رفتن به محتوای اصلی

'بهترین ماشین' سال اروپا معرفی شد

'بهترین ماشین' سال اروپا معرفی شد
 
 
Image removed.

اولین بار است که یک مدل کیا به عنوان ماشین سال اروپا انتخاب می‌شود

این هفته در جهان خودرو: معرفی بهترین خودروی سال ۲۰۲۲ در بازار اروپا، همکاری سونی با هوندا برای ساخت ماشین‌های الکتریکی، شارژ بی‌سیم باتری‌ ماشین‌های الکتریکی و خداحافظی جالب لوتوس با مدل الیز.

ماشین سال اروپا

کیا EV6 با رای خبرنگاران صنعت خودرو به عنوان ماشین سال اروپا انتخاب شد. این اولین بار است که یک مدل از این کارخانه کره‌ای به این عنوان دست پیدا می‌کند. EV6 برای کسب مقام اول با شش ماشین دیگر رقابت می‌کرد که پنج مدل الکتریکی در بین آنها بود.

بهترین ماشین سال توسط یک موسسه مستقل و با حمایت ۹ نشریه خودرو در اروپا انتخاب می‌شود. داوران معمولا شامل ۶۱ خبرنگار از ۲۳ کشور است، اما امسال به خاطر حمله نظامی روسیه به اوکراین، رای خبرنگاران روسیه شمرده نشد و ماشین سال با رای ۵۹ خبرنگار انتخاب شد.

پس از کیا EV6، رنو مگان ئی-تک الکتریکی بیشترین امتیاز را گرفت و به مقام دوم رسید. هیوندای آیونیک ۵ هم با فاصله‌ای بسیار کم سوم شد.

Image removed.

پس از کیا، رنو مگان ئی-تک الکتریکی بیشترین امتیاز را کسب کرد

پژو ۳۰۸ تنها ماشین غیر الکتریکی در بین نامزدهای دریافت جایزه بود و چهارم شد. پژو این ماشین را با قوای محرکه هیبرید-الکتریکی هم ساخته و قرار است مدل الکتریکی آن هم به بازار بیاید.

اشکودا انیاک، فورد موستانگ ماخ-ئی و کوپرا بورن چهار ماشین دیگری بودند که به فهرست نامزدهای نهایی راه یافتند و به ترتیب پنجم تا هفتم شدند.

این سومین بار است که یک ماشین الکتریکی به عنوان بهترین ماشین سال اروپا انتخاب می‌شود. پیش از این در سال ۲۰۱۱، نیسان لیف و در سال ۲۰۱۹، جگوار آی-پیس بهترین ماشین اروپا شده بودند.

Image removed.

همکاری سونی و هوندا

Image removed.

سونی در سال‌های گذشته با نمایش کانسپت‌هایی علاقه خود را به ساخت ماشین نشان داده است

سونی و هوندا اعلام کرده‌اند که برای ساخت ماشین‌های الکتریکی با یکدیگر همکاری خواهند کرد. دو شرکت ژاپنی هفته گذشته تفاهم‌نامه‌ای امضا کردند که طبق آن تا پایان امسال شرکت جدیدی برای ساخت ماشین تاسیس خواهد شد. هنوز نام این شرکت اعلام نشده، اما قرار است محصولاتش در سال ۲۰۲۵ به بازار عرضه شود.

توشی‌هیرو میبه، مدیر هوندا می‌گوید همکاری با یک شرکت فن‌آوری برای نوآوری در ساخت ماشین‌های الکتریکی بسیار مهم است. به گفته او نتیجه این همکاری ابتدا در حجمی کم به بازار عرضه خواهد شد. خودروساز ژاپنی می‌گوید محصولات مشترک با سونی در ژاپن، آمریکا و اروپا فروخته خواهد شد.

کنی‌چیرو یوشیدا، مدیر سونی هم پس از امضای تفاهم‌نامه گفت همانطور که دهه گذشته را اختراع تلفن‌های هوشمند تحت تاثیر قرار داد، فن‌آوری‌های مربوط به حمل‌ونقل دهه آینده را شکل خواهد داد.

سونی در چند سال گذشته با نمایش دو ماشین در نمایشگاه‌های فن‌آوری، علاقه خود را به صنعت خودرو نشان داده است. این شرکت علاوه بر ساخت لوازم الکترونیکی سهم بزرگی در بازار بازی‌های ویدیویی و فیلم‌‌های سینمایی دارد و به گفته آقای یوشیدا امکان سرگرم کردن سرنشینان از نقاط قوت ماشین‌های سونی خواهد بود.

هوندا علاوه بر سونی، برای ساخت ماشین‌های الکتریکی با جنرال‌موتورز هم همکاری می‌کند. این شرکت قصد دارد بر روی پلتفرم الکتریکی جنرال‌موتورز مدل‌های جدیدی بسازد که در بازار آمریکا فروخته خواهد شد. دومین خودروساز بزرگ ژاپن اعلام کرده که تا سال ۲۰۴۰ همه محصولاتش الکتریکی شده و آلودگی دی‌اکسید کربن این کارخانه به صفر خواهد رسید.



Image removed.

شارژ باتری بدون سیم

Image removed.

 

تاکسی‌های الکتریکی ولوو با شارژرهای بی‌سیم شارژ خواهند شد

ولوو می‌گوید به زودی فن‌آوری شارژ بی‌سیم ماشین‌های الکتریکی را در شهر گوتنبرگ سوئد آزمایش خواهد کرد. این آزمایش با همکاری یک شرکت تاکسیرانی سوئدی و به مدت سه سال انجام خواهد شد.

شارژرهای بی‌سیم این آزمایش توسط یک شرکت آمریکایی به نام داینامیکس ساخته شده است. تاکسی‌های الکتریکی ولوو قرار است هر سال صد هزار کیلومتر حرکت کنند و باتری‌هایشان پس از ایستادن ماشین روی صفحه‌ای که در زمین قرار داده شده شارژ می‌شود.

در حال حاضر می‌توان باتری تلفن‌های همراه را با فن‌آوری مشابه شارژ کرد. ولوو می‌گوید سرعت شارژ ماشین‌ها ۴۰ کیلووات است که تقریبا با شارژرهای سریع معمولی برابر است.

شارژ باتری‌ ماشین‌های الکتریکی برای کسانی که امکان شارژ در خانه ندارند، مشکل و زمان‌بر است و همین باعث تردید خریداران شده است. فن‌آوری شارژ بی‌سیم یکی از راه‌هایی است که به خودروسازان و شهرداری‌ها امکان می‌دهد تا شارژرهای بیشتری در شهر نصب کنند که ماشین‌ها هنگام پارک شارژ شوند.

آزمایش مشابهی با همکاری رنو از پاییز گذشته در شهر ناتینگهام انگلستان در حال انجام است. شارژرهای بی‌سیم این آزمایش توسط دانشگاه وارویک ساخته شده است.

Image removed.

آخرین الیز برای الیزا

Image removed.

الیزا آرتیولی در دفتر مرکزی لوتوس ماشین خود را تحویل گرفت

لوتوس، خودروساز اسپرت انگلیسی آخرین مدل الیز خود را به کسی داد که نام ماشین از او الهام گرفته شده بود.

در سال ۱۹۹۶ هنگامی که مدل جدید لوتوس برای عرضه به بازار آماده می‌شد، رومانو آرتیولی که آن زمان مدیر لوتوس و بوگاتی بود، ماشین را با الهام از نام الیزا، نوه دو ساله‌اش، الیز نامید.

لوتوس دو ماه پیش اعلام کرد که پس از ۲۶ سال و ساخت بیش از ۳۵ هزار دستگاه به تولید الیز پایان خواهد داد. این کارخانه برای خداحافظی، آخرین دستگاه الیز را در مراسمی در دفتر مرکزی‌اش به الیزا آرتیولی تحویل داد.

الیزا یکی از طرفداران مدل الیز است و تا الان یک دستگاه از نسل اول این ماشین را که پدربزرگش در سه سالگی به او هدیه داده بود می‌رانده است. او می‌گوید چابکی الیز احساسی به راننده می‌دهد که در ماشین‌های دیگر دیده نمی‌شود.

لوتوس علاوه بر الیز، تولید دو مدل اکسیژ و ایوورا را هم متوقف کرده است. این کارخانه که اکنون تحت مالکیت جیلی، خودروساز چینی است دو مدل جدید معرفی کرده و قرار است تا چند هفته دیگر یک شاسی‌بلند اسپرت رونمایی کند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

برگرفته از:
بی بی سی

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید