رفتن به محتوای اصلی

پوتین و پدیده تجاوز

پوتین و پدیده تجاوز
 
تلفات سربازان روسی در حال افزایش است و خود سبب تشدید نارضایتی مردم روسیه خواهد شد که از هم اکنون شواهد آن در حال شکل گیری است. از طرفی هزینه های سنگین مالی جنگ و پیامدهای زودرس تحریمهای اقتصادی بر مردم روسیه نیز موجب افزایش اعتراضات ضد جنگ در روسیه گردیده است, اخیرا نیز دو الیگارشی میلیاردر سرشناس روسی بنام های Mikhail Fridman و Oleg Deripaska نارضایتی خود را از این جنگ و ادامه آن ابراز داشته اند و خواستار پایان دادن به آن هستند. بنظر میرسد که رشد اعتراضات مردمی در روسیه و شرایط سخت و روز افزون اقتصادی نهایتا صدای سایر الیگارشی های روسیه را که مافیای قدرت را تشکیل میدهند و غرب مستقیما آنها را نیز زیر ضربه تحریمها قرار داده است در آورد و پوتین را در یک بن بست سرنوشت ساز گرفتار نماید.
واقعیت اینست که هیچ تجاوزی به هیچ کشوری پذیرفتنی نیست و به صرف اینکه یکی مثل آمریکا سوابق طولانی در تجاوز به کشورها دارد نمیبایست عمل تجاوزگر دیگری را به استناد به آن توجیه کرد. کشورهای امپریالیستی قرنهاست که به سرزمین دیگران تجاوز میکنند که روسیه خود نیز یکی از آنها بوده است, هنوز هم ملتهای ضعیف از عواقب آن تجاوزها رنج میکشند و دارند بهای آنرا میپردازند. کشورها و ملت ها هرچند که زیر سلطه دیکتاتور ها هم باشند بهرحال مسائلشان به خودشان مربوط است و نمیتوان به این بهانه که کشوری یکروز ممکنست در آینده برای ما تهدید باشد به آن هجوم برد و به کشتار مردم دست زد. در مقابل هر تجاوزی به کشورها از جانب هر کشوری که باشد نباید ساکت ماند و باید آنرا قویأ محکوم کرد چون امروز به برکت وجود شبکه های اجتماعی صدای جهانیان و طنین آن در تمام جوامع بشری خود سلاحی است باز دارنده که حتما میبایست آنرا بکار گرفت.
.
Image removed.
 
CNN.COM
Russian billionaires Mikhail Fridman and Oleg Deripaska have broken ranks with the Kremlin and called for an end to Russia's war in Ukraine.
 
 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید