رفتن به محتوای اصلی

آمریکا برای پاسخ ایران به پیشنهادهایش مهلت فوری تعیین کرده است

آمریکا برای پاسخ ایران به پیشنهادهایش مهلت فوری تعیین کرده است

بر اساس گزارش‌های رسیده به ایران اینترنشنال جلسات تشکیل شده در ایران برای پاسخ به طرف غربی در مذاکرات وین بی نتیجه بوده و آمریکا نیز برای ایران ضرب الاجل تعیین کرده است.

در همین حال منابع دیپلماتیک غربی به ایران اینترنشنال اعلام کردند اگر تا چند روز آینده موضوعات باقی مانده حل نشوند و توافق حاصل نشود، مرگ برجام قطعی است.

بر اساس گزارش‌های رسیده به ایران اینترنشنال، همچنین جلسات تشکیل شده پس از بازگشت علی باقری کنی به ایران بی نتیجه بوده و ایران هنوز در این‌باره تصمیم نگرفته است.

در همین حال منابعی در وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی به ایران اینترنشنال گفتند که آمریکا  برای ارائه پاسخ نهایی تهران به پیشنهادات طرف غربی در مذاکرات وین ضرب الاجل فوری تعیین کرده است.

به گفته این منابع، در جلسه شورای عالی امنیت ملی که روز جمعه با حضور علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، برگزار شده است، اعضا به نتیجه نرسیده‌اند و تصمیم‌گیری برای رد یا پذیرش پیش نویس ارائه شده در وین معلق مانده است 

بنا بر اطلاعات این منابع، موضوع تضمین‌هایی که رهبر جمهوری اسلامی خواستار ارائه آن بوده از سوی ایالات متحده و طرف‌های غربی برجام پذیرفته نشده است.

در تصویری که به ایران اینترنشنال رسیده، مقام‌های جمهوری اسلامی لغو همه تحریم‌ها، ارائه ضمانت‌های معتبر و مختومه شدن پرونده اماکن هسته‌ای اعلام نشده به آژانس بین المللی انرژی اتمی را خواستار شده اند.

 

روز چهارشنبه اعلام شد که علی باقری، رییس هیات مذاکره ایران، به تهران بازگشته اما مذاکرات در وین ادامه دارد و بهروز کمالوندی معاون سازمان انرژی اتمی برای برخی مذاکرات به وین رفته است.

 

پیش از این نیز صدراعظم آلمان و مقام‌های اروپایی اعلام کرده‌اند جمهوری اسلامی باید تصمیم‌های اساسی بگیرد و زمان زیادی برای حصول توافق یا اعلام پایان ناموفق مذاکرات باقی نمانده است.

 

در همین حال جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید، روز چهارشنبه اعلام کرده بود که در مذاکرات وین پیشرفت‌های چشمگیری در حال رخ دادن است و به یک توافق احتمالی نزدیک هستیم.

با این حال یک روز بعد علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی و علی باقری کنی مذاکرات وین را «در خط پایان» و حصول توافق را «امکان پذیر» خوانده و در عین حال اعلام کردند که «تصمیم‌گیری سیاسی غرب برای حل مسائل بسیار مهم باقی مانده» است.

 

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید