رفتن به محتوای اصلی

علی خامنه‌ای خواستار مقابله جهادی با «تهاجم رسانه‌ای» شد

علی خامنه‌ای خواستار مقابله جهادی با «تهاجم رسانه‌ای» شد

 

 

 

 

ایران اینترنشنال - علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، با حمله به فضای مجازی و رسانه‌های خارج از کشور، گفت: «در مقابل این تهاجم رسانه‌ای، جهاد تبیین یک فریضه قطعی و فوری است.»

خامنه‌ای روز سه‌شنبه ۱۹ بهمن در یک سخنرانی در حضور نیروهای ارتش، گفت «سیاست قطعی رسانه‌های معاند»، «تحریف واقعیت‌ها با به کار بستن دروغ‌های حرفه‌ای» است.

او اضافه کرد که رسانه‌های فارسی‌زبان خارج از ایران «حتی به دنبال تزیین و آرایش تصویر» ساواک‌اند و در مقابل، تصویر روح‌الله خمینی را «مخدوش» و «پیشرفت‌ها، حقایق و نقاط مثبت انقلاب را کاملا کتمان» می‌کنند.

در حالی که در سال‌های گذشته اعتراضات متعددی به وضعیت ناگوار اقتصادی در ایران روی داده، رهبر جمهوری اسلامی گفت: «نباید گذاشت بعضی از مشکلات اقتصادی و معیشتی بر روی پیشرفت‌ها و حماسه‌ها گرد و غبار بنشاند.»

خامنه‌ای فضای مجازی را نیز «دیکتاتوری رسانه‌ای» غرب توصیف کرد. این در حالی است که جمهوری اسلامی از مدت‌ها پیش در صدد ایجاد «اینترنت ملی» است.

رهبر جمهوری اسلامی همچنین با اشاره به «تهاجم ترکیبی جبهه دشمن» گفت: «در مقابل این تهاجم ترکیبی و دسته‌جمعی، نمی‌توانیم همیشه در موضع دفاعی بمانیم و ما نیز باید در زمینه‌های تهاجم ترکیبی کنیم.»

خامنه‌ای درباره مذاکرات هسته‌ای نیز گفت: «امروز محاسبات امریکایی‌ها غلط از آب درآمده و در حال ضربه خوردن از جایی هستند که قبلا تصورش را نمی‌کردند که آن هم از طرف روسای جمهور خودشان است.»

او ادامه داد: «یعنی رئیس‌جمهور قبلی و فعلی آمریکا با اقدامات خود عملا دست به دست هم داده‌اند که باقی‌مانده آبروی آمریکا را هم ببرند.»

این اظهارات خامنه‌ای در حالی است که دور دیگری از مذاکرات اتمی جمهوری اسلامی با قدرت‌های جهانی در وین آغاز شده است.

 

############################

او از مسئولان خواست در برابر این تهاجم در "موضع دفاعی" نمانند و "در زمینه‌های مختلف از جمله رسانه‌ای، امنیتی و اقتصادی" دست به تهاجم ترکیبی بزنند.

آقای خامنه‌ای همچنین در انتقاد از دو رئیس جمهوری آمریکا گفت جو بایدن و دونالد ترامپ به "باقی مانده آبروی آمریکا" لطمه زدند.

او گفت:"محاسبات آمریکایی‌ها غلط از آب درآمده و در حال ضربه خوردن از جایی هستند که قبلا تصورش را نمی‌کردند که آن هم از طرف رؤسای جمهور خودشان است، یعنی رئیس‌جمهور قبلی و فعلی آمریکا که با اقدامات خود عملا دست به دست هم داده‌اند تا باقیمانده آبروی امریکا را هم ببرند".

این اظهارات رهبر ایران در حالی است که ایران و آمریکا از امروز در وین، مذاکرات هسته‌ای غیرمستقیم خود را برای احیای توافق هسته ای سال ۲۰۱۵ از سر گرفته‌اند.

یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد که مذاکرات وین برای احیای توافق هسته‌ای، وارد "مرحله نهایی" می‎‌شود.

هم ایران و هم آمریکا می‌گویند که دو طرف‌ باید تصمیم‌های سیاسی سختی بگیرند.

در روزهای گذشته گمانه‌زنی‌هایی نیز درباره مذکرات مستقیم دو طرف مطرح شده بود.

آیت‌الله خامنه‌ای پس از خروج ایالات متحده در دوره دونالد ترامپ از برجام، مذاکره مستقیم با این کشور را ممنوع اعلام کرد و به همین دلیل پس از روی کار آمدن جو بایدن در آمریکا تمامی مذاکرات بین دو کشور به صورت غیرمستقیم با واسطه‌گری روسیه و اتحادیه اروپا انجام شده است.

با وجود این رهبر ایران اخیرا گفت "اینکه در مقطعی با دشمن مذاکره، صحبت و تعامل شود به معنای تسلیم شدن در مقابل آن نیست، همچنانکه تاکنون تسلیم نشده و از این پس نیز نخواهیم شد".

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید