رفتن به محتوای اصلی

اعتصاب غذای سالار صدیقی همدانی و وضعیت خطرناک ابراهیم خلیل صدیقی همدانی بدلیل اعتصاب دارو

اعتصاب غذای سالار صدیقی همدانی و وضعیت خطرناک ابراهیم خلیل صدیقی همدانی بدلیل اعتصاب دارو

کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام، پنجشنبه ۱۴ بهمن، سالار صدیقی همدانی در زندان کامیاران دست به اعتصاب غذا زد. اعتصاب غذای سالار صدیقی همدانی در اعتراض به عدم تحقق خواسته خود و پدرش مبنی بر انتقال به زندان سنندج صورت گرفته است. همچنین اعتصاب داروی ابراهیم خلیل صدیقی همدانی در زندان مریوان ادامه دارد و وضعیت سلامتی او وخیم گزارش شده است.

خبرگزاری هرانا در گزارشی در این خصوص گفت ابراهیم خلیل صدیقی همدانی که از دریافت انسولین خود خودراری کرده است، با افزایش شدید قند خون روبرو شده و قند خون او به ۶۰۰ رسیده است. امری که به شدت موجب نگرانی خانواده این زندانی سیاسی ۶۳ ساله در خصوص سلامتیش شده است.

خواسته ابراهیم خلیل صدیقی همدانی محبوس در زندان مریوان و پسرش سالار صدیقی همدانی محبوس در زندان مریوان، انتقال به زندان سنندج است.

دو زندانی سیاسی پدر و پسر ابراهیم خلیل و سالار صدیقی همدانی، روز یکشنبه ۱۹ دیماه۱۴۰۰، بصورت ناگهانی و بدون اطلاع قبلی، از زندان ارومیه به زندانهای مریوان و کامیاران تبعید شدند. ابراهیم خلیل صدیقی همدانی به محض رسیدن به زندان مریوان دست به اعتصاب غذا زده و اعلام کرد تا فرزندم را نزد خودم نیاورید به اعتصاب ادامه خواهم داد. وی پس از چند روز با وعده مساعد مسئولان زندان به اعتصاب غذای خود خاتمه داد اما با خلف وعده، اعتصاب داروی خود را شروع کرد.

انتقال ناگهانی به زندانهای کامیاران و مریوان بدلیل یک پرونده سازی جدید در زندان صورت گرفت. در این پرونده سازی جعلی، ابراهیم خلیل و سالار صدیقی همدانی به اتهام درگیری لفظی با داریوش بخشی رئیس بند و همچنین به اتهام تحریک زندانیان به اعتراض و اعتصاب، به تبعید به زندانهای مریوان و کامیاران محکوم شده و روز یکشنبه ۱۹ دی‌ماه ۱۴۰۰ این زندانیان را به این زندانها منتقل کردند.

ابراهیم خلیل صدیقی همدانی ۶۳ ساله است و از بیماری‌های مختلف بخصوص دیابت رنج می‌برد. طی چند سال گذشته، فرزندش سالار، از وی نگهداری می‌کرد. اکنون با اعتصاب داروی این زندانی جان او بشدت در خطر است.

کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام، اعلام میکند؛ مسئولیت هرگونه اتفاقی که برای آقای صدیقی همدانی بیفتد، بر عهده مسئولان زندان مریوان و مسئولان قوه قضائیه است.

آقای صدیقی همدانی در اسفندماه ۹۷ به همراه دو فرزندش به نام‌های سالار و مریم (مهسا) توسط نیروهای امنیتی در ارومیه بازداشت شد.

نخستین جلسه دادگاه ابراهیم خلیل صدیقی همدانی و سالار صدیقی همدانی روز ۲۷شهریور۱۳۹۸ در شعبه دوم دادگاه انقلاب ارومیه در حالی برگزار شد که از حق دسترسی به وکیل مدافع تعیینی محروم بودند. دادگاه در نهایت هر یک از آنها را به اتهام «عضویت در سازمان مجاهدین خلق ایران» به ۱۵سال حبس تعزیری و به اتهام «تبلیغ علیه نظام» به یک سال حبس تعزیری محکوم کرد.

آنها همچنین توسط شعبه ۳ دادگاه انقلاب ارومیه به اتهام «فیلم‌برداری از مراکز نظامی» به سه سال زندان دیگر محکوم شدند. در مجموع ابراهیم خلیل صدیقی همدانی و پسرش به ۱۹ سال زندان محکوم شدند.

به کانال نه به زندان نه به اعدام در تلگرام بپیوندید
https://t.me/NoToPrisonNoToExecution

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید