رفتن به محتوای اصلی

واکنش نماینده سلب عضویت شده مردم شیراز به پیام تبریک رابرت مالی

واکنش نماینده سلب عضویت شده مردم شیراز به پیام تبریک رابرت مالی

کاربران ایرانی شبکه‌های اجتماعی به پیام توییتری رابرت مالی مذاکره کننده ارشد اتمی آمریکا که پس از صعود تیم ملی فوتبال ایران به رقابت های جام جهانی در قطر منتشر کرده، واکنش نشان داده‌اند.

آقای مالی که نماینده ویژه آمریکا در امور ایران هم هست در پیام تبریک خود از اینکه به گفته وی "زنان ایرانی اجازه یافته‌اند به ورزشگاه بروند" ابراز خرسندی کرده است.

دولت ایران زیر فشار فدراسیون بین‌المللی فوتبال که تهدید به تعلیق فوتبال این کشور کرده، اجازه داد از ۱۰ هزار بلیط ارایه شده برای تماشاگران این مسابقه، دو هزار بلیت به زنان اختصاص داده شود.

در روز فروش بلیت، کاربران از اینکه وب سایت فروش بلیت به درستی کار نمی کرد ابراز ناخرسندی کردند. در جریان مسابقه فوتبال بین تیم های ایران و عراق تصاویری از حضور اندک زنان ایرانی منتشر شد که توسط افراد نیروی انتظامی جمهوری اسلامی احاطه شده بودند.

برخی از کاربران ایرانی زیر توییت رابرت مالی نوشته‌اند که "زنان اجازه نیافتند"، بلکه زنانی که شما دیده‌اید "از سوی دولت انتخاب شدند".

کاربران از نماینده ویژه دولت جو بایدن در امور ایران خواسته‌اند که اطلاعاتش را درباره سیاست‌های جمهوری اسلامی "تصحیح" کند و ارزیابی درستی از رفتار و عملکرد مقام های ایرانی داشته باشد.

مهدی حاجتی، عضو شورای شهر شیراز که به دلیل حمایت از حقوق بهائیان از شورا اخراج و محکوم به زندان شد در زیر توییت آقای مالی نوشته است "شما یا برای فریب دنیا این را توییت کرده اید یا فریب خورده اید. ما به حمایت شما نیاز نداریم. اگر می‌خواهید ثابت کنید مردم ایران مهم هستند، از جمهوری اسلامی حمایت نکنید".

Image removed.یکی از کاربران خطاب به آقای مالی نوشته "این یک بازی است که رژیم در آن ماهر است و شما مثل همیشه فریب خوردید" و کاربر فارسی زبان دیگری گفته است "با عقل جور درنمی‌آید که یک مقام رسمی آمریکایی در نقشه طراحی شده برای گمراه کردن فدراسیون جهانی فوتبال مشارکت کند. امیدواریم که این فقط به دلیل ناآگاهی باشد".

 

 

 

یک روز پیش از این بازی رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از ابراهیم رئیسی خواسته بود تا اجازه ورود محدود زنان به ورزشگاه را لغو کند.

احمد علم الهدی امام جمعه مشهد و پدر همسر آقای رئیسی هم یک روز پس از این مسابقه بابت ورود حتی اندک و محدود زنان به ورزشگاه انتقاد کرده بود.

تیم ملی فوتبال ایران با پیروزی مقابل عراق به جام جهانی قطر رسید. این سریع‌ترین صعود ایران به مسابقات جام جهانی است. ایران همچنین نخستین تیم آسیایی است که حضورش در جام جهانی ۲۰۲۲ را قطعی کرد. هنوز تعدادی دیگر از بازیهای مقدماتی ایران باقی مانده است که تاثیری بر صعود این کشور به این رقابت‌ها ندارد.

ایران اعلام کرده است بازی بعدی که با تیم امارات است، این هفته بدون تماشاگر برگزار می شود. دلیل این تصمیم شیوع مجدد ویروس کرونا اعلام شده است. پیش از این ایران با ممنوع کردن حضور تماشاگر در ورزشگاه به دلیل مشابهی، گفته بود شهروندان می توانند در سینماها بازی را دنبال کنند.

ناظران مسائل ایران می گوید این روشی است که فعلا به دولت ایران اجازه می دهد با استفاده از وضعیت همه گیری کرونا، بدون اینکه فوتبال آن تعلیق شود، از حضور زنان در ورزشگاه ها جلوگیری کند.

Image removed.انتشار توییت آقای مالی، یک روز پیش از توقف مذاکرات اتمی برای بازگشت مذاکره کنندگان به پایتخت هایشان برای مشورت با مقام های ارشد صورت گرفت.

آقای مالی از سوی جمعی از سیاستمداران آمریکایی از جمله نمایندگان کنگره متهم است که به نمایندگی از دولت جو بایدن در حال نشان دادن "انعطاف غیرلازم" در برابر ایران و برنامه اتمی این کشور است.

وی از بهار سال جاری سرگرم مذاکره غیرمستقیم با ایران برای احیای توافق اتمی برجام است که هدف از رفع تحریم آمریکا در برابر اعمال مجدد محدودیت بر برنامه هسته ای ایران است.

آیت الله علی خامنه ای، رهبر ایران، شرط مذاکره مستقیم با ایالات متحده را منع کرده و گفت و گوها به شکل غیرمستقیم بین دو هیات ایرانی و آمریکایی انجام می شود.

آقای مالی از این شیوه انتقاد کرده و گفته بود مذاکره مستقیم باعث اتلاف وقت می شود اما مقام های ایران با مذاکره مستقیم موافقت نکردند.

ایران اخیرا اعلام کرده مذاکره مستقیم با آمریکا در صورت موافقت با رفع همه تحریم های اعمال شده در دولت دونالد ترامپ، محتمل است.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

برگرفته از:
بی بی سی

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید