رفتن به محتوای اصلی

اعتراض و اعتصاب کارگران شرکت سایپا

اعتراض و اعتصاب کارگران شرکت سایپا

روز شنبه ۹ بهمن‌ماه ۱۴۰۰، بیش از ۲۰۰ نفر از کارگران شرکت سایپا در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق و دستمزدهای ناچیز دست به اعتصاب زدند. کارگران شرکت ساپیا در سالن یک شرکت قالب‌های صنعتی سایپا واقع در کیلومتر ۱۴ جاده مخصوص، مشغول به کار هستند. آنها در اعتراض به خودداری مدیران کارخانه از افزایش حقوق و کارانه‌ها دست از کار کشیده و دستگاه‌ها را روشن نکردند.

ه گفته کارگران، مدیران این کارخانه با استخدام فامیل و نزدیکان خود بسیاری از مناصب اصلی را در اختیار خود گرفته‌اند. کارگران می‌گویند که در صورت اعتراض، مدیران با تهدید به اخراج، اعتراضات قانونی کارگران را سرکوب می‌کنند.

بیش از ۲۰۰۰ نفر در کل شرکت و به صورت سه شیفت مشغول به کار هستند که بیشتر این کارگران پیمانکاری می‌باشند. طی ماه گذشته کارگران شرکت ساپیا در اعتراض به وضعیت نامناسب شغلی و سطح پایین دستمزدها چند بار دست به تجمع زده‌اند.

رمضانی مدیرعامل شرکت و نزدیکانش حدود ۱۰۰ نفر از فامیل و وابستگان خود را به صورت قراردادی به استخدام شرکت درآورده‌اند. این درحالی است که بیشتر کارگران با سابقه‌های بالا هنوز به شکل پیمانکاری مشغول به کار هستند. این تبعیض یکی از موارد اعتراض جدی کارگران است.

پس از گذشت چند ساعت از شروع اعتصاب، کارفرما برای شکستن اعتصاب کارگران نیمی از حقوق کارگران را پرداخت کرده است. اما این اقدام کارفرما، خشم کارگران اعتصابی را برانگیخته است. کارگران می‌گویند واریز کامل حقوق یکی از خواسته‌های ما است.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

برگرفته از:
سایت ایران کارگر

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید