رفتن به محتوای اصلی

'نفتکش ویتنامی آب‌های ایران را ترک کرد'

'نفتکش ویتنامی آب‌های ایران را ترک کرد'

خبرگزاری آسوشیتدپرس که داده‌های ماهواره‌ای را بررسی کرده گزارش داده اوایل روز چهارشنبه این نفتکش ویتنامی بندرعباس را ترک کرده و وارد آبهای بین‌المللی شده است اما هیچ اطلاعاتی درباره خدمه این کشتی وجود ندارد.

در آستانه سیزدهم آبان ماه سپاه پاسداران، آمریکا را به تلاش برای'سرقت یک محموله نفتی'متهم کرد و گفت نیروی دریایی آمریکا یک نفتکش حامل نفت صادراتی ایران را در آب‌های دریای عمان مصادره کرده و پس از آن سپاه این نفتکش ویتنامی را تصرف کردند.

بعد از تکذیب این خبر از سوی آمریکا بازهم روایت‌های ضد و نقیضی از سوی مقام‌های ایران منتشر شد و این بار آمریکا را به همدستی با دزدان دریایی برای ربودن نفت‌های ایران متهم کردند.

هیات ایران در سازمان ملل متحد درباره این خبر اظهارنظری نکرده است.

بر اساس روایت رسانه‌های ایران، آمریکا محموله نفتکش ایرانی را به یک نفتکش دیگر منتقل کرده بود تا آن را به سوی مقصدی دیگر هدایت کند.

بعد از این اقدام، نیروهای دریایی سپاه با اجرای عملیات "هلی برن" وارد عرشه نفتکش می‌شوند و آن به تصرف خود در ‌می‌آورند و در نهایت این نفتکش را به آبهای سرزمینی ایران هدایت می‌کنند.

درگیری سپاه پاسداران و نیروهای آمریکایی در آبهای جنوبی ایران تازگی ندارد؛ اما بعضی منابع گفتند این درگیری ۶ ساعت طول کشیده است.

پنج روز پیش در چهارم نوامبر ویتنام اعلام کرد برای بازگرداندن نفتکش متعلق به آن کشور که ماه گذشته میلادی توسط ایران توقیف شد با مقامات جمهوری اسلامی در حال گفتگوست.

فان تو هنگ، سخنگوی دولت ویتنام گفه بود که مذاکرات دیپلماتیک با ایران در جریان است "و هدف از آن تایید اطلاعات دریافتی و حل و فصل این مساله و حصول اطمینان از این است که شهروندان ویتنامی در امنیت خواهند بود و با آنان برخوردی انسانی خواهد شد."

پس از اعمال تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ایران، صادرات نفت ایران دچار مشکل شد و بارها ایران برای انتقال نفت در میان دریا دچار مشکل شد و حتی با برخورد نظامی روبرو شد.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید