رفتن به محتوای اصلی

سهیلا حجاب همچنان به اعتصاب غذای خود ادامه داده است

سهیلا حجاب همچنان به اعتصاب غذای خود ادامه داده است

 

از حدود ۱۲ روز پیش خانم حجاب و تعدادی دیگر از زندانیان سیاسی در سراسر ایران، از جمله نصرالله لشنی، زندانی سیاسی در زندان رجایی شهر در اعتراض به "افزایش فشارهای امنیتی بر زندانیان سیاسی" و "اعمال نفوذ بازجو و ضابطان قضایی در پرونده این زندانیان" دست به اعتصاب غذا زدند.

خبرگزاری هرانا، دیروز جمعه ۹ مهرماه گزارش داد که خانم حجاب با وجود حال نامساعد جسمانی همچنان به اعتصاب غذای خود ادامه داده است.

بر اساس این گزارش: "خانم حجاب طی روزهای گذشته در پی افت شدید فشار خون دچار بیهوشی شده است."

همچنین گزارش شده که از روز پنجشنبه ۸ مهرماه، "معده او حتی توان پذیرش آب را ندارد. این امر در کنار مشکلات کلیوی وی موجب افزایش نگرانی خانواده خانم حجاب شده است."

هرانا در گزارش خود می‌گوید که به رغم مشکلات جسمی این زندانی سیاسی، دادیار ناظر بر زندان "مانع انتقال او به بیمارستان شده است."

سهیلا حجاب بیدسرخی، ۳۱ ساله از سال ۱۳۹۷ چندین بار بازداشت شده است. او ابتدا در دی ماه ۹۷ در شیراز بازداشت و پس از ۵ ماه حبس در زندان شیراز آزاد شد.

او یک بار دیگر در خردادماه ۹۸ بازداشت شد و پس از حدود ۹ ماه بازداشت در زندان اوین با قرار وثیقه تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد. دادگاه انقلاب تهران او را بابت اتهاماتی چون "تبلیغ علیه نظام، اجتماع و تبانی، تشویش اذهان عمومی به قصد آشوب و تشکیل گروه غیرقانونی" مجموعا به ۱۸ سال حبس محکوم کرد که دست‌کم ۵ سال حبس تعزیری او قابل اجراست.

او در خرداد ماه ۱۳۹۹ پس از مراجعه به دادگاه تجدیدنظر در تهران و دریافت حکمش که تایید حکم قبلی بود توسط ماموران اطلاعات سپاه بازداشت و به زندان قرچک ورامین منتقل شد.

خانم حجاب بعدا از داخل زندان یک فایل صوتی منتشر کرد که توضیح داد که بازداشت او با خشونت بوده و "مأموران بدون هیچ توضیح و دلیلی، با کتک‌کاری و گرفتن موهایش او را روی آسفالت خیابان کشیدند و پس از ضرب و جرح، با صورتی خون‌آلود و بدون کفش و جوراب، بازداشتش کرده و به زندان قرچک منتقلش کرده‌اند."

او همچنین از تهدید جانی خود از سوی بازجو خبر داده بود.

سال گذشته، پرونده جدیدی علیه او مربوط به مدتی که در زندان بوده، مبنی بر تبلیغ علیه نظام و تشویش اذهان عمومی در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران تشکیل شد. صحبت های او در تماس تلفنی یا فایل صوتی که به خارج زندان داده بود از مصادیق این اتهامات عنوان شده است.

پیش از مطرح شدن این پرونده، خانم حجاب در نامه‌ای از وضعیت بد بهداشتی زندان قرچک ورامین و شرایط زندانیان نوشته بود و به اینکه در بند زندانیان با جرائم سنگین نگرانی می‌شود، اعتراض کرده بود.

 

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید