رفتن به محتوای اصلی

صدای آژیر خطر از غرب تهران و قطع شدن برق گور خمینی !

صدای آژیر خطر از غرب تهران و قطع شدن برق گور خمینی !

 

درپی شنیده شدن صدای آژیر در غرب پایتخت، مقام‌های رسمی در تهران با بیش از یک ساعت تاخیر، در سخنانی ضد و نقیض دلایل مختلفی برای به صدا در آمدن آژیر عنوان کردند.

شامگاه جمعه دهم بهمن ماه ابتدا برخی کاربران در رسانه‌های اجتماعی از شنیده شدن صدای آژیر برای دقایقی در غرب تهران خبر دادند.

برخی از منابع خبری در ترکیه نیز از لغو کلیه پروازهای ورودی و خروجی خارجی خبر دادند.

و خروجی خارجی خبر دادند.

بنابر گزارش‌ها، صدای آژیر در مناطق شهرآر، ستارخان و مرزداران در غرب تهران برای دقایقی شنیده شد و برخی از ساکنان این مناطق ویدیوهایی از شنیده شدن صدای آژیر را منتشر کردند.

حمید رضا گودرزی، معاون امنیتی استانداری تهران در نخستین واکنش گفت که «سیستم صوتی یکی از سازمان‌ها در شهرک آزمایش دچار اختلال شده که همین موضوع موجب شنیده شدن آژیر در غرب تهران شده است.» معاون امنیتی استانداری تهران با تاکید بر اینکه «در حال حاضر نیز این سیستم صوتی خاموش شده است»، افزود که «هیچ مشکل امنیتی در تهران وجود ندارد و مردم نگران نباشند.»

از سوی دیگر مدیرکل بحران استان تهران گفت که به‌علت نفوذ آب پس از بارش شدید باران به یک مجموعه‌ای، صدای آژیر آنجا فعال شده است. چیز خاصی نیست و مردم خیال‌شان راحت باشد.

هیچ یک از دو مقام‌ مسئول در تهران اشاره‌ای به اسم مرکزی که آژیر آن به صدا درآمده، نکردند اما غرب تهران علاوه بر چند پایگاه هوایی و پادگان نظامی، محل استقرار یکی از مجموعه‌های ساخت موشک‌ سپاه پاسداران است.

در همین حال برخی گزارش‌ها حاکی از اختلال در مسیر پرواز ترکیش ایرلاین از استانبول به تهران و تغییر جهت آن به باکو است.

روابط عمومی فرودگاه «امام‌خمینی » با تایید این خبر گفت که  دلیل تغییر مسیر هواپیمای ترکیش‌ایر این بوده است که «خلبان هواپیمای ترکیش‌ایر به دلیل شرایط جوی، مسیر خود را به سمت باکو‌ تغییر داد و با پایدار شدن شرایط جوی این هواپیما به تهران باز خواهد گشت.» 

با این حال، حساب توییتر «آئرورا اینتل» که عمدتا خبرهای امنیتی‌نظامی را منتشر می‌کند، نوشت که آژیر در تهران برای این به کار افتاده که ظاهرا یک هواپیما، دور سیستم دفاع هوایی مرتبط با تولید موشک بالستیک حرکت کرده است

 #############################################################################

برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی با به اشتراک گذاشتن ویدئوهایی اعلام کردند صدای ممتد آژیر خطر را در مناطق غرب تهران شنیده‌اند. همزمان گزارش‌هایی از اختلال در پرواز هواپیمایی از استانبول به تهران نیز شنیده شده است.

کاربران شبکه‌های اجتماعی اعلام کردند صدای آژیر را در مناطق غرب تهران از حدود ساعت ۲۳:۳۰ شنیده‌اند. صدای این آژیر برای دقایقی ادامه داشت.

 
 

بعد از  دو ساعت پس از شنیده شدن صدای آژیر حمیدرضا گودرزی، معاون امنیتی استانداری تهران گفت: «اختلال در سیستم صوتی یکی از سازمان‌ها علت شنیده شدن صدای آژیر در غرب تهران بوده است.»

 

وی تاکید کرد در شهرک آزمایش این سیستم صوتی دچار اختلال شد و هم اکنون خاموش شده است.

با وجود این توضیح اما روایت‌ها و شایعات دیگری نیز مطرح شده است به طوری که ایدی کوهن [کوهین] تحلیلگر اسرائیلی که سابقه فعالیت در دفتر نخست‌ وزیری اسرائیل را نیز دارد در توییتی نوشت که «جت‌های مخفی اف-۳۵ بر فراز تهران پرواز داشته‌اند.»

از سوی دیگر همزمان با بلند شدن صدای آژیر و طبق اطلاعات راداری پرواز استانبول هواپیمایی ترکیش که باید ساعت ۲۳ به وقت تهران بر باند فرودگاه امام خمینی فرود می‌آمد پس از چندین مرتبه چرخش بر فراز تهران به سمت باکو تغییر مسیر داده است.

 

هنوز مشخص نیست آیا اختلال در این پرواز به صدای آژیر ارتباطی دارد یا نه و هنوز درباره تغییر مسیر این پرواز اطلاعاتی دقیقی منتشر نشده است.

با این حال روابط عمومی فرودگاه امام خمینی به خبرگزاری تسنیم گفت: «خلبان هواپیمای ترکیش‌ایر به دلیل شرایط جوی، مسیر خود را به سمت باکو‌ تغییر داد، با پایدار شدن شرایط جوی این هواپیما به تهران باز خواهد گشت.» این نهاد اضافه کرد: «هم اکنون با مناسب شدن شرایط جوی دو پرواز ایران ایر و ماهان در این فرودگاه فرود آمدند.»

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید