رفتن به محتوای اصلی

علی خا منه ای خرید واکسنهای آمریکایی و انگلیسی را ممنوع اعلام کرد!

علی خا منه ای خرید واکسنهای آمریکایی و انگلیسی را ممنوع اعلام کرد!

علی خامنه‌ای، در یک سخنرانی زنده تلویزیونی گفت: "ورود واکسن آمریکایی و انگلیسی کرونا ممنوع است. او  در عین حال آزمایش‌هایی را که در ایران برای ساخت واکسن کرونا انجام می‌شود ستایش کرد. تاکنون چندین واکسن کرونا در کشورهای مختلف ساخته و تایید شده‌اند. از این میان تنها واکسنی که ساختش در شرکت‌های فایزر و بیون‌تک آغاز شد به تایید سازمان بهداشت جهانی رسیده است.شرکت چینی فوسان فارما هم در ساخت و توزیع این واکسن مشارکت دارد.

 خامنه‌ای با اشاره به درگذشت ۴ هزار مبتلای به کرونا در آمریکا ظرف یک روز گفت: "اگر کارخانه فایزر آنان می‌تواند واکسن درست کند، اول برای خودشان مصرف کنند."

او همچنین بدون ارائه دلیلی این فرضیه را مطرح کرد که شاید "اینها می‌خواهند واکسن را روی ملت‌های دیگر آزمایش کنند."

رهبر ایران با اشاره به پرونده "خون‌های آلوده" گفت که به واردات واکسن از فرانسه هم خوشبین نیست.

از سوی دیگر او تلاش‌هایی را که گفته می‌شود در ایران برای ساخت واکسن انجام می‌شود ستود و گفت: "واکسنی که برای کرونا آماده شد مایه افتخار و عزت کشور است. سعی نکنند این را انکار کنند."

Image removed.

 

آمار رسمی ایران از مرگ ۵۵ هزار نفر با ابتلا به کووید-۱۹ می‌گوید، آمار واقعی می‌تواند بیش از دو برابر این باشد

در حالی که دولت ایران در تلاش است تا در ماه‌های آینده واکسیناسیون عمومی کرونا را با خرید ۲۰ میلیون دوز آغاز کند برخی از مقام‌ها و نهادها در ایران بر ساخت واکسن در داخل تاکید دارند.

یکی از سازمان‌های حکومتی اقتصادی زیر نظر آیت‌الله خامنه‌ای به نام "ستاد اجرایی فرمان امام" می‌گوید مرحله آزمایش انسانی واکسن کرونا را آغاز کرده است.

پیش از این محمدرضا نقدی، هماهنگ‌کننده سپاه و منصوب آیت‌الله خامنه‌ای گفته بود که نیروهای سپاه و بسیج نباید واکسن آمریکایی بزنند.

فرمانده کل سپاه، که او نیز منصوب رهبر است، هم پیشتر از یک وسیله تقلبی به نام "مستعان ۱۱۰" را به عنوان دستگاه تشخیص کرونا نمایش داد.

شماری از هواداران حکومت هم به کلی با واکسن مخالفند و "طب سنتی" را تبلیغ می‌کنند.

به گزارش «انتخاب»، بخشی از سخنان ایشان درمورد واکسن کرونا به شرح زیر است:

اولاً واکسنی که برای کرونا آماده شد، مایه افتخار و عزت کشور است. این را انکار نکنند. البته از طرق مختلفی هم دنبال می‌کنند. وقتی این سانتریفیوژهای هسته‌ای را جوان ها درست کردند، چند نفر از بزرگان علمی به من نامه نوشتند که گول این‌ها را نخورید. عین همین قضیه در مورد سلول‌های بنیادی بود. وقتی توانستند سلول‌های بنیادی را انجام بدهند، یک عده‌ای باز پیام می‌دادند که باور نکنید. برخی آمدند به من گفتند این‌ها قابل قبول نیست. تست انسانی واکسن کرونا شد. ان‌شاء الله بهترش را هم درست خواهند کرد و کامل‌تر خواهد شد. این مایه افتخار است. از همه دست‌اندرکاران تولید واکسن تشکر می‌کنم.

* ورود واکسن آمریکایی و انگلیسی به کشور ممنوع است. اگر آمریکایی‌ها توانسته بودند، واکسن درست کرده بودند، وضعیت خودشان اینگونه نبود. به این‌‌ها اعتماد و اطمینان هم نیست. گاهی این‌ها می‌خواهند روی ملت‌های دیگر امتحان کنند. البته من به فرانسه هم خوش‌بین نیستم چون سابقه ورود خون‌های آلوده را داریم.

مراقبت‌های مردمی باید ادامه پیدا کند. البته تلفات کم شده، اما باز زیاد است. مردم خیال نکنند که مساله حل و تمام شد. مسئولان کشور هم مسائلش را دنبال کنند.

بعضی از افراد تجربه‌های خوبی در این زمینه انجام دادند. دارویی درست کردند و تصدیق شده، با این‌ها مخالفت نشود. نه اینکه هر ادعایی را قبول کنند، اما مورد مداقه قرار بدهند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

منبع:
اعتماد

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید