رفتن به محتوای اصلی

سی‌آی‌ای برای استخدام «جاسوس» سایت جدید راه‌اندازی کرد

سی‌آی‌ای برای استخدام «جاسوس» سایت جدید راه‌اندازی کرد

سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، سی‌آی‌ای، با هدف جذب افراد بيشتری از گروه‌های جمعیتی مختلف که تجارب و اطلاعات متنوع‌تری دارند روز دوشنبه ۱۵ دی یک وبسایت جدید استخدام راه‌اندازی کرد.

به نظر می‌رسد دوران سنتی استخدام در این سازمان که اکثر آن‌ها مردان سفیدپوست و تحصیل‌کرده در دانشگاه‌های ممتاز آمریکا بودند به پایان رسیده است.

در حال حاضر رئیس این سازمان یک زن است و ریاست هر پنج بخش مهم آن، از جمله بخش علوم و فناوری، بخش عملیات و بخش نوآوری دیجیتال برعهده زنان است.

ولی با وجود این‌که سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا از سال‌ها پیش سیاست استخدام از گروه‌های جمعیتی متنوع را به اجرا گذاشته است هنوز هم درصد کارمندان زن یا غیرسفیدپوست در نهادهای اطلاعاتی آمریکا به نسبت سایر ادارات دولت فدرال بسیار کمتر است.

سی‌آی‌ای اکنون قصد دارد با جذب تعداد بیشتری کارمند از اقلیت‌های نژادی و زنان، تنوع جمعیتی آمریکا را به نحو بهتری در ترکيب پرسنل خود انعکاس دهد.

در این وبسایت جدید همه اطلاعات مربوط به استخدام در سی‌آی‌ای از جمله شرایط استخدام و حقوق، توضیحات در مورد مشاغل گوناگون در این سازمان و فرم‌های استخدام منتشر شده است.

جینا هسپل، رئیس سی‌آی‌ای، که در سال ۱۹۸۵ کار در این سازمان را آغاز کرد، گفته است: «از زمان استخدام من که اکثر داوطلبان و متقاضیان کار به دفتر مرکزی سازمان در واشینگتن نامه می‌نوشتند وضعیت خیلی تغییر کرده است».

او در بیانیه‌ای اظهار امیدواری کرد که راه‌اندازی سایت جدید بتواند به جذب افراد مستعد و معرفی بهتر «محیط فعال کار» در این سازمان کمک کند.

از سال ۲۰۱۸ که خانم هسپل به ریاست سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا منصوب شد استخدام نیروهای جدید یکی از اولویت‌های او بوده است. از آن زمان سی‌آی‌ای به روش‌های گوناگون، از جمله اینستاگرام و یک وبسایت ویژه که رخنه به اطلاعات مندرج در آن بسیار دشوار است، آگهی‌های استخدام بیشتری منتشر کرده است.

در سال ۲۰۱۹، ایلکا رودریگز دیاز که حدود سه دهه سابقه کار در سی‌آی‌ای دارد به عنوان اولین مدیر بخش جذب نیرو از اقلیت لاتین‌تبار منصوب شد.

خانم رودریگز پس از انتصاب به این مقام در مقاله‌ای در ستون دیدگاه‌های روزنامه «میامی هرالد» نوشت: «من هیچ‌گاه به استخدام در سی‌آی‌ای فکر نمی‌کردم چون تمام جاسوسان و ماموران اطلاعاتی که در فیلم‌ها می‌دیدیم مردان سفیدپوست و فارغ‌التحصیل دانشگاه‌های ممتاز آمریکا بودند و نه لاتین‌تبارهای ساکن نیویورک و نیوجرسی. با وجود این طبق معمول برای مشورت رفتم سراغ مادرم و او به من گفت تقاضای استخدام بده چون چیزی از دست نخواهی داد. به این ترتیب تقاضای کار دادم و استخدام شدم».

براساس آمارهای سال ۲۰۱۹، حدود ۶۱ درصد از کارکنان نهادهای امنیتی و اطلاعاتی آمریکا از جمله سی‌آی‌ای مرد و ۳۹ درصد زن هستند. همین آمارها نشان می‌دهد که حدود ۲۵ درصد از کارکنان این نهادها غیر سفیدپوست هستند. در صورتی که تعداد غیرسفیدپوستان در سایر ادارات و نهادهای دولت فدرال حدود ۳۷ درصد است.

در میان کارکنان نهادهای امنیتی و اطلاعاتی تعداد سیاه‌پوستان یا آفریقایی‌تباران حدود ۱۲ درصد، تعداد لاتین‌تباران حدود هفت درصد و آسیایی‌تباران حدود چهار درصد و تعداد افراد دارای معلولیت جسمی نیز حدود ۱۱.۵ درصد است.

یک سخنگوی سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا روز دوشنبه گفت: «با وجود تمامی چالش‌ها، سال ۲۰۲۰ از نظر استخدام نیرو موفقیت‌آمیز بوده است. تعداد افرادی که در این سال آموزش را آغاز کرده‌اند یکی از پرشمارترین دوره‌های آموزشی در یک دهه اخیر است و از نظر تنوع نژادی و جنسیتی و جذب افراد دارای معلولیت جسمی، تاکنون متنوع‌ترین سال از ۲۰۱۰ به این سو بوده است».

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

منبع:
radio farda

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید