رفتن به محتوای اصلی

سنتکام: در صورت حمله ایران در آستانه سالگرد کشتن قاسم سلیمانی، آماده واکنش‌ایم

سنتکام: در صورت حمله ایران در آستانه سالگرد کشتن قاسم سلیمانی، آماده واکنش‌ایم

ژنرال مکنزی چند هفته پیش از سالگرد کشته شدن قاسم سلیمانی در حمله هواپیمای بدون سرنشین آمریکا، به شماری از کشورهای منطقه سفر کرده است.

سنتکام مخفف فرماندهی مرکزی نیروهای نظامی ایالات متحده آمریکا است. حیطه عملکرد سنتکام خاورمیانه، شمال آفریقا و آسیای میانه است که نقش اصلی را در حمایت از عملیات در جنگ‌های عراق و افغانستان داشته است.

به گزارش خبرگزارها آقای مکنزی، که از مکانی نامعلوم در منطقه و به صورت تلفنی با چند روزنامه‌نگار مصاحبه می‌کرد، گفت: "ارزیابی من این است که ما در موقعیت بسیار خوبی قرار داریم و آماده مقابله با هر اقدامی هستیم که ایرانی‌ها و یا گروهای مورد حمایت ایران ممکن است انجام دهند".

فرمانده سنتکام گفت که او اخیرا از بغداد بازدید کرده و در آنجا با ژنرال آمریکایی پل کولورت و همچنین ژنرال عبد امیر رشید یارالله، رئیس ستاد ارتش عراق دیدار کرده است.

به گزارش خبرگزاریها ژنرال مکنزی همچنین به سوریه رفته و با نیروهای آمریکایی مستقر در یک پایگاه در جنوب این کشور در نزدیکی مرز با اردن و عراق نیز دیدار کرده است.

به گفته خبرنگاران سفرهای اعلام نشده اخیر ژنرال مکنزی نشانه‌ای آشکار از نگرانی مقامات ارتش آمریکا از اهداف و قصد ایران برای پاسخ به کشتن قاسم سلیمانی است.

 

اخیرا ناوگروهی تحت هدایت ناو هواپیمابر نیمیتز آمریکا وارد خلیج فارس شد و کمب بعد آمریکا با هدف نمایش قدرت دو بمب افکن دورپرواز ب-۵۲ را بر فراز خلیج فارس به پرواز درآورد

در یک اقدام مشابه دیگر، سفرهای هفته گذشته ژنرال مارک میللی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا به قطر، عربستان سعودی، امارات، اسرائیل و افغانستان نیز تا زمان خروج او از منطقه مخفی نگه داشته شد.

اکنون ژانرال مکنزی گفته است که "من هر روز با فرماندهانم در این باره صحبت می‌کنم و فکر می‌کنم آماده خواهیم بود."

در حالی که ارتش آمریکا به دستور دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا به کاهش نیروهایش در عراق و افغانستان ادامه می‌دهد، پنتاگون با هدف منصرف کردن ایران از هر اقدامی، مواضع خود را در اطراف عراق به طور چشمگیری تقویت کرده است.

در اواخر ماه نوامبر ناوگروهی تحت هدایت ناو هواپیمابر نیمیتز آمریکا وارد خلیج فارس شد و همزمان آمریکا با هدف نمایش قدرت دو بمب افکن دورپرواز ب-۵۲ را بر فراز خلیج فارس به پرواز درآورد.

قاسم سلیمانی و همراهانش ۱۳ دیماه ۱۳۹۸ (سوم ژانویه) با حمله پهپاد آمریکایی در نزدیکی فرودگاه بغداد کشته شدند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید