رفتن به محتوای اصلی

بیانیه شبکه زنان برای برابری پایداربرای سرکوب جنبش آبان ماه ۹۸

بیانیه شبکه زنان برای برابری پایداربرای سرکوب جنبش آبان ماه ۹۸
یکسال از آبان‌ماه ۹۸ و سرکوب جنبش مردم ایران گذشت. در۲۴ آبان‌ماه با سه برابر شدن ناگهانی بهای بنزین، مردم جان به لب رسیده از ۴۰ سال ظلم و بی‌عدالتی به خیابان‌ها آمدند تا فریاد برآورند که ادامه‌ی این وضعیت ممکن نیست.
اعتراضات مردمی در ۲۵ آبان‌ماه به سرعت در صدها شهر و روستا گسترش یافت. حکومت اسلامی بواسطه نهادهای سرکوبگر، امنیتی و نظامی، اینترنت را در سراسر ایران قطع کرد و بطور افسارگسیخته و فجیع به سرکوب و کشتار معترضین پرداخت. بسیاری را در کف خیابان‌ها و بسیاری دیگر را در نیزارهای ماهشهر به قتل رساندند. آمارها حاکی از کشته شدن نزدیک به ۱۵۰۰ تن از مردم معترض و بازداشت هزاران تن دیگر در عرض چند روز است. دستگیرشدگان، زیر شکنجه‌های وحشیانه و غیرانسانی قرار گرفتند و تعدادی از آنها به احکام سنگین شلاق و حتا اعدام محکوم شدند. حکومت در برابر این پرسش که چرا و چگونه و چه تعداد از معترضان، کشته و بازداشت شده‌اند تاکنون نه تنها پاسخ روشنی نداده، بلکه خانواده‌ی جانباختگان و محکومین را نیز مورد اذیت و آزار و حتا بازداشت قرار داده است تا مطالبه‌ی دادخواهی را به سکوت بکشاند. امروز مردم، در برابر نقض بدیهی‌ترین حقوق بشری، معترض‌تر و به‌جان آمده‌تر، دادخواهند.
شبکه زنان ایران برای برابری پایدار ضمن گرامیداشت یاد عزیزان جانباخته و حمایت از مطالبات جنبش مردمی، خواهان معرفی و پیگرد آمران و عاملان جنایات علیه مردم است. ما خواستار آزادی فوری بازداشت‌شدگان و لغو احکام صادر شده علیه معترضین و توقف آزار و رنج خانواده‌ها و آزادی بی قید و شرط تمامی زندانیان عقیدتی و سیاسی هستیم. شبکه زنان ایران برای برابری پایدار، بر این باور است که سرکوب، شکنجه، گلوله و زندان و اعدام نمی‌تواند مطالبه‌ی حق‌خواهی مردم را خاموش کند. نه می بخشیم و نه فراموش می کنیم.
شبکه زنان ایران برای برابری پایدار
25 آبانماه 1399 برابر با 15 نوامبر 2020

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید