رفتن به محتوای اصلی

پیاده رو فروشی

پیاده رو فروشی

 

پا به سن گذاشتگان  محله ما (بعنوان نمونه ) در این غوغای کرونا و احتیاطات لازم - اکثر روزها  بعد از صرف ناهار «و خواب قیلوله !» در موارد بسیاری در معیت همسران خود عازم قدم زنی در پیاده روهای نزدیک منزل که از آب و هوای مناسب و زیبائی های خاصی آنهم در این فصل   در مناطق شما لی این کلان شهر برخوردار است - میشوند .

  ساخت ساختمانهای عظیم در گوشه و کنار پارکها که در موارد بسیاری  رها شده به امان خدا مانده اند واز تمهیدات  رئیس مجلس فعلی در زمان اداره تهران بود ، پناه به پیاده روها را در پی آورد .

 سالمندی  با پیشرفت علم پزشکی البته قبل از هجوم کرونا که گویا  واکسن آن مراحل نهائی خود را طی مینماید ....بعد از 90 سالگی تعریف میشود  - اما  به تبع تعاریف این ولایت منظور افراد بالای 60 سال است .

 در پرتو عنایات ویژه مدیران اصلی مستولی بر کشورمان در باب بهداشت عمومی و میانگین امید به زندگی که گویا 75 سالگی عنوان شده ، به  افراد بالای 50 سال  برخلاف بسیاری کشورها سالمند میگویند  .

 محل تردد این عزیزان که سرمایه های کشورمیباشند و الگوی طول حیات برای میان سالان ،   پیاده روهای خیابانهای نسبتا مشجر و با صفا که از باد و باران نیایش گزند، در این فصل میباشد .

البته  اگر از اسفالت مناسب و بدون چاله برخوردار باشد که در شرایط تحریم ها به علت نبود بودجه مناسب در اختیار شهرداری های نواحی چاله ها ی مرد افکن بوفور یافت میشود ..

در هر حال رندان سرمایه دار البته غافلین از عقوبتهای اخروی - اغلب این معابر را در طیول «اقتصاد مقاومتی » خود گرفته ! طبقه همکف بعضی ساختمانهای  مسکونی را به کافی شاپ ها ، کافی نت و مکان های مناسب استقرار جوانها  - اختصاص داده اند.

این برو مندان سازندگان آینده این ملک ،  ساعاتی را در این غوغای بیکاری و چکنم آ نهم با درجات تحصیلات عموما عالی - همراه با دوست پسر یا دخترشان چنانکه افتد و دانی با پارک اتومیبیل های حود بصورت دوبله میگذرانند و  تمامی طول و عرض پیاده رو به این مشتریا ن اختصاص یافته است  .

نگارنده  از جمله گام برداران بعد از استراحت نیم روزی ......اغلب شاهد مخاطراتیست که این بخردان و اندیشمندان قدیمی را که با اعتراض خود در سال 57 نسل های سوخته بعدی را تولید و کماکان شرمنده آ نان هستند .. تهدید و تحدید مینماید ..

با توجه به استقبال روز افزون جوانان این منطقه و حتما سایر مناطق مشابه ، پیاده رو نشینی ، گل گفتن و گل شنیدن و تهیه مقدمات خوش بودن های بعدی که نوششان باد .. و تنگناهای این اندیشمندان جوان .. ممانعت از  نشستن و گرد هم آئی و صرف قهوه و... ..انصاف نیست

  بدون اینکه مخالف اینگونه وقت گذرانی ها و معاشرتها باشد ... این مهم مورد سئوال قرار گرفت و گویا بلدیه  با صدور مجوز البته نه چندان مکتوب همراه با تائید منطقه که بر خلاف همه معیارهاست ، با اخذ وجوه کلانی البته با نگاه به طول و عرض معبر و وسعت سالن مجوز انسد اد مسیر و استقرار را  اعطاء نموده است ...

که گویا در منطقه 2 در سطح گسترده تر ی البته با داشتن مجوز بوفور  مشاهده میشود و به احتمال با  آ مدن دمکراتها ایجاب مینماید طرحی نو در اندازند ؟!

عبور سالمندان دست به دست منور الچهره که مستدام باد شان - گاه مسلح به  عصا  از لابلای ازدحام جوانان و صندلی ها با سا کنین موبایل به دست و سیگاری بر لب ....پیوسته با مخاطراتی همراه است

 اگر مسیر خود را به سواره رو حتی در حاشیه آنهم با ویراژ همین نسل  سوخته (که پدر سوخته نام و نشان بهتری برای آنان است ) و پارک دوبله و سوبله و در واقع از وسط خیابان !تغییر دهند مسلما خطرات جانی آنها را تهدید مینماید .

اینکه فروش یا اجاره پیاده روها در مناطقی که خوانندگان دیده ومی شناسند وضمنا  هریک میتوانند ادرس را اعلام دارند ....

البته بشرطی که نوعی تبلیغ نبوده و آ مدن گروههای جوان مزدوج یا در شرف ازدواج سفید (که حتی در امارات ( دوبی ) مجاز اعلام شد و باش تا صبح دولتش بدمد)  مناطق فاقد این فرصت را جلب و جذب ننماید ..

 اصولی بودن این تدابیر و اینکه   راه و رسم دیگری باید ....  بقضاوت خوانندگان موکول میشود .

 اگر فرمول و تقلید از استقرار کافه ها در پیاده روهای شهرهای اروپائی بعنوان نمونه میباشد ....

آنجا هر چیز در جای خود قرار دارد و وسعت پیاده روهائی که بخشی را  به نشستن و سیاحت طبقات مختلف و خوردن و آشامیدن اختصاص داده اند ، مطلقا قابل مقایسه با دیارمان نیست همچنانکه بعنوان نمونه بانکها ، رستورانها ، مکانهائی از این قبیل یا فروشگاهها الزاما در اطراف خود فضای مناسب بیش از حد برای پارک اتومبیل دارند و همه امکانات هماهنگ و مناسب بدون انگیزه  ایجاد در آمد حتی در عرصه هوا با نام تراکم فروشی و آنچه براین ولایت گذشت .

 ضمنا بدون تردید  در ان شهرها در هر کوی و برزن پارک های مناسب و فضای سبز مناسب وجود دارد  .

توجه به این تنگناها اولین وظیفه متولیان شهرداری ها در این مناطق و نواحی میباشد ...که در این هنگامه رو به افزایش  تعداداین مکانها 

 اخلاقا فارغ از مجوزها و چگونگی اعطای آن توجه ویزه  مبذول گردد تا با بی دقتی باعث محدودیت رفت و آمدها  و پیاده روی سالمندان نشویم  ..

اینکه آیا به این گونه گزارشات در این وانفسا ، دلهره فردا و روز مره گی  متولیان حقوق بگیر مسئول این امور.... توجهی بایسته مینمایند  و گوش شنوائی در این باب هست ؟؟ در  گزارش بعدی به آن خواهیم پرداخت  .

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید