رفتن به محتوای اصلی

ناگفته‌های پزشک معتمد خامنه ای از زندگی شخصی و نوع تغذیه اش

ناگفته‌های پزشک معتمد خامنه ای از زندگی شخصی و نوع تغذیه اش

به گزارش خبرآنلاین، دکتر علیرضا مرندی، رئیس فرهنگستان علوم پزشکی در گفتگوی کوتاهی با مجله اینترنتی نگار به ماجرای ضبط این پیام و دغدغه‌های خامنه ای در حوزه سلامت عمومی و سبک زندگی شخصی ایشان در مواجهه با مسائل پزشکی اشاره کرده است.

در پیامی که اخیراً آقای خامنه ای خطاب به جامعه‌ی پزشکی منتشر کردند شما هم حضور داشتید که موجب واکنش‌های زیادی از سوی رسانه‌های مختلف شد. به‌عنوان کسی که در کنار ایشان بودید درباره‌ی این پیام مقداری صحبت کنید.
وقتی صبح پنج‌شنبه خدمت ایشان رسیدم، ایشان به من فرمودند که قبل از هر کاری ابتدا بیا به دفتر کارم برویم که من می‌خواهم یک پیامی را خطاب به پزشکان بدهم. من به همراه ایشان به دفتر کارشان رفتیم و دوربین هم حاضر و آماده بود و همان‌طور که همه دیدند این پیام در محل کارشان منتشر شد.

شما به‌عنوان پزشک معتمد آقای خامنه ای از زمان ریاست‌جمهوری تا به الآن ارتباط نزدیکی با ایشان داشتید. مصادیقی درباره‌ی دغدغه‌ها و تأکیدات رهبر انقلاب در حوزه‌ی سلامت و پزشکی و اهمیتی که ایشان در این حوزه قائل هستند را مقداری صحبت کنید. و نگاه ایشان به مسئله‌ی سلامت و بهداشت و درمان چه در حوزه‌ی فردی و چه در حوزه‌ی اجتماعی چگونه است؟

رفتار و تأکیدات و دغدغه‌های ایشان را باید در قالب اعتقادات فوق‌العاده قوی مذهبی‌شان دید. من اخیراً کتاب «خون دلی که لعل شد» را در ارتباط با خاطرات حضرت آقا مطالعه می‌کردم، و فکر می‌کنم که همه باید این کتاب را بخوانند. ایشان از بچگی روی مبانی اعتقادی بسیار قوی بودند و تقوای خیلی بالایی داشتند و کسی که چنین اعتقاداتی دارد طبیعتاً به سلامت هم خیلی اهمیت می‌دهد. خداوند احیای یک بشر را مثل احیای کل بشر قلمداد می‌کند. حضرت آقا هم به شدت به سلامت خودشان و خانواده‌یشان و جامعه فوق‌العاده اهمیت می‌دهند. از زمانی که من معاون آقای دکتر منافی بودم تا زمانی که وزیر شدم، برای درست کردن شبکه‌ی بهداشت و درمان و واکسیناسیون بچه‌ها و نیازهای بهداشتی جامعه، ایشان زمینه را برای ما فراهم می‌کردند. به‌عنوان مثال در اوج مشکلات و در اوج جنگ وقتی متوجه شدند که ما پول و درآمد نداریم و برای واکسینانسیون و خدمات بهداشتی نیاز به اتومبیل داریم، پول خرید اتومبیل را برایمان تأمین ‌کردند.

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید