رفتن به محتوای اصلی

سازمان ملل: آتش‌بس سوریه شکننده، اما دارای پیشرفت‌ است

سازمان ملل: آتش‌بس سوریه شکننده، اما دارای پیشرفت‌ است

نماینده ویژه سازمان ملل صبح که روز پنج‌شنبه، در نشست ارسال کمک‌های انسانی به سوریه شرکت کرد، اضافه کرد: “سطح خشونت در سوریه به شدت کاهش یافته است. به طور کلی، آتش بس رعایت می شود، اما متأسفانه باید اعتراف کنیم که همچون تمامی آتش بس ها، به ویژه در چنین مورد خاصی، همیشه جاهایی هست که جنگ در آن جاها ادامه می یابد.”

استفان دی میستورا مناطقی از حمص، لاذقیه و دمشق را جزو مکان‌هایی ذکر کرد که جنگ در آنها همچنان ادامه دارد.

از جمعه شب گذشته که آتش بس مورد توافق میان روسیه و آمریکا در سوریه به اجرا گذاشته شده، طرفین درگیر در سوریه یکدیگر را به نقض این آتش بس متهم می‌کنند.

اعضای اپوزیسیون سوریه می‌گویند بندهای مربوط به توزیع کمک‌های انسان‌دوستانه که در قطعنامه سازمان ملل درباره بحران سوریه ذکر شده، باید در این آتش بس عملی شود، اما نماینده ویژه سازمان ملل گفت که کمکهای انسانی بسیار مهم است اما نباید به عنوان یک پیش شرط در رسیدن به راه حل سیاسی برای بحران سوریه مطرح شود.

مشاور استفان دی میستورا روز پنج شنبه نسبت به توزیع کمکهای انساندوستانه در منطقه “کفر بطنا” در حومه دمشق و سه یا چهار منطقه محاصره شده دیگر ابراز امیدواری کرد.

 بر اساس آخرین آمار، بیش از چهار میلیون نفر از ساکنان سوریه در مناطقی زندگی می کنند که دسترسی به آنها دشوار است. همچنین یک میلیون و نیم از مردم سوریه اکنون تحت محاصره نیروهای نظامی هستند و در معرض خطر مرگ بر اثر گرسنگی قرار دارند.

نشست کارگروه ویژه ترک مخاصمات سوریه در حالی روز پنج شنبه برگزار می‌شود که آخرین نشست این کارگروه روز دوشنبه گذشته به درخواست ژان مارک ارو، وزیر امورخارجه فرانسه تشکیل جلسه داد.

همچنین قرار است که دور بعدی مذاکرات صلح سوریه با شرکت نمایندگانی از رژیم سوریه و مخالفان این رژیم روز نهم مارس برگزار شود. در حالی که این مذاکرات قرار بود دو روز زودتر، یعنی روز هفتم مارس برگزار شود، آقای دی میستورا علت این تعویق را برگزاری نمایشگاه اتومبیل ژنو و پر بودن هتل‌ها ذکر کرد.

دور قبلی این مذاکرات، به دلیل تشدید حملات روسیه و ارتش بشار اسد در مناطقی از استان حلب بی نتیجه به پایان رسید.رادیو فرانسه

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

منبع:
رادیو فرانسه

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید