رفتن به محتوای اصلی

مرتضوی کدام‌شرکت‌ها را به‌ بابک‌زنجانی فروخته بود؟+اسامی

مرتضوی کدام‌شرکت‌ها را به‌ بابک‌زنجانی فروخته بود؟+اسامی

 وکیل سازمان تامین اجتماعی در گفت‌و گو با «آفتاب‌»، در ارتباط با دفاعیات مرتضوی دراین‌خصوص که به دلیل زیان‌ده‌بودن ۱۳۸ شرکت وابسته با سازمان تامین اجتماعی در زمان مدیریت خود آنها را به فروش رسانده، گفت: قرار بر این بود که سازمان، شرکت‌های زیان‌ده را به فروش برساند اما اینچنین نشد. سعید مرتضوی بهترین و سودده‌ترین شرکت‌ها را به فروش رساند. این بحثی نیست که تنها از سوی من به عنوان وکیل سازمان تامین اجتماعی مطرح شود؛ این مورد طبق نظر کارشناسان و هیات تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی به تایید رسیده است.

به گزارش آفتاب، نظری با تاکید بر اینکه سود این ۱۳۸ شرکت در حد خیلی بالایی بود از هواپیمایی ملی ایران (هما) به عنوان یکی از این شرکت‌ها نام برده و ادامه داد: فولاد خوزستان، فولاد‌مبارکه اصفهان، بانک صادرات، هتل‌های هما، پتروشیمی غدیر، پتروشیمی تبریز، شرکت نفتکش چوب و کاغذ ایران، شرکت‌های مختلف بیمه‌ای از جمله ملت، میهن، دانا و پارسیان، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، بانک‌های تات و دی و صنایع مس شهید باهنر از دیگر شرکت‌هایی بودند که بنا گزارش هیات تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی، در زمان مدیریت سعید مرتضوی بر سازمان تامین اجتماعی به  بابک زنجانی متهم نفتی منتقل شدند.

وکیل سازمان تامین اجتماعی در ادامه گفت: طبق نظر هیات تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی این شرکت‌های سود‌ده واقعی بدون در نظر گرفته شدن و رعایت قوانین و مقررات جاری به فروش رسیدند. طبق قانون، این شرکت‌ها باید از سوی کارشناسان قیمت‌گذاری شده و از طریق مزایده به فروش می‌رسیدند. در حالی که این‌ها از اموال دولتی بوده و باید قوانین بر فروش آنها حاکم می‌شد. جالب اینجاست که با وجود فروش شرکت‌ها بدون انجام مزایده، مرتضوی خود معتقد است که نمی‌داند هر ین ژاپن چند ریال است پس چگونه ۴۴۴۴ میلیارد ین ژاپن را معامله کرده است و این مبلغ را طی ۵ فقره چک بنام بابک زنجانی نوشته است؟

مجتبی نظری با بیان اینکه تحریم‌ها مانع از انتقال پول فروش این شرکت‌ها به مرتضوی شد گفت: تغییر دولت و به تبع آن جابجایی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی تنها شانسی بود که توانستیم از ورود ضرر به این سازمان جلوگیری کنیم.

وی در پایان تاکید کرد این شرکت‌ها که البته همگی از شرکت‌های معروفی هستند که تعدادی از آنها در خوزستان قرار دارند، همچنان سودهای چندهزار میلیاردی برای سازمان دارند.

گفتنی است که بخش دوم از پرونده رسیدگی به تخلفات سعید مرتضوی در زمان مدیریت وی در سازمان تامین اجتماعی پس از گذشت سه جلسه در شعبه ۱۰۵۷ دادگاه کارکنان دولت، به دادسرا و از آنجا به کارشناسی ارجاع داده شده است. در طول این جلسات مدیرعامل سابق تامین اجتماعی، در تمام دفاعیات خود از فروش ۱۳۸ شرکت به بابک زنجانی به علت «زیان‌ده بودن» آن خبر داد. آفتاب

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

منبع:
آفتاب

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید