رفتن به محتوای اصلی

صالح مسلم: ترکیه تلاش می‌کند به روابط خود با داعش ادامه دهد

صالح مسلم: ترکیه تلاش می‌کند به روابط خود با داعش ادامه دهد
مصاحبه در مورد حضور نظامیان ارتش ترکیه در موصل

Image removed.

صالح مسلم, رئیس مشترک حزب اتحاد دموکراتی, پ.ی.د خاطرنشان ساخت که مستقر ساختن نظامیان ترکیه در موصل قابل قبول نیست و افزود که ترکیه آشکارا به تمامی ارضی یک کشور دیگر تجاوز کرده است.

مسلم گفت:«آنهایی که در مورد تمامیت ارضی خود به هر راهکاری برای مقابله متوسل می‌شوند, به آسانی به تمامیت ارضی یک کشور دیگر تجاوز می‌کنند».

صالح مسلم رئیس مشترک پ.ی.د در مورد حضور نظامیان ارتش ترکیه در موصل با خبرگزاری فرات مصاحبه‌ای انجام داد.

مسلم بیان کرد که مستقر ساختن نظامیان ارتش ترکیه در شهرستان بعشیقه از توابع موصل که تحت کنترل پیشمرگه‌ها می‌باشد, به هیچ وجه قابل قبول نیست و بیان کرد که ترکیه آشکارا به خاک کشوری دیگر تجاوز کرده است.

مسلم تصریح کرد:«آنهایی که می‌گفتند «ما بخاطر نقض حریم هوایی‌خود هواپیمایی روسی را سرنگون کردیم» امروزه آشکارا به تمامیت ارضی عراق و جنوب کردستان تجاوز کرده‌اند. چرا ترکیه خود به خاک عراق تجاوز می‌کند, از تمامیت ارضی بحث نمی‌کند. آیا ترکیه تمامیت ارضی دارد اما دیگر کشورها نه؟»

آیا هدف, شنگال و غرب کردستان است؟

مسلم بیان کرد که نارضایتی دولت عراق در مقابل مستقر ساختن نظامیان ترکیه از سوی ترکیه مورد توجه قرار نگرفته و افزود که هدف ترکیه از این کار , کاملا آشکار نیست. مسلم افزود که به احتمال زیاد ترکیه درصدد اجرای توطئه‌ای پلید است و بیان کرد:«مشخص نیست در موصل چه خواهد کرد. از سویی می‌گویند برای آموزش نظامی به آنجا رفته‌اند, از دیگر سو بدنبال اجرای نقشه‌هایی دیگر هستند. ترکیه آشکارا اعلام نکرده که برای چه اهدافی به موصل لشکر کشیده است. اوضاع آشوب زده است. آیا این نقل و انتقالات برای ضدیت با شنگال و غرب کردستان است؟»

سرنگون کردن جنگنده روسی بخشی از توطئه

مسلم افزود که سرنگون کردن جنگنده روسی فراتر از مسئله نقض مرزها, بخشی از توطئه ترکیه است که دو سه سال است درصدد حفظ گروهایی موسوم به «کوهستان ترکمن» وابسته به خود است تا بتواند از حل سیاسی بحران سوریه جلوگیری کند. مسلم تأکید کرد که درست پس از سرنگون کردن جنگنده روسی, دیدارهای ترکیه با ناتو اثبات کرد که ترکیه می‌خواهد از حل سیاسی بحران سوریه ممانعت کند. مسلم یادآور شد که ترکیه با این اقدام خود برنامه‌های قدرت‌های بین‌المللی برای آینده سوریه را برهم زد.

بمباران‌ نیروهای رژیم و روسیه در جایی که آن را «کوهستان ترکمن» می‌نامند و طی آن مواضع گروه‌های جبهه‌النصره وابسته به القاعده, ارتش آزاد و گروه‌های چچن, بمباران شد, موجب خشم ترکیه شد و این بود که جنگنده روسی را به این خاطر سرنگون کرد.

تداوم روابط ترکیه با داعش

صالح مسلم در ادامه افزود که پس از اینکه تصاویر مربوط خرید نفت داعش از سوی ترکیه توسط دولت روسیه منتشر شد, بهتر اثبات شد که چرا ترکیه بر جلوگیری از آزادسازی جرابلس اصرار می‌ورزد. وی گفت هدف سیاست‌هیا ترکیه در منطقه, حفظ راه‌های تجارت با داعش است. مسلم بیان کرد:«ادعاهای ترکیه در مورد ایجاد منطقه حایل و مسئله نقض حریم مرزی همه برای ایجاد راهی جهت تجارت با داعش است. این سوال پیش می‌آید که آیا هدف ترکیه حفظ روابط با داعش است؟ که البته سیاست‌هایش در قبال مسئله جرابلس در این راستا می‌باشد».

هدف نشست ریاض, مشروع‌بخشی به برخی نیروها

مسلم یادآور شد گروه بین‌المللی حمایت از سوریه این وظیفه را به اردن سپرده که مشخص سازد کدام سازمان سوری تروریست است. وی افزود که هدف از برگزاری نشست ریاض, به شکست‌ کشاندن این تلاش‌ها است.

مسلم افزود که هدف اساسی نشست ریاض که پ.ی.د و نیروهای سوریه دموکراتیک به آن دعوت نشده‌اند, در راستای عملی‌کردن برخی نقشه‌ها با بکارگیری برخی گروه‌ها است و افزود که قبل از اینکه اردن تصمیمی بگیرد, تلاش می‌شود برخی نیروها که در سوریه می‌جنگند, مشروع و قانونی جلوه داده شوند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید