رفتن به محتوای اصلی

رسوائی دیگری برای دولت اردغان

رسوائی دیگری برای دولت اردغان

 

۲۸ سنبله ,۱۳۹۴

روزنامه انگليسي گاردین: اسناد به دست آمده از اردوگاه ابوسياف (مسؤول عمليات‌هاي قاچاق نفت داعش که چند ماه پيش در حملات نيروهاي آمريکايي کشته شد) حاکی از ارتباطات سطوح عالی مقامات ترکيه و اعضاي بلندپايه داعش میباشد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، يک مقام ارشد غربي در گفتگو با گاردين اذعان کرد “معاملات مستقيم بين مقامات ترکيه و اعضاي رده بالاي داعش غيرقابل انکار است.” اگرچه مقامات غربي به صورت تلويحي و غيرمستقيم از رويکردهاي دولت ترکيه در قبال داعش ابراز نارضايتي مي‌کردند اما از انتقاد مستقيم نسبت به تصميم‌گيران ترکيه اجتناب ورزيده‌اند.

ترکيه که در روزهاي اخير و پس از دو سال دست به حملات هوايي به سوریه زده است بارها متهم به تسهيل عبور تروريست‌هاي خارجي از خاک اين کشور به سوريه شده و حال اینکه به بهانه مقابله با تحرکات داعش اقدام به نقض تمامیت ارضی دو کشور سوریه و عراق نموده و از این طریق به دنبال رسیدن به مطامع خود در سوریه و عراق می باشد در حالیکه طبق اسناد و تصاویر موجود هیچیک از مواضع واقعی داعش در حملات ترکیه مورد هدف قرارنگرفته و در برخی مناطق با سبک آمریکائی در قبال دریافت نفت، تجهیزات و مهمات به ایشان تحویل گردیده است و این اقدام ترکیه یادآور ماجراجوئی های آمریکا در افغانستان ، عراق و دیگر نقاط منطقه به بهانه های واهی همچون مبارزه با القاعده،تروریسم و سلاح های کشتار جمعی بوده و در واقع به دنبال بازکردن جای پائی در منطقه می باشند.

گاردين مي‌نويسد: “[ابوسياف] جنگجوي تونسي از اواسط سال ۲۰۱۳ مسؤول قاچاق نفت از بخش‌هاي شرقي سوريه بوده است. بازار سياه فروش نفت، به سرعت تبديل به مهمترين درآمد داعش شده و طرف های ترک نيز بزرگترين خريداران آن بودند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

برگرفته از:
http://middleeastpress.com/blog//

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید