رفتن به محتوای اصلی

شیوع طاعون نشخوارکنندگان در طالقان

شیوع طاعون نشخوارکنندگان در طالقان
از پیامدهای حکومت نکبتبار اسلامی در ایران

 

Image removed.

به گزارش ایلنا در کرج، علی اصغر شریفی در نشست خبری خود با اشاره به شیوع طاعون نشخوارکنندگان در منطقه شکارممنوع طالقان در هفته گذشته، گفت: خوشبختانه این بیماری کاملا تحت کنترل قرار گرفته و در روزهای اخیر موردی از این بیماری مشاهده نشده است.

وی در ادامه با بیان اینکه تمامی تلفات این بیماری در منطقه طالقان ۴۳ راس کل و بز است افزود: برای کنترل این بیماری یک کمربند حفاظتی ایجاد شده و دامپزشکی استان با راه‌اندازی ۲۰ اکیپ در نظر دارد تمامی دام‌های اهلی سبک این منطقه را واکسینه کند.

وی خاطرنشان کرد: این بیماری مخصوص دام‌های وحشی ست ولی به لحاظ اینکه در منطقه طالقان دام‌های وحشی و اهلی تعامل زیادی باهم دارند، ۴۰ هزار راس دام سبک این منطقه تحت پوشش واکسیناسیون قرار می‌گیرند.

مدیرکل دامپزشکی البرز اضافه کرد: برای واکسیناسیون دام‌های سبک منطقه طالقان و همچنین منطقه آزاد بر «جاده کرج-چالوس» به حدود ۵۰ هزار دوز واکسن نیاز است.

وی در ادامه با بیان اینکه همکاران فعال در اینجایگاه‌ها، سال گذشته بر روی ذبح دو هزار و ۵۰۰ راس دام سبک نظارت شرعی و بهداشتی انجام دادند از هموطنان البرزی خواست به منظور پیشگیری از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام «تب کریمه، بروسلوز، کیست هیداتید و غیره» حتی الامکان از مراکز پیش بینی شده خرید و در‌‌ همان محل ذبح صورت گیرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: نشانی‌های دقیق جایگاه‌های ثابت عرضه بهداشتی دام زنده در سامانه اطلاع رسانی اداره کل دامپزشکی البرز قابل رویت است.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید