رفتن به محتوای اصلی

انتشار کتاب خاطرات زندانی سیاسی وحید اصغری در آمریکا

انتشار کتاب خاطرات زندانی سیاسی وحید اصغری در آمریکا

وحید اصغری زندانی سیاسی و روزنامه نگار سایبری دست به انتشار کتابی زده است که در آن نحوه تعقیب شدن توسط ماموران مخفی وزارت اطلاعات را شرح می دهد و در بخش هایی از آن نیز نحوه بازجویی هایی خششونت آمیز وی توضیح داده می شود.
در این خاطره که توسط ناشر به صورت داستان عاشقانه-جاسوسی تهیه و تنظیم شده است، عمق نفوذ ماموران مخفی در زندگی مردم عادی نشان داده شده است و به صورت مستند از وجود شکنجه گاه ها و خانه های امن وزارت اطلاعات پرده برداری شده است. تصویری گویا و روشن از فضایی که متهمان سیاسی با آن در زندان و در زندگی شخصی خود روبرو می شوند نیز در این کتاب، نشانگر هزینه های چند صد میلیاردی وزارت اطلاعات در پروژه های پوچی است که به امنیت کشور هیچ ارتباطی ندارد؛ تنها توهم توطئه وزارت اطلاعات بیسواد و بدون تخصص است که به حیف و میل بیت المال و وقت و انرژی جوانان ایرانی منجر می شود.
کتاب CIA Boy ISS Girl که به معنای "پسر سیا، دختر واجا" است بر مبنای زندگی شخصی این فعال حقوق بشر زندانی نوشته شده است و بر اساس یک داستان واقعی است. "واجا" یا همان وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی به این نوجوان که با FBI ارتباط ایمیلی دارد و به سفارت آمریکا رفت و آمد دارد مشکوک می شود و به گمان اینکه وی مامور آموزش دیده سازمان سیا است که در صدد براندازی نرم است، از او ماهها بازجویی خشونت آمیز می کند اما در نهایت در می یابند که سرمایه گذاری اشتباهی کرده اند و این اتهام را حتی در دادگاه نیز علیه او مطرح نمی کنند!
اما وحید اصغری با کمک هایی در زندان روبرو می شود و با مقامات مخفی رده بالایی دیدار می کند که راز آن در این کتاب افشا می شود. وی همچنین بارها برای همکاری دعوت می شود که مراحل آن در این کتاب به تفصیل بیان شده است.
طرح روی جلد کتاب CIA Boy ISS Girl توسط یک نویسنده سکولار بنگلادشی طراحی شده و یک نشریه معتبر بنگلادشی نیز در هفته گذشته گزارشی در این رابطه منتشر کرده است.
داستان عاشقانه توصیف شده در کتاب هنوز هم ادامه دارد و وحید اصغری هم اکنون نیز پس از گذشت هفت سال و نیم در بازداشت موقت و بدون حکم قطعی دادگاه در بند سیاسی زندان رجایی شهر کرج محبوس است!
مشخصات و توضیحات کلی کتاب برگرفته از سایت اپل و انتشارات بارنرز اند نوبل آمریکا:

Title Name: CIA Boy ISS Girl

Genre: Espionage, Memoir
, Romance
Release date: Sep 30 2015

E-Book ISBN: 2940152123548

Book ISBN: 9781329519251

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید