رفتن به محتوای اصلی

ایران و روسیه اسد را پای میز مذاکره بیاورند

ایران و روسیه اسد را پای میز مذاکره بیاورند

وزیر امور خارجه آمریکا بر موضع قبلی این کشور مبنی بر لزوم کنار رفتن بشار اسد از قدرت تاکید کرد، اما گفت که زمان‌بندی انتقال قدرت باید در مذاکرات مشخص شود.

آقای کری گفت که لازم نیست کناره‌گیری آقای اسد "همان روز اول یا ماه اول انجام شود".

آقای کری گفت: "ما آماده مذاکره هستیم. آیا اسد هم آماده مذاکره است، مذاکره واقعی؟ آیا روسیه آماده است او را پای میز گفت‌وگو بیاورد؟"

وزیر امور خارجه آمریکا دیروز جمعه ۱۸ سپتامبر از آمادگی آمریکا برای مذاکره نظامی با روسیه در باره بحران سوریه خبر داده و گفته بود که رئیس جمهور آمریکا معتقد است مذاکره نظامی با روسیه گام مهم بعدی در تحولات مربوط به سوریه است.

روسیه در واکنش به اظهارات آقای کری گفت که مسکو هم آماده مذاکره با آمریکا است.

'

Image removed.

بنابر نوشته دویچه وله :آمریکا می‌گوید گفت‌وگو با روسیه درباره بحران سوریه و مقابله با تروریست‌ها ضروری است. جان کری (راست) و سرگئی لاوروف، وزیران خارجه آمریکا و روسیه

تاکید آمریکا بر ضرورت گفت‌وگو با روسیه درباره بحران سوریه

بنا به گزارش خبرگزاری آلمان در پی اعلام آمادگی روسیه و آمریکا برای گفت‌وگو درباره مقابله با گروه تروریستی "دولت اسلامی" جان کری، وزیر خارجه ایالات متحده در یک مصاحبه تلویزیونی در لندن گفت: «گروه دولت اسلامی باید کاملاً نابود شود.»

جان کری افزود که گفت‌وگو با مقامات روسی ضروری است تا "عملیات نظامی علیه گروه دولت اسلامی هماهنگ شود." وزیر خارجه آمریکا افزود که ایالات متحده درصدد تشدید حملات هوایی خود علیه "دولت اسلامی" است و برای اجتناب از تلاقی فعالیت‌های نظامی دو کشور در سوریه باید به گفت‌وگو پرداخت.

در روزهای گذشته گفت‌وگویی نیز میان وزیران دفاع دو کشور صورت گرفته است.

به گفته ناظران سیاسی روشن نیست که "هماهنگی" میان مسکو و واشنگتن در سوریه چه اهدافی را دنبال می‌کند. تشدید حضور نظامی روسیه در سوریه، در راستای تثبیت رژیم بشار اسد است. مبارزه روسیه با گروه "دولت اسلامی" نیز در نهایت به تقویت رژیم اسد منجر می‌شود.

اما آمریکا که تا کنون حل بحران سوریه را در گرو کناره‌گیری اسد از قدرت اعلام کرده، معلوم نیست که چگونه قادر به پیشبرد دو سیاست متناقض، اما همزمان در سوریه است.

اشپیگل آنلاین نیز در گزارشی کارنامه دولت باراک اوباما در سوریه را "خجالت‌آور" خوانده و می‌نویسد: «باید اعتراف کرد که برنامه آمریکا برای عقب‌راندن "دولت اسلامی" در سوریه و آموزش نیروهای مخالف اسد، که قرار بود سالانه ۵ هزار نفر را در بر گیرد، موفق نبوده است.»

درخواست تشکیل کنفرانس خاورمیانه با شرکت ایران و روسیه

به گزارش خبرگزاری آلمان ولفگانگ ایشینگر، رئیس کنفرانس امنیتی مونیخ نیز از دولت آلمان خواست که در راه برپایی کنفرانسی پیرامون مسايل خاورمیانه پیشقدم شود.

به گفته ایشینگر در این کنفرانس روسیه و ایران نیز باید مشارکت داشته باشند. وی تصریح کرد: «نه پذیرش سخاوتمندانه پناهجویان و نه تشدید کنترل‌های مرزی قادر به حل موثر بحران پناهجویی در اروپا خواهد بود.»

به گفته رئیس کنفرانس امنیتی مونیخ وقت آن فرار رسیده که کنفرانسی برای حل بحران پناهجویان در خاورمیانه تشکیل شود. به نظر ایشینگر این کنفرانس می‌تواند زمینه‌ای برای تعریف "ساختار امنیتی جدید در خاورمیانه" باشد.

بیشتر بخوانید: رئیس کنفرانس امنیتی مونیخ: خاورمیانه در آستانه انفجاری بزرگ است

ایشینگر تصریح کرد که حل بحران سوریه تنها با مشارکت تمامی قدرت‌های بین‌المللی و منطقه‌ای از جمله روسیه و ایران میسر است.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

منبع:
BBC

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید