رفتن به محتوای اصلی

اطلاعیه حزب کومله کوردستان ایران

اطلاعیه حزب کومله کوردستان ایران

 

با نهایت تاسف و تالم مطلع شدیم کە رفیق و همرزممان  عدنان سلمان دبیر کل حزب تضامن دمکراتیک اهواز و سخنگوی پیشین کنگرە ملیتهای ایران فدرال روز پنجشنبە ٦ آگوست و بە دلیل بیماری سرطان  در لندن چشم از جهان فرو بسته است  . بە همین جهت مراتب تسلیت و همدردی خود را خدمت خانوادە محترمشان، ملت مبارز عرب ایران و حزب تضامن دمکراتیک اهواز اعلام میداریم .

 عدنان سلمان مبارزی عدالت خواه وخستگی ناپذیرو شخصیتی محبوب در میان ملت خود بود. کاک عدنان  در طول سالهای گذشتە تلاش فراوانی در جهت اتحاد و همبستگی جریانها و سازمانهای ملیتهای تحت ستم ایران بە عمل آورد . وی با اعتقاد به تلاش مشترک نیروهای سیاسی  در جهت رسیدن بە اهداف مشترک آزادیخواهانه و انسانی همواره و در هر زمان فعال بود و به حق از جمله  فعالین موثر در جهت تشکیل کنگرەی ملیتهای ایران فدرال در سال ٢٠٠٥ میلادی بود.

عدنان سلمان از همان ابتدای فعالیت سیاسی خود براساس ساختن یک جامعه برابر و سکولار و رفع تبعیض از هر گونه ای سختی های فراوانی را به جان خرید ودر این راه  با هردو رژیم پهلوی و جمهوری اسلامی درافتاد  و تا آخرین لحظات حیاتش بر تحقق آرمانهای خود استوار ماند.

درگذشت نابهنگام  عدنان سلمان ضایعەای جبران ناپذیر برای خلق عرب و حزب تضامن دمکراتیک اهوازبود، و بدون شک فقدان این مبارز دیرین و پیگیرضربه ای بر پیکر مبارزات حق طلبانەی ملیتهای تحت ستم ایران خواهد بود

حزب کوملە کردستان ایران در این غم سنگین با حزب تضامن دمکراتیک اهواز شریک است . امید داریم و می دانیم که جای خالی یاران این چنین با ارزش را کماکان با ادامه راه و اهداف آزادیخواهانه و انسانی شان پر خواهید کرد.

 

 حزب کوملە کردستان ایران

آگوست ٢٠١٥ میلادی

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

منبع:
سایت کنگره ملیت های ایران فدرال

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید