رفتن به محتوای اصلی

همایش دوربان ننگی بر پیشانی سازمان ملل

همایش دوربان ننگی بر پیشانی سازمان ملل

ای کاش منافع اندک مادی سبب نمی شد که انسانیت را زیر پای کسی که آمده بود انسانیت را سر ببرد، تاریخ را جهل کند و از تروریست ها و آدمکشها حمایت کند، قربانی کند.

آمده بودند که به جهانیان بگویند که بر علیه نژاد پرستی بسیج شده اند و می خواهند با هر نوع نژاد پرستی در جهان مبارزه کنند.

هر چند ایده و نام این همایش زیبا و انسانی بود اما ترکیب شرکت کنندگان هر گونه مشروعیت را از این همایش سلب کرد.

چرا؟

به این دلیل ساده زیرا اولین پرسشی که هر بیننده و یا علاقه مند به موضوع ضد نژاد پرستی از خود می کند این است که پس چرا احمدی نژاد و احمدی نژادها در این همایش جزء سخنرانان اصلی بودند؟

مگر قرار نبود علیه نژاد پرستی روشنگری شود؟ اگر آری پس چرا احمدی نژاد را دعوت کردند؟ و یا چرا این همایش در روز تولد هیتلر برگزار شد؟

آیا اگر هیتلر هم زنده بود به این همایش دعوت می شد؟

و راستی احمدی نژادها چه چیز و یا موضوعی مطرح، در زمینه ی ضد نژاد پرستی داشتند که باید از ایشان دعوت می شد تا در این همایش شرکت کند و سخنان چندش آورش در گوشه ها آزار دهد؟

آیا مگر به گوش سازمان ملل، آقای بان کی مون، بر گزار کنندگان ِ همایش و نخست وزیر و وزیر خارجه ی سوئیس نرسیده بود که احمدی نژاد خواهان نابودی اسرائیل و یهودیان است؟

اگر به گوششان رسیده، پس چگونه این فرد می تواند در مورد مسائلی سخنرانی کند که خود پرونده ی سنگینی در این باره دارد و باید برای در خواست نابودی اسرائیل و یهودیان و انکار هلوکاست به پای میز محاکمه کشیده شود.

کسی که بدون هر گونه کتمانی نابودی اسرائیل را در هر کو و برزنی نعره می کشد، هلوکاست را انکار می کند، چگونه می تواند از ضد نژاد پرستی داد سخن در دهد؟

آیا هیتلر اگر زنده می بود و در این همایش دعوت می شد می توانست سخن از ضد نژاد پرستی براند؟

اگر نه پس چرا از احمدی نژاد دعوت کردید که روح مسلم هیتلر در این زمان است و بدون خستگی و کوچکترین ناراحتی وجدانی نابودی اسرائیل و یهویان را زوزه می کشد.

اگر هیتلر با آن جنایت ِ ضد بشری شش میلیون یهود را در کوره های آدم سوزی سوزاند، امروز اما احمدی نژاد می خواهد تمامی یهودیان و اسرائیل را نابود کند.

پس چگونه است که چنین آدم بی وجدانی به همایشی دعوت می شود که باید در آنجا به انسانیت و زندگی انسان ارج گذاشته شود؟

چرا با حیثیت جوامع آزاد بازی می کنید و برای به دست آوردن مطاع اندک یک قوم کهن و امروز بسیار پیشرفته در همه ی زمینه های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و . . .را قربانی می کنید؟

شرم آور نیست که وزیر خارجه ی کشوری که نامش بر تارک جهان آزاد می درخشد، با لچک به پابوس مردی می رود که حتی در چشمش نگاه نمی کند و دستش را نمی فشارد؟

و شرم آورتر نیست که نخست وزیر همین کشور با جنایتکاری که باید در هر لحظه به پای میز محاکمه کشیده شود، برای کسب اندک بهره ی اقتصادی دست بدهد؟

آیا شرم نمی کنید از ملت بزرگ ایران؟

فردا که جمهوری اسلامی مردار شد، چگونه می خواهید در چشمان ملت ِ سزاوار بزرگی ایران نگاه کنید؟

به تاریخ و به مردم خود چه پاسخی دارید، بدهید؟

آیا شرم نمی کنید از قوم یهود و ملت اسرائیل؟

نکند باز می خواهید مثل دوران هیتلر چشمتان را بر عربده های چندش آور احمدی نژادها ببندید و میدان کشتار قوم یهود و نابودی اسرائیل را در دست یابی جمهوری اسلامی به سلاح اتمی گشاده و هموار کنید؟

دردا که مشکل فقط این دلالان بازار ِ نفت و گاز نیست. بلکه در این حرکت مشمئز کننده، رئیس سازمان ملل آقای بان کی مون هنگام سحنرانی احمدی نژاد بدون ناراحتی وجدانی در جای خود در کمال آرامش نشست و اعتراضی نکرد.

این حرکت رئیس سازمان ملل را چگونه می شود تفسیر کرد؟

آیا حق نداریم که این اتهام را متوجه ی ایشان بکنیم که هیچ درکی از مبارزه ی نژاد پرستی ندارند؟

اگر دارند پس چرا پای صحبت کسی می نشینند که می خواهد یک قوم کهن و امروز اسرائیل و ملت اسرایئل را نابود کند؟

آیا بهتر نبود همراه همه ی نمایندگان کشورها که به این سخنرانی فاشیستی اعتراض کردند و سالن سخنرانی را ترک کردند، از جایش بلند می شد و به عنوان اعتراض سالن را ترک می کردند؟

و دریغا که سازمان ملل و برگزار کنندگان همایش دوربان 2 با دعوت از یک فرد فاشیست که چون هیتلر نابودی قوم یهود را نعره می کشد، لکه ی ننگی بر پیشانی خود حک کردند و وجهه و اعتبار خود را در چشم مردم آزاده ی جهان پایین آوردند.

بنابراین پسندیده این خواهد بود که رئیس سازمان ملل، برگزار کنندگان همایش دوربان 2 و بویژه نخست وزیر و وزیر امور خارجه ی سوئیس از ملت ایران و ملت اسرائیل بابت این حرکت نابخردانه عذرخواهی کنند.

در پایان مایل هستم به سهم خود که به ایران در تمامیت ارضی و آبی آن عشق می ورزم و 30 سال از بهترین و شکوفاترین زندگی ام را به پای سرفرازی و آزادی اش گرو گذاشتم، فریاد کنم که این سخنان تهوع آور احمدی نژاد ربطی به من و حتا می توانم بگویم ربطی به مردم آزاده ی ملت ایران ندارد.

زیرا از دیرباز قوم یهود و ملت اسرائیل با کشور ایران دوست بوده است و بسیاری از یهودیان، کشور ایران را زادگاه و خانه ی خود می پندارند.

بارها گفته ام و باز تکرار می کنم که ثبات و امنیت منطقه ی خاورمیانه نه در دشمنی بلکه در دوستی و رابطه ی تنگانگ ِ یک ایران بدون جمهوری اسلامی با اسرائیل قوی امکان پذیر است.

بنابراین بهتر این است که مجامع جهانی راه فاشیست ها را بر هر تریبون و سنگر آزاد و دفاع از انسانیت مسدود کنند و نگذارند که احمدی نژادها از این سنگر آزادی بر علیه آزادی و انسانیت سخن برانند.

ارسال شده از:

حمید شبخیز

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

برگرفته از:
ایران آزاد

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید