رفتن به محتوای اصلی

اروپا به دنبال افزایش مجازات ها علیه ایران

اروپا به دنبال افزایش مجازات ها علیه ایران

لندن، پاریس و برلن در فکر اعمال مجازات های بیشتری علیه ایرانند. یک دیپلمات اروپایی که نخواسته نامش فاش بشود، گفت: فرانسه، آلمان و انگلستان در حال بررسی مدارک فهرستی از شرکت ها، نهادها و افرادی هستند که با پروندۀ اتمی ایران مرتبطند.

روزنامۀ فایناشنال تایمز در شمارۀ روز پنجشنبۀ خود از یک سند محرمانه سخن گفته است که فهرست جدیدی از سی و چهار شرکت، نهاد و افراد مرتبط با فعالیت های هسته ای ایران تهیه شده است که ممکن است شامل تحریم های تازه ای شوند.

ولی در اتحادیۀ اروپا، اتفاق نظر در خصوص مجازات های تازه علیه ایران وجود ندارد. یونان، قبرس، اسپانیا، اتریش و سوئد با مجازات های جدید مخالفند.

در فهرست روزنامۀ فاینشنال تایمز، دانشگاه صنعتی شریف، شرکت بیمۀ ایران، ایران ایر کارگو، شش بانک ایرانی از جمله بانک تجارت و انستیتوی سرم و واکسن رازی بچشم می خورند. در این فهرست همچنین شماری از شرکت ها و نهادهایی قرار دارند که در فهرست های قبلی که توسط سازمان ملل و آمریکا تعیین شده بودند، وجود داشتند.

برنارد کوشنر، وزیر امور خارجۀ فرانسه گفت که چنین فهرستی را تأئید نمی کند. او افزود که از سال گذشته، بحث اعمال مجازات های ویژه ای از سوی اروپا وجود داشته و تا حدی دربارۀ آن کار شده است ولی هنوز در چارچوب اتحادیۀ اروپا تصمیمی دراین باره گرفته نشده است.

برخی از دیپلمات ها در بروکسل و برلن معتقدند که تعیین مجازات های جدید از سوی اروپا می تواند به مواضع جدید آمریکا در قبال ایران وزن بیشتری بدهد.

فرانک والتر اشتاین مایر، وزیر امور خارجۀ آلمان اخیراً گفته بود که " ما باید خود را برای تحمیل مجازات های جدید به ایران، درصورتیکه این کشور بر مواضع پیشین خود پافشاری کند، آماده سازیم".

خاویر سولانا، مسئول سیاست خارجی اتحادیۀ اروپا گفته است که استراتژی جدید آمریکا ایجاب می کند که " دست محکم تری درزمینۀ مجازات ها" درکار باشد. با اینحال معلوم نیست آیا آمریکا نیز چنین تحلیلی دارد یا خیر.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، پاریس معتقد است که سیاست جدید آمریکا باید بعد از انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران در خرداد آینده به اجرا درآید، تا شانس اصلاح طلبان را در انتخابات کاهش ندهد.

بنظر می رسد آمریکا نگران است که ایران در تابستان آینده به آنچنان ظرفیتی از تولید اورانیوم غنی شده دست یابد که همۀ پل ها را با آژانس بین المللی انرژی اتمی قطع کند. از همین رو در اجرای سیاست جدیدش شتابزده است.

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید