رفتن به محتوای اصلی

راه حل بحران روشن است

راه حل بحران روشن است

با مشکلات عدیده ی پیش آمده در پی کودتای انتخاباتی 22 خرداد جامعه را چنان التهابی فرا گرفته است که در تاریخ معاصر میهنمان نظیری برای آن کم یافت می شود . این التهاب بی سابقه که خطیب نماز جمعه در تاریخ 26/4/88 به درستی آن را بحران نامید دقیقاً گویای اوضاع بغایت حساس و خطرناک کشور است . خشونت وحشیانه ی دستجات نظامی و موج گسترده ی دستگیری های فله ای و ایجاد فضای فوق امنیتی در برابر سیل مردم معترض نه تنها نتوانسته ،نمی تواند هم راه حلی منطقی و عقلانی در برابر بحران باشد که هر دم به ژرفش آن نیز منجر می شود .

پرسشی که در اذهان مطرح است این که به راستی پرزیدنت احمدی نژاد نماینده ی کدامین جریان افراطی در حاکمیت است که برای حفظ ایشان در مسند ریاست جمهوری این چنین هزینه های گزافی را به مردم تحمیل می نمایند . و منافع آن ها در چیست که اینسان فضای خشنی را به جامعه تحمیل می کنند . و اصولا آیا می توان برای عده ای منافعی را در جامعه تعریف نمود که تآمین آن در گرو این چنین رفتار هایی باشد . مگر نه اینکه ساز و کار های ساختار جامعه می بایست نافی حتی فلسفه ی وجودی اینسان منافعی باشد . چرا خرد و منطق برای عده ای هیچ مفهومی نداشته اینسان با خشونتی عریان در برابر مردم و خواست آن ها صف آرایی می شود . و به هیچ نهاد و مرجعی خود را پاسخگو نمی دانند . واقعا پیشبرد کدامین اهداف را مد نظر دارند . حتی می توان صریح تر پرسید : این چه مصیبتی است که عده ای قلیل قدرت مند با امکانات مالی فراوان تحمیلمان کرده اند ؟ مگر برنامه های انتخاباتی آقایان موسوی و کروبی فرا تر از چارچوب ساختار نظام بود که تحمل نشد و در همان فردای روز رای گیری به آن شکل اهانت آمیز با عجله و شتاب آن ها را بازنده ی انتخابات اعلام نمودند ؟

ریشه ی این زور گویی و انحصار طلبی که سوای خیل عظیمی ازمردم دامن حتی شخصیت هایی که برخی از آن ها از بنیان گذاران نظام می باشند را گرفته و اینک به خیل مطرودین و بعضا محبوسین پیوسته اند از کجا نشأت میگیرد ؟ چرا با لجاج و عناد نخواسته اند و نمی خواهند به خواست منطقی و بحق آقایان کروبی و موسوی و اکثر علمای بلند پایه ی حوزه ی علمیه قم و اکثریت نخبگان جامعه که از حمایت میلیونی مردم برخوردارند تن دهند ؟ چرا از تشکیل کمیته ای بی طرف بر ای رسیدگی به شکایت کاندیدا ها در مورد تقلب در انتخابات ممانعت به عمل آمد و هزاران چرای دیگر .....

سؤالات فوق تنها گوشه ای از بحث های روز مره ی مردم است . مردمی که تا همین مرحله نیز با همه ی هزینه های سنگینی که برای خواست خود پرداخته اند قاطعانه نشان داده اند هیچ شکلی از اشکال تقابل و سرکوب انها را از پیگیری مطالباتشان باز نخواهد ایستاند .

برای نجات کشور از بحران همزمان با برکناری دولت کودتا هر چه سریعتر بایستی زندانیان سیاسی آزاد شده، ضمن توقف فوری خشونت و خروج از فضای فوق امنیتی با تکیه بر راهکار های منطقی ارائه شده توسط آقایان موسوی ، کروبی و خاتمی وسایر شخصیتها ونیرو های وطن پرستی که نشان داده اندبا احساس مسؤلیت به مسائل می نگرند برای رفع مشکلات به چاره جویی پرداخت .

Sadeg.shakib@yahoo.com

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید