رفتن به محتوای اصلی

حرکت نیروهای پیشمرگه به سمت کوبانی

حرکت نیروهای پیشمرگه به سمت کوبانی
آخرین خبرها از جبهه های جنگ

Image removed.

*******

کانال خبری NRT در این خصوص گزارش کرده که نیروهای پیشمرگه در دو گروه به کوبانی اعزام شده اند.

یگان های زرهی و تسلیحات سنگین ظهر چهارشنبه از اربیل/هولیر به سمت ترکیه حرکت کرده و گروه دوم نیز که شامل اپراتورها و پیشمرگه ها می شود امشب راس ساعت ۱ بامداد به وقت محلی با هواپیما به ترکیه انتقال داده شده و از آنجا نیز به کوبانی اعزام می شوند.

پیشتر مقامات دولت ترکیه با اعزام ۱۵۰ پیشمرگه با ادوات سنگین و نیمه سنگین به کوبانی موافقت کرده بودند، اما طی چند روز گذشته به دلیل مخالفت حزب اتحاد دموکراتیک و یگان های مدافع خلق با حضور نیروهای ارتش آزاد در کوبانی مقامات این کشور مانع از اعزام پیشمرگه ها به کوبانی شده بودند.

وزیر خارجه ترکیه نیز در گفتگو با کانال خبری A haber خبر حرکت نیروهای پیشمرگه به سمت کوبانی را تایید کرده است.

روز گذشته صالح مسلم رهبر مشترک حزب اتحاد دموکراتیک به خبرگزاری رویترز گفته بود که علت تاخیر اعزام نیروهای پیشمرگه به کوبانی ترکیه بوده است.

به گفته صالح مسلم دولت ترکیه برای پیوستن به ائتلاف جهانی بر علیه داعش بیمناک است.

وزیر پیشمرگه اقلیم کُردستان پیشتر اعلام کرده بود که این نیروها برای جنگ مستقیم با داعش به کوبانی اعزام نمی شوند بلکه وظیفه آنها توپ باران مواضع داعش می باشد.

علی رغم برخی گزارش ها در خصوص اعزام تانک و زره پوش به کوبانی، گفته می شود که دولت ترکیه تنها اجازه عبور توپ های ۱۵۵، ۱۲۰، ۸۲ میلیمتری و همچنین خودروهای حامل تسلیحات نیمه سنگینی چون مینی کاتیوشا (گراد) و دوشکا را داده است.

از سوی دیگر علی رغم تلاش های ترکیه برای حضور نیروهای ارتش آزاد به فرماندهی "عبد الجبار العگیدی" در کوبانی، آخرین خبرها حاکی از آن است که فرماندهی کل یگان های مدافع خلق با این امر موافقت نکرده است.

پیشتر عبدالجبار العگیدی و رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه تصریح کرده بودند که نیرویی ۱۳۰۰ نفره از ارتش آزاد برای مقابله با داعش همراه با نیروهای پیشمرگه به کوبانی اعزام می شوند.

زهران علوش از فرماندهان ارشد گروه "جیش الاسلام" دو روز پیش در یک کنفرانس خبری اعلام کرده بود که با گروه جبهه اسلامی برای اعزام نیرو به کوبانی در حال رایزنی می باشند.

وی تاکید کرده بود که کوبانی را "از دست رژیم سوریه، داعش و پ.ک.ک" آزاد خواهند کرد.

Image removed.

آخرین تحولات کوبانی


بر اساس آخرین خبرهای مخابره شده از کوبانی، در طی امروز و شب گذشته در شرق و جنوب کوبانی درگیری های شدیدی میان یگان های مدافع خلق و گروه داعش به وقوع پیوسه است.

همچنین گروه داعش به صورت مداوم مرکز شهر و غرب شهر کوبانی را با خمپاره و توپ هدف قرار می دهد.

جنگنده های ادتلاف از صبح امروز تا عصر چهار بار مواضع داعش را در نزدیکی "کانی عربان" در شرق کوبانی و ورودی شهر کوبانی در مسیر جاده حلب هدف قرار داده اند.

دیدبان حقوق بشر سوریه گزارش کرده که نیروهای داعش صبح امروز مواضع یگان های مدافع خلق را در شرق کوبانی با یک خودروی بمبگذاری شده هدف قرار داده اند که تلفاتی در بر نداشته است.

به گزارش این سازمان مدافع حقوق بشر در نتیجه درگیری ها در جبهه جنوبی ۱۰ عضو داعش کشته شده و ۴ عضو یگان های مدافع خلق نیز جان باخته اند.

شایان ذکر است که گروه دولت اسلامی از ۱۵ سپتامبر کانتون و شهر کوبانی را با انواع تسلیحات سنگین آماج حملات خود قرار داده است. در طی ۴۴ روز گذشته یگان های مدافع خلق و یگان های مدافع زن با اسلحه های فردی خود مانع از سقوط شهر کوبانی شده اند. را انتخاب کرده، متن را در صفحه باز شده پست کرده و تایید نمایید.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید