رفتن به محتوای اصلی

حراست حق دخالت در امور شخصی دانشجویان را ندارد

حراست حق دخالت در امور شخصی دانشجویان را ندارد

 

*******

رئیس دانشگاه آزاد با بیان اینکه تنگ نظران مخالف توسعه تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد، سربازان گمنام آمریکا هستند گفت: مخالفت با توسعه تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد باعث خروج دانشجویان از کشور و تقویت دانشگاه‌های درجه دو و سه کشورهای منطقه می‌شود.

به گزارش ایسنا، دکتر میرزاده با سخنرانی در افتتاحیه نخستین اردوی تشکل‌های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: موضوعیت دانشگاه دارای بالاترین سطح از دموکراسی و آزاد اندیشی است و جنس تصمیم‌ها باید از نوعی باشد که با روحیه دانشجویان و اساتید همخوانی داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه با برخوردهای حذفی با مخالفان موافق نیستم گفت: با برخوردهای حذفی با افرادی که با ما مخالف هستند اما افراد دلسوز و شریف هستند مخالفم چرا که این برخوردها طرز تفکر یک اقلیت تمامیت خواه است که صدایش از 90 درصد جامعه بیشتر است و اگر می‌توانستند می‌گفتند چرا وزرای دولت قبل وزیر نشده‌اند؟

میرزاده با بیان اینکه عزل و نصب‌ها و تدوین قوانین بر اساس گرایشات سیاسی انجام نمی‌شود، گفت: معتقدیم فردی که شایستگی لازم را دارد و کارنامه مفیدی داشته است، توسط هر کسی هم منصوب شده باشد، دلیلی ندارد از کار خود برکنار شود، اما اگر مدیری بخواهد آرزوهای سیاسی خود را پیگیری کند با او برخورد می‌کنیم کما اینکه مواردی وجود داشته و با آنها برخورد شده است.

میرزاده با تاکید بر اینکه در کمیته انتصابات همواره حجت قانونی و شرعی را رعایت می‌کنیم، گفت: در طول این مدت حدود پنج الی شش درصد تغییرات داشته‌ایم و بیشتر مدیران خود را با اندیشه مدیران جدید وفق داده‌اند اما برخی از مدیران نیز هستند که راه خود را می‌روند و با برنامه‌های ما هماهنگ نیستند و رغبتی برای همکاری با ما ندارند که تغییر آنها در دستور کار قرار دارد.

رئیس دانشگاه آزاد با تاکید بر اینکه کار کردن با این افراد همچون شنا کردن در قیر است گفت: ما از همسویی سیاسی گذشته‌ایم اما از همسویی برنامه‌ای نمی‌توانیم بگذریم و با جدیت و رعایت تقوا انتصابات را پیگیری می‌کنیم.

وی در باره گلایه‌های برخی از تشکل‌های دانشجویی در زمینه دخالت حراست دانشگاه در امور تشکل‌ها گفت: در این زمینه بخشنامه‌ای صادر شده که دخالت حراست در امور اجرایی دانشگاه ممنوع است و از تشکل‌ها درخواست داریم تا اطلاعات خودشان را از ما دریغ نکنند و به عنوان مشاوران دانشگاه آزاد از طریق ایمیل با من و معاونین در ارتباط باشند و اگر احساس می‌کنند مدیری از نهاد خارج از دانشگاه ماموریتی دارد یا کج دستی صورت گرفته و خارج از برنامه توسعه دانشگاه عمل می‌کنند به ما اطلاع دهند.

میرزاده با تاکید بر اینکه حراست حق دخالت در امور شخصی دانشجویان را ندارد، اظهار کرد: حراست تنها در چارچوب وظایف قانونی خود می‌تواند فعالیت کند و حق دخالت بیشتر را ندارد و نمی‌تواند در امور شخصی دانشجویان دخالت کند. در این زمینه بخشنامه‌هایی صادر شده که می‌توان به بخشنامه عفاف و حجاب اشاره کرد.

رئیس دانشگاه آزاد با تاکید بر اینکه هیچ نهاد خارج از دانشگاه حق دخالت در امور دانشگاه را ندارد افزود: در جلسه هیت نظارت مرکزی نیز حجت الاسلام محمدیان رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها تاکید داشتند که هیچ نهاد خارج از دانشگاه حق دخالت در امور دانشگاه را ندارد و اگر موردی دیده شود قطعا با آن برخورد خواهیم کرد.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید