رفتن به محتوای اصلی

"اردوغان" پدرخوانده باند فساد مالی ترکیه

"اردوغان" پدرخوانده باند فساد مالی ترکیه
روزنامه "جمهوریت" به استناد گزارش اداره پلیس ترکیه مدعی شد

  *******

به گزارش "تدبیر"، روزنامه "جمهوریت" با اشاره به گزارش اخبر پلیس استانبول درباره نقش داشتن خانواده "اردوغان" در پرونده فساد مالی می گوید:"طبق خلاصه گزارش آماده شده از سوی اداراه پلیس استانبول درباره تحقیقات انجام شده در مورد نقش وزرا، بوروکرات ها و برخی از وزیران دولت "اردوغان" در حلقه فاسد مالی از نخست وزیر آن کشور به عنوان سرحلقه جریان فساد مالی یاد شده است."

این روزنامه ترک در گزارش روز یکشنبه خود افزوده است:"تحقیقاتی انجام شده از سوی فرماندهی عمومی پلیس استانبول نشان می دهد و بررسی مکالمات انجام شده از سوی "اردوغان" و پسرش "بلال" و مکالمات تلفنی سایر وزرا، بوروکرات ها و بازرگانان نزدیک به جریان عدالت و توسعه نشان می دهد که همگی در شبکه ای از "رشوه خواری و اقدامات غیر قانونی اقتصادی" نقش داشته اند."

به گزارش تدبیر، این روزنامه هم چنین اشاره کرده داده که اداره پلیس استانبول دو روز پیش از بازداشت پسران وزیران دولت اردوغان و دیگر مظنونین در تاریخ 17 دسامبر متن مکالمات تلفنی آنان را به دفتر دادستانی ارائه کرده بود. این روزنامه در ادامه اشاره کرده که تحقیقات درباره پرونده فساد مالی از تاریخ 25 دسامبر به دستور دادستان کل استانبول توسط دو مامور ارشد پلیس آن شهر آغاز شده بود. با این حال، دولت اردوغان در روند بررسی این پرونده اخلال ایجاد کرد.

روزنامه "جمهوریت" اشاره کرده که در گزارش 1000 صفحه ای درباره باند فساد مالی در ترکیه نام نخست وزیر آن کشور بیش از 250 بار آمده است. در بخش دیگری از این گزارش آمده که اعضای این باند از نخست وزیر "اردوغان" تحت عنوان "آقا" و "رییس" یاد می کرده اند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید