رفتن به محتوای اصلی

اولتیماتوم خامنه ای

اولتیماتوم خامنه ای

اعتراضات سراسری روز 16 آذر در دانشگاههای کشور، تأثیر قابل ملاحظه ای بر حکومت داشت و شکاف داخلی را بسیار عمیق تر نمود. متعاقب آن خامنه ای در نشستی به فرماندهان نظامی و مسئولان امنیتی هشدار داده است که چنانچه در دهه محرم و بویژه در روزهای تاسوعا و عاشورا، تحرک گسترده ای نظیر راهپیمائی 25 خرداد شکل بگیرد، وی دست به تغییرات جدی در سطح این مسئولین زده و بسیاری از آنها را برکنار خواهد کرد. در همین نشست نقدی فرمانده بسیج خواستار تشدید سرکوب و بکارگیری سلاح گرم شده و توضیح داده بود که جراحی غده سرطانی جنبش سبز بدون "خونریزی" امکان پذیر نخواهد بود و رهبر نباید اشتباه شاه را تکرار کند، به دشمنان اسلام نباید رحم کرد. فیروزآبادی هم از این نظریه دفاع و به رهبر گفته بود که فرمایش شما مثل این است که کسی را دست بسته به داخل آب انداخته و از او بخواهیم که شنا کند، باید به سپاه و بسیج اجازه تیر بدهیم تا آشوبگران بفهمند که فقط باطوم و گاز اشک آور نیست.

تشیع جنازه میلیونی آیت الله منتظری نیز بار دیگر به حکومت هشدار داد که این پتانسیل هنوز هم در جنبش سبز باقی است و هرگاه مردم اراده کنند خیابانها را تحت اختیار خواهند گرفت. حضور بیش از یک میلیون جمعیت در مراسم تشیع جنازه حتی توسط نهادهای حکومتی نیز مورد تأئید قرار گرفته و وزارت کشور در گزارش محرمانه خود علاوه بر اعتراف به میلیونی بودن جمعیت، از فشار وزارت اطلاعات بر خانواده آیت الله منتظری برای تسریع در تدفین قدردانی نموده و می گوید چنانچه تشیع جنازه با تأخیر بیشتر و در روزهای بعد انجام می شد، ابعاد فتنه (بخوانید حضور مردم) بیشتر می شد.

مردم تصمیم خود را گرفته اند و برای راهپیمائی میلیونی تاسوعا و عاشورا مصمم هستند، راهپیمائی که سبب تحولات کلیدی در استراتژی حکومت خواهد شد. خامنه ای در عین حال که از سوی عده قلیلی از سران سپاه برای برخوردهای خونین تحت فشار است ولی تعداد بسیار بیشتری از مسئولان ارشد حکومتی و نیز روحانیون با نفوذ هستند که خلاف این عقیده را داشته و توسل به خشونت بیشتر را، تسریع در سقوط حکومت می دانند. این عده معتقدند حکومت با فدا کردن باند بی ارزش احمدی نژاد و روی کار آوردن تیم خودی دیگری بجای آنها، خواهد توانست اعتراضات را خاموش نموده و بقای نظام را برای چند سالی تضمین نماید.

جنبش سبز این قدرت را دارد تا با بسیج کلیه نیروهای خود در سطح جامعه، مردم را از برنامه راهپیمائی سرنوشت ساز عاشورا، از میدان امام حسین تا میدان آزادی، آگاه نموده و با بخیابان آمدن مردم، حکومت را وادار به عقب نشینی قابل ملاحظه ای نماید. در دعوت مردم برای راهپیمائی تنها می توان بر روی دعوت حضوری، دیوارنویسی و پخش اعلامیه تأکید نمود. اینترنت بدون فیلتر در دسترس عموم مردم نیست. همچنین مجالس شبهای محرم یکی از بهترین مکانها برای اطلاع رسانی است.

چنانچه مردم روز عاشورا حضور میلیونی داشته باشند، کمترین دستاورد آن آزادی زندانیان سیاسی، کنار گذاشته شدن دولت کودتا، بازگشتن نظامیان به پادگانها و تغییر استراتژی حکومت در برابر جنبش سبز خواهد بود.

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

برگرفته از:
سهرابستان

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید