رفتن به محتوای اصلی

مردم اگاه و دموکراسی خواه ایران

مردم اگاه و دموکراسی خواه ایران

پس از اجرای احکام اعدام دوتن ازناراضیان به نام های آرش رحمانی پور و محمد رضا علی زمانی اکنون جان بسیاری از جوانان ایرانی بیش از پیش در خطر است .

- دستگیری، شکنجه، کشتار، اعدام و سرکو ب معترضین و فعالان مدنی به نتایج انتخابات هشت ماه است که توسط رژیم جمهوری اسلامی ادامه دارد وهر روز شاهد دستگیری و زندانی شدن شماری از بهترین مردم میهنمان هستیم.

- مدارک وشواهد موجود، گواه خشونت امیز ترین رفتارها از طرف نیروهای دولتی با مردم و به ویژه با زنان و دختران است. جنبش مردمی ایران با نگاه های ماندگار ندا اقا سلطان در اذهان مردم جهان ثبت شده است.

- دستگیری مکرر مادران عزادار و مادران صلح ، زندانی کردن و ضرب وجرح کسانی که با صلح امیزترین شیوه های ممکن، یعنی فقط با حضور خود و روشن کردن شمع و گاهی سرودخوانی دسته جمعی، اعتراض و دادخواهی خود رانسبت به کشتار عزیزان شان نشان می دهند، نمونه ای بارز از موارد نقض حقوق بشردر ایران است.

- تهدید، ارعاب و احضار های تلفنی، یورش های شبانه به منازل افراد و دستگیری زنان و مردان شدت وشتاب حکومت را برای نقض حقوق بشر اشکار می کند.

حکومت ایران که از تصویب کنندگان (و امضاء کنندگان) میثاقهای بین المللی و حقوق بشر میباشد موظف است:

۱ - صدور حکم اعدام با برچسب های محاربه که در جهت ایجاد جو رعب و وحشت بکار گرفته میشود را فورا متوقف کند.

۲ - در اولین گام فهرست کاملی از اسامی زندانیانی را که از اولین روزهای پس از انتخابات تا به حال بازداشت شده اند, منتشر کند و به صورت شفاف پاسخگوی خانواده ها و جامعه ایران درباره روند پرونده های آنان باشد.

۳ - ابتدایی ترین حقوق بازداشت شدگان گان را که در قوانین و آئین نامه های جمهوری اسلامی ذکر شده است و شامل دسترسی به وکیل مدافع است، رعایت کند.

۴ - به خواسته های مردم ایران برای دموکراسی و همچنین خواسته های برابری طلبانۀ زنان ،که نه تنها در مرزهای جغرافیایی ایران که در جهان به صبوری و صلح جویی برای دستیابی به خواسته های خود شهره اند, تن در دهد.

۵ - کلیه احکام صادره برای زندانیان سیاسی و فعالان مدنی را لغو کند و آزادی بدون قید وشرط افرادی را که با روش های مسالمت امیز علیه نقص حقوق بشر و آزادی زندانیان گام برمیدارند تضمین کند.

۹بهمن۱۳۸۸

انجمن زنان ایرانی در برلین

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید