رفتن به محتوای اصلی

سنگر چهارشنبه سوری همچنان مقاوم و سرافراز

سنگر چهارشنبه سوری همچنان مقاوم و سرافراز

خامنه ای با فتوای خود در مورد چهارشنبه سوری، نه تنها دشمنی خود با سنتهای ایرانی را اثبات کرد بلکه نشان داد از حداقل درک و شعور سیاسی نیز برخوردار نیست. در موقعیتی که چشمان همه دنیا به ایران خیره شده است، رهبر جمهوری اسلامی با صدور فتوایی که هیچ مبنای دینی و مذهبی ندارد، بار دیگر محبوبیت و مقبولیت خود را در محک آزمایش قرار داد. مردم ایران نیز از این رفراندوم ولایت فقیه استقبال نموده و میزان ارزش فتواها و اظهارات خامنه ای را با صدای غرش انفجارهای بی پایان پاسخ دادند.

ویژگی بارز چهارشنبه سوری امسال با سالهای گذشته در این بود که با توجه با درگیری حکومت با مردم، هیچیک از طرفداران رژیم در این جشن شرکت نداشتند زیرا چهارشنبه سوری امسال بدل به یک رویاروئی آشکار با استبداد و کودتاچیان شده بود. رای گیری 22 خرداد دیگربار در روز سه شنبه 25 اسفند و اینبار در کف خیابانها تکرار شد تا وزنه طرفداران حکومت و مخالفین آن آشکار گردد. آنهائی که فتوای خامنه ای را قبول داشتند و برای وی مشروعیت قائل بودند در خانه ها ماندند و مردمی که ولایت فقیه را بدترین نوع استبداد می دانند به خیابانها آمدند تا با حضور خود در این جشن ملی، عدم مشروعیت ولایت فقیه را فریاد کنند.

چهارشنبه سوری امسال نشان داد که علیرغم همه کشتارها و زندانها و شکنجه ها و سرکوبگریها، روح ایرانی همچنان زنده و جاویدان است و اشغالگری، چه توسط چنگیزخان باشد و چه توسط ولایت فقیه، محکوم به شکست و نابود شدنی است.

مردم ایران با فریادهای مرگ بر دیکتاتور در حالی سال 1388 را بپایان بردند که می دانند سال آینده سال «صبر و استقامت» است. «دعای تحویل سال» مردم، نابودی استبداد و دیکتاتور خواهد بود و یکدیگر را در دیدوبازدیدهای سبز نوروزی به «استقامت» در راه آزادی دعوت خواهند کرد.

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

برگرفته از:
سهرابستان

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید