رفتن به محتوای اصلی

پیام جنبش سبز در روز قدس امسال

پیام جنبش سبز در روز قدس امسال

آنچه که در روز قدس امسال شاهد آن بودیم مبني برعدم حضور مردم در خیابان‌ها قبل از آن که نشان شکست و سرخوردگی مردم از جنبش آزادیخواهی موسوم به جنبش سبز باشد، نشان از بلوغ فکری مردم و بیانگر این نکته است که این بارمردم آزادی‌خواه ایران شرایط را کاملا درک کرده و در خصوص امکان سؤ استفاده تاریخی دیگری از حرکت آنان هوشیار بوده وبیان اين نکته است که: با اینکه آغوش جنبش وملت ايران برای همه حتي آنانی که از درون نظام می‌آیند باز است، اما این بدان معنی‌ نیست که ملت با کسی عهد اخوت و برادری بسته باشند و مرید چشم و گوش بسته جریان یا گروهی گردد امسال مردم به روشنی پیغام دادند که همه چیز را به دقت زیر نظر دارند.

  در حالی که خاتمی‌ دستور ریختن به خیابان‌ها و دادن شعار علیه اسراییل را می‌دهد زمانی‌ که کدیور خود را سخنگوی آنان قلمداد کرده و شعارهای بر حق مردم را تحریف کرده در روز روشن و چشم در چشم میلیون‌ها نفر دروغ می‌بافد زمانی‌ که رهبران خود خوانده در رسانه هاي خود پرداز منسوب  به جنبش سبز ‎همزمان با سانسور و سرکوب صداهاي سکولار خود را  رسانه جنبش  معرفی‌ و در صدد دادن هژموني اسلامي به جنبش سبز بر می‌آیند قابل پیش‌بینی بود که مردم چنین روشی را برای پاسخ به آنان  در پیش گیرند و با عدم حضورشان در خیابان‌ها در این مرحله نارضایتی خود را از آنان بیان  نمایند.

 مردم در هر شرايطي پيغام خود را هم به رژيم اسلامي وهم به آن دسته از به اصطلاح مصلحان رژيم اسلامي رسانيده و خواهند رسانيدآنگونه که در روز قدس شاهد يکي از آن پيغام‌ها بوديم.

جنبش آزادی‌خواهی  مردم ایران نه تنها سرکوب و آرام نشده بلکه با شدت و اما با دقت در حال یافتن راه اصلي خود و گام نهادن در مرحله جدیدی است که دوستداران ولایت فقیه از آن با عنوان عبور از کلیت نظام یاد کرده و البته از آن می‌ترسند و هر گاه به بهانه‌ای مردم را از آن نهی می‌کنند آنچنانکه حتي در مقاطعی به دلیل ترس از ورود جنبش سبز به  فاز عبور از اصلاح‌طلبان وابسته به نظام و در نهايت کليت نظام بیانیه داده و تظاهرات از قبل پیش ‌ینی‌ شده مردمي را لغو می‌نمایند!

با تمامی‌ این تفاسیر باید بگويم من برخلاف آنها که روز قدس امسال را شکستي براي جنبش سبز مي‌دانند اين عدم حضور مردم در خیابان‌ها را يک پيروزي براي جنبش در جهت جدا کردن صفوف خودازمعامله‌گراني مي‌دانم که اين‌روزها از صلح و مذاکره با رژيم سخن می‌گویند!

 در این شرایط و بدون شک عدم لبيک به کساني که خواهان حضور مردم در خیابان‌ها برای دادن شعار هم غزه هم لبنان  و مرگ بر اسراییل بودند نشان بالندگي جنبش است نه شکست و سرخوردگي آن.

به نظر مي‌آيد مرحله بعدی حرکت‌های اعتراضی جنبش سبز تعیین روزها و مناسبت‌های ملی‌ به جای روز‌ها و مناسبت‌هایی خواهد بود که از سوی رژیم نام گذاری شده است و در اين مسيرایامی نظیر سالگرد شهدای جنبش سبز و مناسبت‌هایی نظیر روز آزادی خرمشهر یا ملی‌ شدن صنعت نفت و مشروطیت و صدها مناسبت ایرانی‌ و ملی‌ دیگر... پيام ديگري خواهد بود به کساني  که سعي در محدود کردن جنبش سبز در چهار چوب  نظام اسلامي در جهت حفظ کلیت نظام را دارند.

بار دیگر در انتها عرض می‌کنم عدم حضور مردم در روز قدس امسال در خیابان‌ها پیش از آنکه نشانه شکست و سر خوردگی جنبش سبز باشد نشان پیروزی و بالندگی جنبش و پاسخ منفی و صریح مردم به کسانی همچون محمد خاتمی و کدیور بود که خواستار حضور مردم در  خیابان‌ها  و دادن شعارهایی نظیر هم غزه هم لبنان! و مرگ بر اسراییل بودند. پیام جنبش سبز این بار و در روز قدس امسال متوجه  رهبران خودخوانده جنبش بود.

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید