رفتن به محتوای اصلی

جنبش جمهوریخواە کردستان، ١ی مە روز جهانی کارگر را گرامی میدارد

جنبش جمهوریخواە کردستان، ١ی مە روز جهانی کارگر را گرامی میدارد

از آن زمان که کارگران آمریکایی به خیابان ها آمدند و خواهان کاهش ساعات کار شدند، 128 سال میگذرد، سال هایی کە کارگران برای رسیدن به حداقل حقوق و امتیازهای کاری و رفاهی، تاریخشان را با خون‌های خود نوشتند تا شاید روزی هیچ کارگری استثمار نشود. اما ما در شرایطی به پیشواز روز جهانی کارگر میرویم، که دید دولت ایران نسبت بە تشکل ها و سازمان های کارگری روز به روز امنیتی‌تر شده، تا آنجا که در طول 8 سال گذشته تا کنون هیچ مجوزی برای برگزاری راهپیمایی روز جهانی کارگر صادر نشده است، این در حالی است که طبق اصل 27 قانون اساسی جمهوری اسلامی، تشکيل اجتماعات و راهپيمايی‌ها بدون حمل سلاح، به شرط آنکه مخل به مبانی اسلام نباشد، آزاد است. لیکن ناامنی شغلی، حقوق معوقه و دستمزد پایین کماکان ادامە دارد، و درخواست حق ایجاد آزادانه تشکلات سندیکائی، وپیوستن به تشکلات واقعا مستقلی که کارگران زن و مرد در آن ها خود را سازمان دهند، از اساسی ترین درخواست های به‌حق کارگران است، درخواست هایی که نه تنها در حکومت فاشیستی پهلوی رعایت نمیشد، بلکه متاسفانە ادامه آنرا نیز  در حکومت جمهوری اسلامی می بینیم.

اخراج بی رویە کارگران، تعقیب و دستگیری فعالین کارگری، صدور حکم‌های طولانی مدت، شرایط بد زندان، و همچنین رفتارهای نامناسب از دیگر مواردی است، که ماه به ماه بر میزان، شدت و حدت آن ها افزوده می شود. این امر در کردستان با وجود ضریب امنیتی بالا و حاکم بر مناطق زاگرس، و وجود تفکرات فاشیستی پان‌ایرانیستی، مضاعف بوده و بهمین خاطر ما شاهد صدور حکم های سنگین‌تر و ضرب و شتم های فراوان و بیشتری در این قسمت از جهان هستیم.

هیچگاه نباید فراموش کنیم که طبقه کارگر و زحمتکشان بخش عظیمی از جامعه ایران و کردستان را تشکیل میدهند و تمام این ناعدالتی های اعمالی در حق کارگران و زحمتکشان، به صورت مستقیم بنیاد خانوده‌های کارگران را نیز هدف گرفته است، کارگران زن و مردی که با کمترین حقوق مجبور هستند در مقابل هجمەایی از گرانی و تورم بیستاند و بجز فشار کار، همزمان بیشترین فشارهای روانی ناشی از عدم تامین احتیاجات اساسی فرزاندانشان را نیز تحمل میکنند.

جنبش جمهوریخواه کردستان، ضمن گرامیداشت روز جهانی کارگر، تاریخ سرکوبگرانەی کارفرمایان اقتصادی، اداری و حکومتی در اقصێ و نقاط جهان را، بر علیه کارگران محکوم می کند و معتقد است که "آزادی و برابری" سرنوشت محتوم و تغییر ناپذیر جامعەی بشریست، و اگر همەی ما به آن ایمان بیاوریم و از پا ننشینیم، تحقق آن اجتناب ناپذیر است.

جبنش جمهوریخواه کردستان

١/٥/٢٠١٤

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

منبع:
جبنش جمهوریخواه کردستان

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید