رفتن به محتوای اصلی

مردم شرافتمند وکلای دادگستری را تنها نگذارید

مردم شرافتمند وکلای دادگستری را تنها نگذارید

هم‌میهنان، باز هم شاهد تجاوز آشکار هیئت حاکمه ایران به رهبری ولیمطلقه فقیه آقای سید علی خامنه ای به حقوق و آزادی، جان و حیثیتایرانیان هستیم.

 در این جنگ نابرابر طولانی جمهوری اسلامی ایران به اتکاء صدها میلیارددلار درآمدهای نفتی همه مرزهای قانونی و اخلاقی از جمله اصول مصرّحهدر قانون اساسی خود را می‌شکند. اصل ۳۵ این قانون مقرر می‌دارد که «در همه دادگاهها «طرفین دعوا حق دارند برای خود وکیل انتخاب نمایند واگر توانایی انتخاب وکیل را نداشته باشند باید برای آنها وکیل فراهم گردد

 طی ۳۵ سال گذشته همکاران ما در کانون وکلای دادگستری ایران به اتهاماجرای تکالیفی که در همین قانون اساسی برای آنان شناخته شده به قتلرسیده اند، اسیر و زندانی شده اند و تحت تعقیب قرار دارند، مورد تهدیددائمی هستند و یا ناگزیر برای حفظ جان، آزادی و حیثیت خود، میهن،خانه، خانواده و حرفه را رها کرده به تبعید و آوارگی تن داده اند.

امروز همه ایرانیان در سراسر جهان شاهد فاجعه دیگری هستند.هفت تن از همکاران ما، آقایان رضا انتصاری، امیر اسلامی، مصطفیعبدی، رشید یداللهی، امید بهروزی، حمید رضا مروی سروستانی و حمیدرضا مرادی به اتهام اجرای وظایف قانونی خود یعنی تضمین حق دفاعبرای موکلین خود به زندانهای طولانی محکوم شده اند.در بین آنها آقایان حمید رضا مرادی، مصطفی دانشجو و افشین کرم پوربه علت بیماری های حاد و کشنده نیازمند درمان هستند.

جمهوری اسلامی ایران به وظایف قانونی خود یعنی معالجه این بیمارانعمل نمی‌کند. وکلای زندانی برای رساندن صدای اعتراض به این رفتارددمنشانه اعتصاب کرده اند. بخشی از هموطنان ما برای اعلام حمایتخود امروز در مقابل دادستانی انقلاب تهران اجتماع کرده اند.این اجتماع مسالمت آمیز با خشونت وحشیانه مامورین تا کنون منتهی بهزخمی شدن تعدادی از هموطنان، دستگیری صدها نفر از جمله ۸۰ نفر اززنان ایرانی در روز جهانی زن شده است.

 از جمله در این حمله وحشیانه همکار دلیر ما خانم ستوده با گاز فلفل موردتهاجم قرار گرفت. رژیم مسلط بر میهن ما به هیچ قانونی از جمله قوانینخود پایبند نیست.

 مردم، اگر همکاران شجاع و شرافتمند ما اسیر جنگی هم محسوب شوند بهموجب مقررات بین المللی، رژیم ایران متعهد به تامین خدمات بهداشتی ودرمانی آنها بود. ما با اعلام حمایت از درخواستهای آنان از همه هموطنانمی‌خواهیم صدای اعتراض خود را به این وحشیگری‌ها به گوش جهانیانبرسانند.

 

آی مردم شرافتمند، وکلا را تنها نگذارید.

 

هوشنگ عیسی‌بیگلو (وکیل پایه یک دادگستری)

 

مناف عماری (وکیل پایه یک دادگستری)

 

عزیز ماملی (وکیل پایه یک دادگستری)

 

محمد رضا روحانی (وکیل پایه یک دادگستری)

 

حسن کاظم زاده افشار (حقوقدان)

 

تاریخ ۱۷ اسفند ۱۳۹۲

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید