رفتن به محتوای اصلی

مسئول تاخیر مصاحبه روحانی شخص ضرغامی بود

مسئول تاخیر مصاحبه روحانی شخص ضرغامی بود
تفسیر از:
منظر جاوید
رییس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی، ضرغامی مانع پخش زنده گفتگوی تلویزیونی حسن روحانی رییس جمهوری با مردم شد ولی هم اکنون  این مصاحبه در حال پخش است . سپاه پاسداران علت را در تعیین مجری این مصاحبه عنوان کرد ولی  در تویتر انگلیسی روحانی مسئول این تاخیر را عزت الله ضرغامی ذکر شد؛ بنظر می رسد که سپاه در این قضیه نقش داشته است.

بنابر گزارش بی بی سی:پخش گفت‌وگوی تلویزیونی حسن روحانی با بیش از یک ساعت تأخیر آغاز شدحسن روحانی، رئیس جمهور ایران در یک برنامه زنده تلویزیونی گفت که در مورد توزیع سبد کالایی اشکالاتی بوده که او را متأثر کرده و دستور پی گیری داده است. او از کسانی که به دلیل این اشکالات "به زحمت افتاده‌اند" عذرخواهی کرد.او چهارشنبه شب ۱۶ بهمن (۵ فوریه) گفت که در ایران نه یک سیستم مالیاتی روشن وجود دارد که ثروتمندان به دقت شناخته شوند، نه یک سیستم جامع تأمین اجتماعی وجود دارد که فقرا شناخته شوند.

به گفته رئیس جمهور ایران، دولت نمی تواند در این مورد بدون نقص کار کند، اما این باعث نمی شود که دولت دست روی دست بگذارد.او گفت که اشکالات کار دولت را می پذیرد و بابت آنها عذرخواهی می کند.

شروع با تأخیر گفتگوی تلویزیونی روحانی

در پی بروز ابهاماتی در مورد کلیک پخش گفت‌گوی زنده تلویزیون ایرانبا حسن روحانی، پخش این گفت و گو با بیش از یک ساعت تأخیر آغاز شد. آقای روحانی در ابتدای این گفت و گو از تماشاگران تلویزیون که "مدت زیادی منتظر ماندند" تشکر کرد.

خبرگزاری رسمی دولت ایران ساعتی پیش تر اعلام کرد که عزت الله ضرغامی، رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی "به دلایل نامعلوم" مانع از پخش گفت و گوی زنده تلویزیونی حسن روحانی، رئیس جمهور شده است.

در همین حال شبکه یک تلویزیون ایران زیرنویس می کرد که به محض دریافت تصاویر از دفتر رئیس جمهور، پخش سریالی که در حال حاضر به جای گفت و گوی زنده رئیس جمهور در حال پخش است، قطع خواهد شد.

پخش این گفت و گو دقایقی پیش از ساعت ۱۱ شب به وقت تهران آغاز شد.

بعضی رسانه های داخلی ایران نوشته اند که اختلاف بر سر مجریان این برنامه زنده تلویزیونی باعث تأخیر در پخش آن شده است.

سخنان روحانی

آقای روحانی از همه جناح ها، احزاب، تشکل ها، اقوام و به ویژه جوانان خواست که در تظاهرات ۲۲ بهمن شرکت کنند و "فریاد وحدت" سر دهند.

او با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری در بهار گذشته گفت که امسال سال حماسه سیاسی است و حضور مردم در صحنه های دیگر هم لازم است.

آقای روحانی از صبر و تحمل مردمی که در بحران اخیر برف و سرما گرفتار شدند و به کمک یکدیگر آمدند تشکر کرد و گفت که دستگاه های دولتی برای رفع مشکلات تلاش کرده اند و تلاش خواهند کرد.

او در مورد سیاست خارجی دولتش گفت که "با حمایت مردم"، تحولی بزرگ در روابط خارجی کشور ایجاد شده است.

آقای روحانی با اشاره به بهبود روابط ایران با کشورهای همسایه گفت که این کشور خواهان قرارداد طولانی مدت با افغانستان و گسترش روابط با روسیه است.

پاسخ به منتقدان توافق ژنو

رئیس جمهور ایران گفت که از انتقاد در مورد توافق ژنو استقبال می کند و در سخنرانی جنجال برانگیز اخیرش، از دانشگاهیان گلایه کرده است که چرا به موضوعات مهم وارد نشده اند.

او گفت که در توافق ژنو بنا بر استفاده از روش برد-برد بوده است و هدف دولت این است که در این میان خط قرمزها و سیاست های کلی حفظ شود.

آقای روحانی گفت که دشمنان ایران می خواهند که دنیا را از خطر ایران بترسانند و ایران هراسی کنند، اما "ما می خواستیم به توطئه ایران هراسی ضربه بزنیم".

او گفت که توافق ژنو ضربه ای به این "توطئه" بوده و فضا را برای تعامل بیشتر آماده کرده است.

افزایش قیمت حامل های انرژی

آقای روحانی گفت که قیمت حامل های انرژی با شیبی ملایم افزایش خواهد یافت، چون دولت با مشکل رکود و تورم مواجه است و شیب تند باعث تشدید این مشکلات می شود.

او گفت که پرداخت یارانه نقدی ادامه می یابد، اما دولت در صدد اصلاح اشکالات شیوه فعلی هدفمندی یارانه هاست.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

منبع:
ویژه ایران گلوبال

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید