رفتن به محتوای اصلی

لاوروف: ایران باید برای حل بحران وارد شود

لاوروف: ایران باید برای حل بحران وارد شود
تفسیر از:
اقبال اقبالی

ایران باید در بالاترین سطح در این مذاکرات و این کنفرانس برای حل بحران سوریه شرکت داشته باشد. ایشان فرا موش کرده اند که جمهوری اسلامی خود مشکل است و نه راه حل! رژیم اسد با طناب جمهوری اسلامی به چاه میرود و با پیروی از سیاست های ملاهای ایران، در سوریه به جنایات علیه بشریت دست زده است.

*******

 لاوروف: ایران باید برای حل بحران وارد شود
سه شنبه ۵ شهريور ۱۳۹۲ 
سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در یک کنفرانس خبری ویژه درباره سوریه گفت راه حل دیپلماتیک برای بحران سوریه از مسیر خود خارج شده است.
به گزارش خبرآنلاین، لاوروف روز دوشنبه در این نشست مطبوعاتی گفت تلاش ها برای یافتن راه حل دیپلماتیک برای بحران سوریه در حال خارج شدن از مسیر است. او گفت غرب هیچ سند محکمه پسندی مبنی بر اینکه دولت سوریه مسئول حمله شیمیایی در دمشق بوده در دست ندارد.

وزیر خارجه روسیه تاکید کرد هیچ راه حل جایگزینی برای گفتگوی مستقیم برای حل بحران سوریه وجود ندارد و خواستار توسل به همان ابتکار عمل روسیه-آمریکا در ماه مه گذشته برای برگزاری یک کنفرانس بین المللی درباره سوریه شد. لاوروف همچنین تاکید کرد ایران باید در بالاترین سطح در این مذاکرات و این کنفرانس برای حل بحران سوریه شرکت داشته باشد.

*******

در همین شرایط (به نقل از العربیه) کاخ سفید امروز سه شنبه اعلام کرد، ایالات متحده آمریکا به زودی در این هفته، گزارشی محرمانه را منتشر خواهد کرد که توسط دستگاه های اطلاعاتی این کشور تنظیم شده و به گفته وی ثابت می کند که رژیم سوریه علیه شهروندان خود اسلحه شیمیایی به کار برده است.
جای کارنی، سخنگوی کاخ سفید در نشست رسانه ای هفتگی خود در این باره گفت:" به اعتقاد من می توانید در هفته جاری انتظار دریافت این گزارش را داشته باشید."

کارنی افزود:" رژیم سوریه مسئول استفاده از اسلحه شیمیایی در تاریخ 21 اوت جاری در نزدیکی دمشق است . همه کسانی که منطقی فکر می کنند در این امر شکی به خود راه نمی دهند."

وی با اشاره به اینکه باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا، نوع گزینه مناسب با پاسخ به این حمله شیمیایی را همچنان در دست بررسی دارد، تاکید کرد که کشور متبوعش، رژیم اسد را به استخدام اسلحه شیمیایی در تاریخ 21 اوت در غوطه شرقی در حومه دمشق متهم می کند.

سخنگوی کاخ سفید بیان داشت، باراک اوباما هنوز تصمیمی درباره شیوه ای که ایالات متحده می بایست بر اساس آن به حمله شیمیایی رژیم سوریه پاسخ دهد، اتخاذ نکرده است .

وی همچنین در ادامه اضافه کرد:" اگر رئیس جمهور تصمیم خود را بگیرد، مسلما آن را اعلام خواهد کرد."

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید