رفتن به محتوای اصلی

محسنی‌اژه‌ای: مجرمین فتنه 88 اگر به ایران بازگردند، تحت تعقیب قرار می‌گیرند

محسنی‌اژه‌ای: مجرمین فتنه 88 اگر به ایران بازگردند، تحت تعقیب قرار می‌گیرند
تفسیر از:
اقبال اقبالی

وی افزود: همچنین پس از مساله فتنه 88 افرادی مرتکب جرم شدند و به خارج از کشور رفتند که اگر این افراد به ایران بازگردند تحت تعقیب قرار می‌گیرند و برای برخی از آن‌ها نیز غیابی حکم صادر شده است." جمهوری اسلامی به فرزندان نظام جنایت پیشه اسلامی هم رحم نمی کند، چه رسد به مردمی که خارج از دایره مافیاهای روحانیت شیعه قرار دارند!

******* 
محسنی‌اژه‌ای: مجرمین فتنه 88 اگر به ایران بازگردند، تحت تعقیب قرار می‌گیرند
مجرمین طبق آیین‌نامه داخلی قابل تعقیب هستند و اگر مرتکب جرمی علیه جمهوری اسلامی ایران شده باشند وقتی به ایران بازگردند به حکم غیابی آن‌ها رسیدگی می‌شود. همچنین پس از مساله فتنه 88 افرادی مرتکب جرم شدند و به خارج از کشور رفتند که اگر این افراد به ایران بازگردند تحت تعقیب قرار می‌گیرند و برای برخی از آن‌ها نیز غیابی حکم صادر شده است.
 سخنگوی دستگاه قضا گفت: قرار مجرمیت برای پرونده ستار بهشتی صادر شده و کیفرخواست نیز اگر دادستان در آن اشکالی نبیند به زودی صادر می‌شود.

به گزارش ایسنا، خبرنگاری با اشاره به مجرمینی که در خارج از کشور وجود دارند خطاب به محسنی‌اژه‌ای‌ گفت که برای این مجرمین چه برنامه‌ای دارید که سخنگوی دستگاه قضا پاسخ داد: مجرمین طبق آیین‌نامه داخلی قابل تعقیب هستند و اگر مرتکب جرمی علیه جمهوری اسلامی ایران شده باشند وقتی به ایران بازگردند به حکم غیابی آن‌ها رسیدگی می‌شود.

وی افزود: همچنین پس از مساله فتنه 88 افرادی مرتکب جرم شدند و به خارج از کشور رفتند که اگر این افراد به ایران بازگردند تحت تعقیب قرار می‌گیرند و برای برخی از آن‌ها نیز غیابی حکم صادر شده است.

خبرنگاری سوال خود را اینگونه مطرح کرد که یکی از دیپلمات‌های عربستانی در یک تصادف یک شهروند ایرانی را کشته است،‌ در حال حاضر پرونده در چه مرحله‌ای قرار دارد که محسنی‌اژه‌ای پاسخ داد: مسائل بین ایران و عربستان توسط وزارت امور خارجه دنبال می‌شود اما در رابطه با این موضوع پرونده تشکیل شده است.

سخنگوی دستگاه قضایی در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر اینکه صحبت‌هایی در رابطه با راه‌اندازی رسانه قوه قضاییه مطرح است در حال حاضر این موضوع در چه مرحله‌ای قرار دارد، گفت: موضوع راه‌اندازی رسانه قوه قضاییه به شدت لازم است که در این رابطه با چند نفر صحبت شده و اگر افراد قبول مسئولیت کنند کار شروع خواهد شد.

محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری در مورد پرونده ستار بهشتی و فردی که اخیرا در زندان فوت شده و پزشکی قانونی علت آن را خفگی اعلام کرده، ارتباطی وجود دارد؟ گفت: اطاله دادرسی زمانی است که بر روی پرونده کار نشود و یا کارهای غیرضروری انجام شود، اما اگر پرونده‌ای در جهت روشن شدن جزئیات طول بکشد این موضوع به نفع همه اطرافیان پرونده خواهد بود.

وی ادامه داد: پرونده ستار بهشتی نه تنها طول نکشیده بلکه به نفع خود متوفی است که عامل اصلی مشخص شود. همچنین به لحاظ اهمیت موضوع قوه قضاییه و قاضی مربوطه سعی کرده‌اند تا هر راهی را بروند تا هیچ ابهامی در این پرونده باقی نماند؛ بنابراین این اطاله یک اطاله بی‌وجه است.

محسنی‌اژه‌ای ادامه داد: قرار مجرمیت در این پرونده صادر شده که بیش از 10 صفحه است و کیفرخواست نیز به زودی صادر می‌شود؛ البته این در حالیست که دادستان اشکالی را در پرونده مشاهده نکند.

سخنگوی دستگاه قضا تصریح کرد: طولانی شدن روند رسیدگی به پرونده ستار بهشتی با پرونده دیگری که در سوال مطرح شد، ربطی به یکدیگر ندارد، همچنین در رابطه با کشته شدن فرد دیگری در زندان اطلاعی ندارم اما اگر اتفاقی افتاده باشد قطعا پرونده‌ای تشکیل می‌شود.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید