رفتن به محتوای اصلی

ظریف دراولین گفتگوی تلفنی با اشتون آماده گی ایران را اعلام کرد

ظریف دراولین گفتگوی تلفنی با اشتون آماده گی ایران را اعلام کرد
تفسیر از:
منظر جاوید

وزیر امور خارجه ایران گفت که آماده مذاکرات هدفمند در چارچوب زمانی معین است. ظریف خطاب به اشتون وجود اراده سیاسی جدی در به رسمیت شناختن حقوق حقه هسته ای جمهوری اسلامی ایران، تامل و فکر نو در مورد مسئله هسته ای ایران را شیوه ای مناسب برای حل و فصل این مسئله توصیف کرد. در این گفتگو تلفنی مسایل  در حد تعارفات معمول دیپلماتیک بیشتر نرفت . باید در عمل دید  دوطرف  به چه میزان حاضر به کوتاه آمدن برای توافق هستندو به چه نحو قصد دارند که مسئله هسته ای ایران  را حل و فصل نمایند . دوطرف بارها  تاکید کرده اند  که توپ در زمین طرف مقابل است و جمهوری اسلامی ایران  با سیاست «برد_ برد» آماده مذاکره است . شایان ذکر است که در  هر دو طرف بحران هسته ای، افراطیونی وجودارند که مانع دستیابی به توافق  بر سر بحران هسته ای هستند و اشکارا بدنبال جنگ اند اما مردم ایران  امید وار و منتظرند 

 

بنابر  گزارش خبرگزاری مهر،  کاترین اشتون نماینده عالی اتحادیه اروپایی در سیاست خارجی و امور امنیتی در تماسی تلفنی با وزیر امور خارجه کشورمان ضمن تبریک به مناسبت انتصاب دکتر ظریف به سمت وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پیرامون برنامه هسته ای و تحولات منطقه بویژه اوضاع خطیر مصر و خطر افراط گرایی گفتگو و تبادل نظر کرد.

در این تماس تلفنی که شنبه شب صورت گرفت ، ظریف در خصوص برنامه هسته ای صلح آمیز کشورمان ضرورت وجود اراده سیاسی و عزم جدی برای حل وفصل این مسئله را مورد تاکید قرار داد.

 ظریف خطاب به اشتون وجود اراده سیاسی جدی در به رسمیت شناختن حقوق حقه هسته ای جمهوری اسلامی ایران، تامل و فکر نو در مورد مسئله هسته ای ایران را شیوه ای مناسب برای حل و فصل این مسئله توصیف کرد.

وی آمادگی جمهوری  اسلامی ایران را برای مذاکرات هدفمند در یک چارچوب زمانی معین خاطر نشان ساخت.

خانم اشتون نیز در این گفتگوی تلفنی ابراز امیدواری کرد هرچه سریعتر مذاکرات جمهوری اسلامی ایران و کشورهای 1+5 مجددا از سر گرفته شود.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد؛ در آینده نزدیک در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل با ظریف ملاقات و پیرامون موضوعات مورد علاقه طرفین گفتگو کرد.

بررسی اوضاع منطقه از جمله اوضاع خطیر مصر و راههای برون رفت از این بحران و جلوگیری از کشتار و خونریزی از دیگر محورهای گفتگوی این دو مقام بود و ظریف ضمن ابراز نگرانی از اوضاع خطیر مصر مخاطرات گسترش افراط گرایی در منطقه و جهان را یاد آور شد.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید