رفتن به محتوای اصلی

انتخابات ریاست جمهوری و سهم ملیت های غیر فارس در ایران

انتخابات ریاست جمهوری و سهم ملیت های غیر فارس در ایران

اپوزسیون کرد : ضرورت دارد موضع خودرا در قبال حرکت محلل وار آقای خاتمی زیر لوای اصلاح طلبی و پشتیبانی قشری روشفکر! [ هر چند معدود ] در کردستان از او به‌ اطلاع مردم برساند .

 همانطور اواخر سپتامبر گذشته‌ طی زنجیره ‌ مطالبی تحت عنوان " شه‌ ری سه‌رکۆماری له‌ تاران به‌ په‌له‌ گه‌یشته‌ قؤپی "به‌ زبان کردی در وب سایتهای (هه‌لویست و رنسانس ) به‌ اطلاع خوانندگان عزیز رسید .

آقای خاتمی در واقع مدتها پیش از این بعنوان یکی از مهره‌های احتیاط در مسیر نجات ‌ ایران در مواقع بحران همواره‌ بعنوان شخصیتی که‌ در سطح بالایی از توانایی ورود به‌ بازی مجدد و ایفاء نقش ، برای خنثی کردن خطرات داخلی وآرام نمودن اعتراضات خارجیان برخوردار میباشد مطرح و مد نظر بوده‌ است .

در‌ نوشته‌ اواخر اکتبر از اعلام آمادگی خاتمی با توجه‌ بدلایلی که‌ ارا ئه‌ شده‌ از آن جمله‌ ، دعوت " اننجمن باران "از شخصیت های جهانی به‌ شهرستان یزد و سفر بکشورهای آلمان و اطریش زیر لوای گفتگوی ادیان ! و اینکه‌ هدف اصلی آقای خاتمی ملاقات و نظر سنجي سیاستمداران کشورهای اروپا ، اپوزسیون تمامیت خواه‌ ایران به‌‌ تفصیل اشاره‌ شده‌ است . `

در این مرحله‌ ‌ - اعلام رسمی کاندیداتوری آقای خاتمی ، رقابتها فاز جدیدی را آغازیده‌ اند . بازیهای همیشگی در مسیر و تلاش اغفال مجدد توده‌ها مخصوصا " مراکزی چون کردستان که‌ در انتخابات قبل بایکوت صریح خودرا عملی کرده‌است ( هرچند احمدی نژاد بزعم خود از آنان انتقام گرفت )! اینبار بتدریج چهره‌ء مشخص تری از تزویر و ریا ارائه‌ داده‌ میشود .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد کردستان : بیست و یکم بهمن همزمان با اعلام رسمی کاندیداتوری خاتمی برای پست ریاست جمهوری خبر مجوز ده‌(10) نشریه‌ جدید در کردستان را به‌ اطلاع میرساند . چنین خبری در شرایطی بگوش مردم کردستان میرسد که‌ بتازگی نشریه‌ " ڕؤژهه‌ڵات " و علاوه‌ بر آن انتشار چندین نشریه‌ دیگر در کرماشان ممنوع اعلام شد . علاوه‌ بر آن در کردستان بزبان راندن کوچکترین اعتراض در رد روش جاری منجر به‌ مفقود شدن معترض ، زندان ، محروم گشتن از زندگی معمولی ، کسب و کار و معیشت خواهد شد .

صرف نظر از روش و سیاست خشن و غیر انسانی مامورین حکومت اسلامی طبق آمار رژیم [ از 27 مجوز انتشار ] اکنون تنها 16 نشریه‌ آنهم به‌ تایید ناضران داخلی بیشتر در خدمت اهداف سرکوبگرا نه‌ حاکمیت قلم فرسایی میکنند.

 از طرف دیگر در راستای رقابتها طی همین روز با توجه‌ به‌ آمادگی و برنامه‌ ریزی قبلی حدود دویست نفر از مردم کردستان طبق گزارش " آژانس کرد نیوز " خود را بتهران رسانده‌ تا خاتمی بگفته‌ " کرد نیوز " در میانه‌ شور و حمایت آنان بگوید "تصمیم گرفته‌ و وارد انتخابات شده‌ است و آنان بشنوند از آینده‌ نا پیدای سیاسی شان " !

دلبستگان به‌ صدارت آقای خاتمی و آنانیکه‌ چشم امید به آینده‌ تحت ریاست ایشان در کمتر شدن فشار بر کردستان دوخته‌ اند ‌ ، همچنین آنهائیکه‌ در آرزوی دست و پا کردن پست و مقامی برای خویش در این رهگذر و بلاخره‌ آنانیکه‌ امید ناچیزی به‌ رهایی عزیزان در بندشان با آمدن خاتمی دارند در اعلام مملو از احساسات آمادگی خویش برای ادامه‌ سر در ره‌ رهبر نهادن و خدمت به‌ اهداف ولی فقی در تلاش جذب ترحم" رئیس بنیاد گفتگوی تمدنها " ! از اجرای موسیقی هم کوتاهی نکردند ؟!

ناظران اوضاع ایران بر این عقیده‌ اند دغدغه‌ محوری خاتمی و همفکران خارجی و داخلیش چه‌ در صفوف اپوزسیون خارجه‌ نشین و چه‌ طیف و اقشار خود خوانده‌ " اصلاح طلب داخلی" حفظ و پاسداری نظام با هدف جلوگیری از متلاشی شدن تمامیت ارضی و ا بقای تسلط نژاد حاکم کنونی میباشد .

تجربه‌ قبلی حجت الاسلام سید محمد خاتمی در ا ین مورد با توجه‌ به‌ آمادگی نامبرده‌ برای قربانی کردن بهترین یاران و نزدیکان خویش گواه‌ صادقی بر این مدعاست . در ادامه‌ دلایل دیگری در این باب ارا ئه‌ خواهد شد .

سرکوب حرکت گسترده‌ اعتراضی دانشجویان در سالهای 80 و 81 سالهای ریاست جمهوری خاتمی ، بزندان کشیده‌ شدن وزیر کابینه‌ و دم فرو بستن خاتمی حتی زمانی که‌ اکثرت نمایندگان مجلس یکی پس از دیگری در اثر فشار وارده‌ و بعنوان اعتراض مستعفی شدند ، پشت پا زدن به‌ اجرای حد اقل قرار و تعهداتی که‌ در‌ راستای اصول ، 15 و 19 قانون اساسی به‌ مردم کردستان و دیگر ملیتها وعده ‌ داده‌ بود ، همه‌ و همه‌ گویای این حقیقت است که‌ ماموریت خاتمی ورای رسیدگی به‌ چنین توقعات و خواسته‌ هایی بود .

آقای خاتمی در واقع بسیار متین و ئارام چنین امواج سهمگینی را که‌ میرفت تا پیکر نظام را در هم کوبد ، بسیار توفیقمند پشت سر گذاشت .

[او مرغ توفانی بود که‌ در باران سر در آورد ] .

زمان گذشت و روئیاهای شیرین در کنج زندانها لا نه‌ گزیدند و خاتمی چه‌ با شکوه‌ هر بار بدین خوش خیالیها خنده‌ زد !

اما او در پیشگاه‌ خداوند " ولی فقیه‌ " ، شادمان و گردن افراشته‌ بود ، چرا که‌ کشتی زوار در رفته‌ آنان را در دریای طوفانی به‌ ساحل آرام هدایت و سکان آنرا طی فرمان

" امام " به‌ فرزند شمشیر و خون (احمدی نژاد ) سپرد . این مرد عمل در قساوت و بیرحمی هر آنچه‌ را در کردستان ، خارج از ایران و در عرصه ، پست و مقام های قبلی منجمله‌ "قدس ــ_ سپاه‌ " آزموده‌ بود اینبار با دست بازتر و در مقام مسئول قوای سه‌ گانه‌ چنان بنمهایش گذاشت که‌ نه‌ تنها در عرصه‌ داخلی بلکه‌ فریاد جهانیان را اعم از همسایه‌ و آنسوی دنیا تا سر دادن ندای محو کشور ها از نقشه‌ جهان و بپا نمودن چوبه‌ های دار متوالی اعدام در داخل بگوش همگان رساند .

بیکاری، فقر ، اعتیاد ، گستردگی انواع فساد اجتماعی در بالا ترین سطوح تا انتها و مهم تر از همه‌ رکود فاحش اقتصادی در پناه ‌ سیاست به‌ چالش کشیدن های منطقه‌ای و جهانی بازهم ، پیکر و کلیت نظام را در سراشیب سقوط و بپائین کشیدن نژاد ستمگر حاکم هدایت نمود .

 اینبار گویی پژواک ها با همصدایی بیشتر نه‌ تنها در کردستان زمین گیر نگشته‌ اند ( کردستانی که‌ در انتخابات نهم در نه‌ گفتن سیاسی جوانمردا نه‌ تنها بمیدان آمد )، اینک نه‌ در جهت خواست مردم بل در درستی موضع کردستان شناختی فرا گیر از عملکرد سیاسی جناح حاکم در داخل و خارج از ایران بدست داده‌ است .

مجله‌ تایمز ((Times هفتم ماه‌ فوریه‌ بر این باور است که‌ ایرانیان وضع فعلی را بسیار حساس می بینند . آنان آمدن ( اوباما ) رئیس جدید کاخ سفید را فرصتی محسوب میکنند که‌ ایران باید از آن استفاده‌ نماید و این بستگی به‌ آن دارد چه‌ کسی رئیس جمهور آینده‌ ایران خواهد شد ؟

ادامه‌ دارد؛

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید