رفتن به محتوای اصلی

عذرخواهی برخی وزرای پیشنهادی از وقایع ۸۸

عذرخواهی برخی وزرای پیشنهادی از وقایع ۸۸

بهروز نعمتی٬ عضو فراکسیون «رهروان ولایت» گفته که برخی وزرای پیشنهادی حسن روحانی در نشست کمیسیون‌ها از حوادث سال ۱۳۸۸ عذرخواهی کرده‌اند و باید در صحن علنی مجلس هم آن را تکرار کنند.

آقای نعمتی روز جمعه (۱۸ امرداد) به خبرگزاری «نسیم ‌آنلاین» گفته است: «بعضی از وزرای پیشنهادی اذعان کردند که بعد از سخنان رهبر معظم انقلاب در ۲۹ خرداد سال ۸۸ از آن حوادث برائت جسته‌ایم.»

وی افزوده که برخی از وزرای پیشنهادی نیز از وقایع آن سال عذرخواهی کرده‌اند و بعضی دیگر نیز «مغرورانه رفتار می‌کنند که مجلس این موضع را نخواهد پذیرفت.»

این نماینده محافظه‌کار مجلس اضافه کرده است: «اگر این دوستان در صحن علنی مجلس از حوادث سال ۸۸ اعلام برائت کردند، مجلس نیز با رافت با آنان برخورد خواهد کرد.»

این عضو فراکسیون «رهروان ولایت» اشاره‌ای به نام هیچ یک از این وزرای پیشنهادی نکرده است.

علی‌محمد بزرگواری دیگر عضو این فراکسیون نیز گفته که مجلس علی‌رغم «لابی‌های گسترده» به آن دسته از وزرایی که حاضر به عقب‌نشینی از مواضع خود درباره سال ۸۸ نباشند٬ رای اعتماد نمی‌دهد.

بزرگواری افزوده که «نمایندگان مجلس باید محکم بر مواضع خود ایستادگی کرده و به نفع ملت رای دهند و مجلس باید راه نفوذ فتنه‌گران در نظام را ببندد.»

در برخی کمیسیون‌های مجلس از شماری از وزرای پیشنهادی حسن روحانی درباره رابطه آن‌ها با حوادث سال ۸۸ سئوال شده و آن‌ها نیز مواضع انتقادی علیه آن حوادث اتخاذ کرده‌اند.

براساس گزارش‌ها در برخی این این کمیسیون‌ها از وزرای پیشنهادی خواسته شده نسبت خود با وقایع سال ۸۸ را توضیح داده و روشن کنند نظر آن‌ها درباره انتخابات آن سال چیست.

علی ربیعی٬ وزیر پیشنهادی وزارت کار٬ محمود علوی وزیر پیشنهادی وزارت اطلاعات و محمدجواد ظریف وزیر پیشنهادی وزارت امور خارجه از جمله کسانی هستند که از آن‌ها درباره وقایع سال ۸۸ پرسش‌هایی شده است.

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

منبع:
دیگربان

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید