رفتن به محتوای اصلی

یک سرباز استرالیایی متهم به جاسوسی برای روسیه شد

یک سرباز استرالیایی متهم به جاسوسی برای روسیه شد

یک سرباز استرالیایی و همسرش به اتهام جاسوسی برای روسیه دستگیر شده‌اند.

مسئولان این پرونده می‌گویند این زوج که هر دو شهروند استرالیایی و روس تبار هستند، اطلاعاتی را از ارتش استرالیا به دست آورده‌اند تا آن را در اختیار مسکو بگذارند.

با این حال، پلیس استرالیا می‌گوید «هیچ گونه» اسرار نظامی «قابل ملاحظه‌ای» در اختیار آنها نبوده است.

این اولین بار است که قوانین سختگیرانه‌تر مداخله خارجی که در سال ۲۰۱۸ در استرالیا به اجرا گذاشته شد، برای اتهامات جاسوسی استفاده می‌شود.
کیرا کورولف ۴۰ ساله و ایگور کورولف، همسر ۶۲ ساله‌اش، روز جمعه در دادگاهی در شهر بریزبن حاضر شدند و هر دو به جاسوسی متهم شدند که در صورت گناهکار شناخته شدن می‌تواند تا حداکثر ۱۵ سال حبس در پی داشته باشد.
آنتونی آلبانیز، نخست‌وزیر استرالیا گفت که نهادهای امنیتی این کشور به طور کامل در این خصوص به او اطلاع داده‌اند، اما مستقیما در مورد این پرونده اظهار نظر نمی‌کند.

ریس کرشاو، کمیسر پلیس فدرال استرالیا گفت که این زوج بیش از یک دهه قبل از جرم ادعایی در استرالیا بوده‌اند و هر دو چندین سال پیش شهروند شده‌اند.

پلیس می‌گوید که ایگور به صورت خصوصی کار می‌کرده و کیرا یک تکنسین سیستم‌های اطلاعاتی در ارتش بود، نقشی که برای آن مجوز امنیتی هم دریافت کرده بود.

آقای کرشاو مدعی شده است که «کیرا در زمانی که در مرخصی از ارتش استرالیا بود مخفیانه به روسیه سفر کرده و در آنجا از ایگور خواسته تا به پورتال کاری‌اش وارد شود و مطالب حساسی را ارسال کند تا بتواند آن را در اختیار مقامات روسی قرار دهد.»

آقای کرشاو گفت تحقیقات در مورد اینکه آیا هیچ یک از این اطلاعات به روس‌ها تحویل داده شده یا نه هنوز در جریان است و افزود ممکن است اتهامات این دو نفر افزایش یابد.

هم آقای کرشاو و هم مایک برگس، رئیس آژانس جاسوسی استرالیا که روز جمعه با هم با رسانه‌ها گفت‌وگو کردند، از پاسخ به سؤالات در مورد ماهیت اسناد یا نحوه اطلاع مقامات درباره چگونگی وقوع این مسئله خودداری کردند.

اما آقای برگس گفت که تهدید جاسوسی یک مسئله «واقعی» است و «چند کشور به دنبال دستیابی به اسرار استرالیا هستند، ما نمی‌توانیم در این خصوص ساده باشیم و نمی‌توانیم بی‌تفاوت باشیم.»

وی افزود: «اگر شما در کشور ما جاسوسی می‌کنید، ما به دنبال شما هستیم. اگر در این کشور از شما جاسوسی می‌شود، ما برای حمایت از حفاظت از شما اینجا هستیم.»

آقای کرشاو تاکید کرد که متحدان استرالیا می‌توانند «اطمینان داشته باشند» که این کشور «به شناسایی و اخلال در فعالیت‌های جاسوسی و مداخله خارجی ادامه خواهد داد».

ارتش استرالیا هم در بیانیه‌ای گفته از دستگیری یکی از اعضای خود آگاه است و «همه موارد نقض امنیتی را جدی می‌گیرد».

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال
برگرفته از:
بی‌بی‌سی

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید