رفتن به محتوای اصلی

حزب کارگر بریتانیا برای تروریستی اعلام کردن سپاه عجله‌ای ندارد

حزب کارگر بریتانیا برای تروریستی اعلام کردن سپاه عجله‌ای ندارد

درحالی که حزب کارگر بریتانیا در آستانه انتخابات وعده داد برای تحقق هدف تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران، قانون را اصلاح می‌کند، گاردین در گزارشی اختصاصی نوشت: انتظار نمی‌رود حزب کارگر که حالا در انتخابات بریتانیا پیروز شده است، برای تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران عجله کند. براساس این گزارش، مشاوران وزارت خارجه بریتانیا هشدار می‌دهند که چنین اقدامی می‌تواند پیامدهای غیرقابل پیش‌بینی بر روابط بریتانیا و جمهوری اسلامی ایران داشته باشد.

براساس این گزارش، حزب کارگر احتمالا به جای تروریستی اعلام کردن سپاه روی دسته‌بندی جدیدی برای تروریسم تحت حمایت دولت متمرکز خواهد بود.

گاردین به نقل از دیوید لمی، وزیر خارجه جدید بریتانیا که اخیرا با او مصاحبه کرده است، می‌نویسد: «می‌دانیم چالش‌های واقعی ناشی از فعالیت تروریست تحت حمایت دولت وجود دارد و من می‌خواهم به دقت این موضوعات را بررسی کنم و ببینم سیستم قبلی چطور برای دولت‌ها و سازمان‌های تروریستی خاص عمل می‌کرده است.»

گاردین به نقل از مشاوران لمی می‌نویسد که او در حال بررسی اصلاحیه‌ای برای قانون جاری است که به دولت اجازه می‌دهد محدودیت‌هایی علیه فعالیت سازمان‌های مرتبط با دولت مانند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایجاد کند. اما این روند زمان‌بر است و بیانیه حزب کارگر حاکی از آن است که تعریف جدیدی برای تروریسم تحت حمایت دولت ایجاد می‌شود که در آن به‌طور مشخص به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره نمی‌شود.

به گزارش گاردین، دیوید لمی، وزیر خارجه بریتانیا همچنین درباره سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران پس از معرفی مسعود پزشکیان به عنوان نهمین رئیس‌جمهوری اسلامی ایران با همکارانش رایزنی می‌کند.

در گزارش گاردین، مسعود پزشکیان که خود را «ذوب در رهبر» می‌خواند، رئیس‌جمهوری تحت حمایت گروه موسوم به «اصلاح‌طلبان» معرفی شده است.

لمی به گاردین گفت که پزشکیان را زیرنظر دارد و درباره او با همکارانش صحبت کرده است و هنوز برای نتیجه‌گیری زود است.


 

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال
برگرفته از:
ایندیپندنت فارسی

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید