رفتن به محتوای اصلی

خلاصه اخبار جنبش سراسری "نه به اعدام توماج صالحی"

خلاصه اخبار جنبش سراسری "نه به اعدام توماج صالحی"

 

خلاصه اخبار جنبش  سراسری "نه به اعدام توماج صالحی"
راهپیمایی‌ها در شهرهای مختلف جهان برای حمایت از توماج صالحی در روز یکشنبه ادامه یافت. در تجمع تورنتو دستکم هفت‌هزار ایرانی شرکت کردند.
حامد اسماعیلیون در تجمع ایرانیان تورنتو، توماج صالحی را «صدای صادق کف خیابان» خواند و گفت: این جنبش زنده است و در ایران و در چهار گوشه جهان می‌تپد
نازنین بنیادی در تجمع ایرانیان لس‌آنجلس در حمایت از توماج صالحی، خواهان اتحاد برای مقابله با جمهوری اسلامی شد
بیش از ۳۰۰ نفر از اهالی موسیقی در بیانیه‌ای با حمایت از توماج صالحی خواهان لغو حکم اعدام او شدند و توماج را نواگر نوای خفته در گلو و خواسته‌های به‌حق نسلی از ایرانیان توصیف کردند
هشت زندانی سیاسی در نامه‌ای از زندان قزلحصار کرج، حکم اعدام توماج صالحی را بخشی از کوه یخ نقض فاحش حقوق بشر در ایران توصیف کردند.
بازنشستگان در تجمع روز یکشنبه خود در اهواز شعار «توماج صالحی آزاد باید گردد» و «توماج یک ملته، ملت را آزاد کنید» سردادند
ایران‌اینترنشنال در بررسی‌های خود دست یافته که محمدرضا توکلی، رییس شعبه اول دادگاه انقلاب اصفهان همراه با افرادی به نام‌های روانمهر و ابراهیمی، حکم اعدام توماج را صادر کرده‌اند.

  •  
  • بیانیه بیش از ۳۰۰ نفر از اهالی موسیقی در حمایت از توماج صالحی

    بیش از سیصد‌ نفر از اهالی موسیقی ایران با امضای بیانیه‌ای خواستار لغو فوری حکم اعدام توماج صالحی و آزادی بی‌قید و شرط او و سایر «معترضان مسالمت‌جو» شده و نوشتند: «بگذارید این مردم نگران، کمی روی آرامش ببینند.»

    در این بیانیه آمده که این روزها جامعه‌ موسیقی ایران در بهت و شوکی مهیب فرورفته است. صدور حکم اعدام برای توماج صالحی به اتهامی واهی، عملکردی غیرقابل ‌باور و ظالمانه در تاریخ موسیقی معاصر این سرزمین است. ا‌و نواگر نوای خفته در گلو و خواسته‌های به‌حق نسلی از ایرانیان است که برای یک «زندگی معمولی» در میهن خویش، به شکلی مسالمت‌آمیز، تلاش می‌کنند.

    فردین خلعتبری، کیوان ساکت، اردوان کامکار، هانا کامکار و حمید غلامعلی از جمله امضاکنندگان این بیانیه‌اند.

     

    بازنشستگان در اهواز خواستار آزادی توماج صالحی شدند
    ویدیوهای رسیده به ایران‌اینترنشنال نشان می‌دهد روز یکشنبه نهم اردیبهشت‌ماه بازنشستگان در اهواز در اعتراض به وضعیت معیشتی خود تجمع برگزار کردند.

    بازنشستگان حاضر در این تجمع شعارهایی چون «توماج صالحی آزاد باید گردد» سر دادند و به حکم اعدام صادر شده برای این هنرمند معترض اعتراض کردند.


 

دایی توماج صالحی: توماج گفته چون جرمی مرتکب نشده‌ام تصویر ابلاغ حکم را امضا نکردم

اقبال اقبالی، دایی توماج صالحی روز یکشنیه نهم اردیبهشت‌ماه در تجمع اعتراضی ایرانیان مقیم آلمان در شهر برلین به ایران‌اینترنشنال گفت از زمان صدور حکم اعدام برای توماج، تماس‌ها و ملاقات‌های او با خانواده قطع شده و حق استفاده از باشگاه ورزشی از او گرفته شده است.

اقبالی با بیان اینکه قرار است پدر توماج روز دوشنبه با او در زندان ملاقات کند، افزود: «ماموران پس از صدور حکم اعدام، ابلاغیه صدور حکم را جلویش گذاشتند تا آن را امضا کند اما توماج آن را پرت کرده و گفته چون مرتکب جرمی نشده‌ام آن را امضا نمی‌کنیم.»

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید