رفتن به محتوای اصلی

ابراز نگرانی درباره «اجرای» حکم اعدام حبیب دریس

ابراز نگرانی درباره «اجرای» حکم اعدام حبیب دریس

رسانه‌ها فعال در حوزه حقوق بشر نسبت به وضعیت اجرای حکم اعدام حبیب دریس، زندانی سياسى عرب در ایران، ابراز نگرانی کرده‌اند.

به دنبال گزارش‌ها در شبکه‌های اجتماعی و به نقل از خبرگزاری هرانا  درباره انتقال حبیب دریس، زندانی محکوم به اعدام به «سلول انفرادی» در زندان شیبان اهواز، خانواده و نزدیکان او نسبت به وضعیت این زندانی ابراز نگرانی کرده‌اند.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده حبیب دریس به خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، گفته است: «انتقال این زندانی به سلول انفرادی بدون ارائه دلیل مشخصی صورت گرفته است».

این منبع مطلع اضافه کرده است:«انتقال این زندانی محکوم به اعدام، باعث افزایش نگرانی خانواده و نزدیکانش در خصوص وضعیت او شده است.»

پایگاه خبری «میزان»، وابسته به قوه قضاییه، روز دوشنبه ۱۵ اسفند سال ۱۴۰۱ گزارش داد که حکم اعدام علی مجدم، محمدرضا مقدم، معین خنفری، حبیب دریس، عدنان غبیشاوی و سالم موسوی در دادگاه انقلاب شهرستان اهواز صادر شده است.

سازمان عفو بین‌الملل سال گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد که «محاکمه گروهی این زندانیان به شدت ناعادلانه بوده و آنها حتی در زمان محاکمه از دسترسی به وکیل انتخابی محروم بوده‌اند» و مقام‌های قضائی حتی «رونوشت و تصویری از حکم اعدام» را در اختیار این زندانیان قرار نداده‌اند.

این سازمان بین‌المللی حقوق بشری همچنین تاکید کرده بود که دادگاه انقلاب اهواز در جریان محاکمه و صدور حکم اعدام شهروند عرب ایرانی زندانی در اهواز، از اعترافات اجباری که با شکنجه از این زندانیان اخذ شده برای محکوم کردن و صدور حکم اعدام برای آنها استفاده کرده است.

حزب تضامن دمکراتیک اهواز

26 ابریل 2024

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید