رفتن به محتوای اصلی

۹۶ نفر در ارتباط با قاچاق دختران ایرانی به خارج، دستگیر شدند

۹۶ نفر در ارتباط با قاچاق دختران ایرانی به خارج، دستگیر شدند

پلیس ایران می گوید در عملیاتی علیه باندهای جرایم سازمان یافته ۹۶ نفر را دستگیر کرده که در زمینه قاچاق انسان و فحشا فعالیت داشتند.

سعید منتظرالمهدی، سخنگوی فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران (فراجا) به دستگیری اعضای «پروژه کینگ» اشاره کرده و گفته است که شبکه‌ای برای قاچاق زنان به ترکیه و گرجستان بوده است.

آقای منتظرالمهدی گفته است که یکی از باندها با نام «چَتر بِیت» در تولید فیلم‌های جنسی فعالیت داشته است.

او همچنین گفت گروه دیگری، به نام «لِوِل آپ دنس» به بهانه مسابقه رقص در کشورهای همسایه، دختران را با «اهداف غیراخلاقی شناسایی می کرد.»

به‌ گفته آقای منتظرالمهدی، در مرحله اول، ۲۴ نفر، مرحله دوم ۵۷ نفر و در مرحله سوم «تعداد زیادی شناسایی شده‌اند که پرونده آنها در دست اقدام و پیگیری است».

سخنگوی فراجا گفته است افراد دستگیر شده از جمله عضو «شبکه‌ای سازمان‌یافته برای قاچاق زنان به کشورهای ترکیه و گرجستان» بودند که «اعضای اصلی آن در تهران، البرز و مرز بازرگان» با ترکیه، دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند.

آقای منتظرالمهدی گفته است فردی از اتباع یکی از کشورهای آمریکای لاتین و مقیم یکی از کشورهای همسایه که با نام «رافائل» معرفی شده، از افراد اصلی یک باند تولید «فیلم مستهجن با حضور دختران ایرانی است» و ایران از طریق پلیس بین الملل (اینترپل) در حال پیگیری پرونده‌ای علیه اوست.

سخنگوی فراجا گفته است پلیس ۷ نفر از گردانندگان این شبکه «به همراه، ۸ عکاس و فیلمبردار فیلم‌های مستهجن و ۵۰ مدل را شناسایی و دستگیر و سکوهای تبلیغاتی آنان را مسدود کرد».

پدیده قاچاق زنان و دختران ایرانی توسط باندهای سازمان یافته مدت هاست که در ایران مطرح است.

نبود آمار رسمی از قاچاق زنان و دختران ایرانی

آمار رسمی از میزان قاچاق جنسی در ایران وجود ندارد و اعلامیه ها در این زمینه عمدتا مربوط به دستگیری مظنونان و متهمان در چنین پرونده‌هایی است.

ایالات متحده آمریکا در سال‌های گذشته جمهوری اسلامی را متهم کرده است که تلاش قابل توجهی برای افزایش آگاهی عمومی برای مقابله با قاچاق انسان انجام نداده است.

وزارت خارجه آمریکا پیش از این گزارش داده بود که گروه‌های سازمان یافته زنان، پسران و دختران ایرانی را در معرض قاچاق جنسی در ایران، افغانستان، اقلیم کردستان عراق، پاکستان، امارات متحده عربی و اروپا قرار می‌دهند.

پلیس ایران قبلا گفته است که اتباع ایرانی به صورت مجاز از کشور خارج و از طریق کشور ثالث و به صورت غیرقانونی وارد کشور مقصد می‌شوند.

بخش گذرنامه و مهاجرت در پلیس ایران گفته بود با توجه به این که با برخی از کشورها مثل ترکیه و مالزی قرارداد لغو روادید وجود دارد، افراد به شکل قانونی از کشور خارج می‌شوند و ممکن است از آنجا به کشورهای دیگر بروند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

برگرفته از:
بی‌بی‌سی

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید