رفتن به محتوای اصلی

تتلو در دادگاه: با تحریک یک بازیگر زن، در حمایت از جنبش مهسا خواندم

تتلو در دادگاه: با تحریک یک بازیگر زن، در حمایت از جنبش مهسا خواندم

امیرحسین مقصودلو، ملقب به تتلو، در دومین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهاماتش گفت با «تحریک» یک بازیگر زن ایرانی در حمایت از خیزش مهسا آهنگی خوانده و منتشر کرده است. «فعالیت تبلیغی علیه نظام» و «اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور با توصیه به هواداران» از جمله اتهامات او به شمار می‌روند.

در این جلسه دادگاه تتلو که روز سه‌شنبه چهارم اردیبهشت در شعبه ٢۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری برگزار شد، وکیل و خانواده تتلو و نماینده دادستان حضور داشتند.

تتلو در این جلسه در پاسخ به پرسش قاضی درباره حمایتش از جنبش «زن، زندگی، آزادی» گفت: «در آن بازه، یکی از بازیگران زن کشور که اکنون ساکن ترکیه است، من را تحریک کرد تا آهنگی درست کنم. البته بعدها متوجه اشتباهم شدم و این آهنگ را پاک کردم.»

رسانه‌ها در ایران روز ۱۵ آذر گزارش دادند تتلو که در ترکیه به علت شکایت‌های خصوصی متعدد دستگیر شده بود، در مرز بازرگان تحویل مقام‌های جمهوری اسلامی شد.

تتلو از آن تاریخ تا کنون در بازداشت به سر می‌برد.

روز ۱۲ آذر بهمن بابازاده، خبرنگار حوزه موسیقی ساکن ایران خبر داد تتلو با شکایت کنسولگری جمهوری اسلامی در استانبول به دلیل «فحاشی» از سوی پلیس ترکیه دستگیر و به بازداشتگاه منتقل شد.

این خواننده در ادامه صحبت‌های خود در دومین جلسه دادگاه، در واکنش به یکی دیگر از اتهاماتش که «دایر کردن سایت شرط‌بندی برای قمار و تشویق دیگران به آن» اعلام شده، تاکید کرد مالک این سایت‌ها نبوده است: «صاحبان سایت شرط‌بندی مشخص هستند. من فقط تبلیغش می‌کردم.»

این خواننده بهمن‌ ۱۳۹۸ نیز به درخواست نیروی انتظامی جمهوری اسلامی از سوی پلیس ترکیه بازداشت شد و مقام‌های پلیس ایران گفتند کارهای انتقال او به کشور در حال انجام است.

او یک هفته بعد آزاد شد.

احمد نوریان،‌ سخنگوی وقت نیروی انتظامی روز هشتم بهمن‌ ۱۳۹۸ اعلام کرد: «به علت پرونده‌ای قضایی که برای تتلو در ایران تشکیل شده بود،‌ اعلان قرمز اینترپل برای این فرد اعلام و او در ترکیه بازداشت شد.»

در آن زمان، رسانه‌های ایران اتهام این خواننده را اهانت به شخصیت‌های مذهبی شیعیان در یکی از کنسرت‌هایش اعلام کردند.

تتلو در دومین جلسه دادگاه در خصوص فرآیند بازداشت و آزادی‌اش در سال ۱۳۹۸ گفت: «در آن زمان برای بنده اعلان پلیس اینترپل صادر شده بود و دستگیرم کردند. پس از دستگیری در ترکیه با کمک گردانندگان اصلی سایت شرط‌بندی و قمار آزاد شدم و برایم ویلایی خریداری کردند.»

به گزارش رسانه‌های داخل ایران، او در پایان جلسه دادگاه بابت «اشتباهاتش» عذرخواهی کرده است.

اولین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات تتلو روز ۱۴ اسفند سال گذشته برگزار شد.

مرکز رسانه قوه قضاییه جمهوری اسلامی، اتهامات دیگر این خواننده را «تشویق نسل جوان به فساد و فحشا»، «فعالیت آموزشی و تبلیغی علیه شرع اسلام»، «انتشار محتویات مستهجن در قالب تولید کلیپ و آهنگ»، «تحریک و دعوت از مخاطبان به ارتکاب جرایم منافی عفت» و «مصرف مواد مخدر» ذکر کرده است.

تتلو متولد سال ۱۳۶۶ در تهران است و کار هنری خود را در سال ۱۳۸۳ و با انتشار آثارش در یک وبلاگ آغاز کرد.

در تابستان سال ۱۳۹۴ و در جریان مذاکرات هسته‌ای حکومت ایران با کشورهای اروپایی و آمریکا، این خواننده با مجوز و حمایت نیروهای مسلح جمهوری اسلامی، یک موزیک-ویدیو را با عنوان «خلیج فارس حق مسلم ماست» روی عرشه یکی از ناوهای نیروی دریایی در خلیج فارس تولید و منتشر کرد.

تتلو در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۳۹۶ از کاندیداهای جریان اصول‌گرا، محمدباقر قالیباف و ابراهیم رئیسی حمایت کرد.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

برگرفته از:
ابران اینترنشنال

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید