رفتن به محتوای اصلی

یک بغل ۳۰۰ میلیون تومانی و حاشیه‌هایش +ویدئو

یک بغل ۳۰۰ میلیون تومانی و حاشیه‌هایش +ویدئو

 

حسین حسینی، درواز‌ه‌بان استقلال با شکایت فرماندهی انتظامی کشور (فراجا) به دادسرای فرهنگ و رسانه احضار شده و ملی‌پوش آبی‌پوشان در دادگاه حضور یافته است.

به گزارش رسانه‌های ایران، حسین حسینی که همراه با وکیل باشگاه در دادسرا حاضر شده بود، توضیح داد صحبتی یا اقدامی علیه فرماندهی انتظامی نکرده و تنها برای مراقبت از آن هوادار زن دنبال آرام کردن فضا بوده است.

امروز همچنین منصور رشیدی، دروازه‌بان سابق تیم ملی فوتبال ایران و باشگاه تاج (استقلال) هم از حسین حسینی حمایت کرد.

تصویر

او به خبر آنلاین گفت: «با چه قانونی به خاطر یک دختر ۱۳،۱۴ ساله هوادار فوتبال باید محروم شوید؟ چرا وقتی آن آقا [احمدی‌نژاد] مادر رئیس‌جمهور ونزوئلا [هوگو چاوز که درگذشته است] را بغل کرد کسی چیزی نگفت و جریمه نشد؟ حتی در فیلم ها چیزهای بدتری می‌بینیم چرا باید یک فوتبالیست را از بازی کردن به خاطر چنین اتفاقی محروم کرد.»

 

دویدن یک هوادار داخل زمین تمرین یا مسابقه اتفاقی است که بارها در فوتبال جهان رخ داده و معمولا هم با تلاش مسئولان امنیتی برای خارج کردن هوادار و در اغلب موارد با همدلی ستاره داخل زمین با تماشاگر تیمش برای گرفتن عکس همراه می‌شود. این ماجرا اما برای کاپیتان و دروازه‌بان استقلال با جریمه، محرومیت و شکایت پلیس از او همراه شده است.

بعد از بازی دو تیم فوتبال استقلال و آلومینیوم اراک، از مسابقات هفته بیست و سوم لیگ برتر فوتبال ایران در روز جمعه ۲۴ فروردین (۱۲ آوریل)، دو هوادار زن وارد زمین مسابقه ورزشگاه امام خمینی اراک شدند که یکی از آنها سعی داشت خود را به دروازه استقلال برساند که با ممانعت نیروهای حفاظت حاضر در اطراف زمین روبرو شد.

حسین حسینی، کاپیتان تیم فوتبال استقلال، به سمت این «جیمی‌جامپ زن» رفت و بنا به صحبت‌هایش بعد از بازی، ناخواسته او را در آغوش کشید. بلافاصله نیروهای امنیتی حاضر در کنار زمین به سمت حسینی هجوم آوردند و بعد از درگیری، کاپیتان استقلال به رختکن هدایت شد.

در ویدئوی منتشر شده، مشخص است که هواداران علیه نیروهای امنیتی شعار «بی‌شرف بی‌شرف» سر دادند و عده‌ای از از کنار زمین به سمت هواداران بطری پرتاب کردند.

این ماجرا اما برای حسین حسینی دردسرساز شد. بعد از حاشیه‌های متعددی که به دنبال این اتفاق در هفته گذشته رخ داد، در نهایت این بازیکن به پرداخت ۳۳۰ میلیون تومان جریمه نقدی و یک جلسه محرومیت محکوم شد. ضمن اینکه در حکم کمیته انضباطی آمده است که او باید در رسانه‌های رسمی عذرخواهی کند.

یک بغل ۳۰۰ میلیون تومانی و حاشیه‌هایش

کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال چند روز پس از این اتفاق (۲۹ فروردین، ۱۷ آوریل)، طی حکمی قابل تجدیدنظر، حسین حسینی را به پرداخت ۳۰۰ میلیون تومان جریمه نقدی و یک جلسه محرومیت تعلیقی محکوم کرد. در حکم صادر شده، تخلف حسینی «نقص اصول کلی رفتار و بدرفتاری نسبت به مقام رسمی مسابقه» اعلام شده بود.

ایرنا، خبرگزاری دولتی پیش از اعلام حکم در گزارشی نوشت: «یکی از مدیران آبی‌پوشان در تماس‌های جداگانه که با افراد مسئول در رابطه با این اتفاق داشته، با استناد به مصاحبه حسین حسینی که پس از پایان مسابقه اعلام کرد اتفاق افتاده به صورت ناخواسته رخ داده، آنها را مجاب کرد تا محرومیتی برای حسینی به وجود نیاید.»

واکنش دروازه‌بان استقلال به جریمه سنگینش و حمایت هواداران و امیرحسین صادقی، ملی‌پوش سال‌های پیش استقلال از او بعد از بازی استقلال مقابل شمس‌آذر قزوین حواشی تازه‌ای به این ماجرا اضافه کرد.

خبرگزاری مهر در بخشی از گزارش خود درباره حواشی بازی استقلال با شمس‌آذر قزوین، نوشت: «هواداران استقلال از کاپیتان آبی‌پوشان خواستند یک شماره کارت بدهد تا آنها جریمه ۳۰۰ میلیونی او را پرداخت کنند.»

امیرحسین صادقی، کاپیتان سابق استقلال هم که به ورزشگاه آمده بود، در کنار زمین مسابقه مکالمه‌ای با دروازه‌بان استقلال داشت که ویدئوی آن منتشر شد. او در این مکالمه خطاب به حسینی به «گران‌ترین بغل تاریخ» اشاره کرد. او البته بعد از بازی به خبرنگاران گفت: «افتخار کردم به گلر تیمم که گران‌ترین بغل تاریخ فوتبال دنیا را رقم زد. آرزوی یک هوادار را برآورده کرد.»

همان زمان حسین حسینی در مصاحبه‌‌ای گفته بود: «خوشحالم کمیته انضباطی لطف کرد و ۴ روزه حکم من را داد. اتفاقات دیگری افتاده بود که یکی دو ماه طول می‌کشید حکم دهند ولی برای من ۴ روزه دادند. این ۳۰۰ میلیون تومان را می‌دهم؛ فدای سر آن هوادار خانم.»

بعد از این مصاحبه‌ها کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال هم امیرحسین صادقی و هم حسین حسینی را برای «ارائه توضیحات» احضار کرد و خیلی زود حکم دیگری برای دروازه‌بان استقلال صادر شد.

از حمایت کوروس تا تحقق خواسته خبرگزاری فارس

Image removed.

 

واکنش کاپیتان استقلال به جریمه ۳۰۰ میلیون تومانی‌اش، واکنش‌های جدیدی را به دنبال داشت. خبرگزاری فارس بعد از مصاحبه حسینی، چندین گزارش منتشر کرد و خواستار اجرای محرومیت تعلیقی او به اتهام «گردن‌کشی در برابر قانون» شد.

در یکی از این گزارش‌ها آمده بود: «وقتی جرایم در نظر گرفته برای بازیکنان بازدارنده نیست، شأنیت مراجعی مانند کمیته انضباطی و فدراسیون فوتبال به راحتی زیر سؤال می‌رود و به نوعی به سخره گرفته می‌شود.»

همزمان با این واکنش‌ها، کوروس، خواننده پاپ، در ویدئویی ضمن حمایت از کاپیتان استقلال اعلام کرد که حاضر است به همراه میلاد، یک خواننده دیگر، مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان جریمه حسین حسینی را بپردازد تا «در حرکت زیبای او شریک باشد». ابراهیم حامدی (ابی) هم در اینستاگرام از این بازیکن حمایت کرده است.

کمی بعد کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در حکم دیگری کاپیتان استقلال را به «پرداخت ۳۰ میلیون تومان جریمه نقدی»، «یک جلسه محرومیت» و «عذرخواهی رسمی در رسانه‌های کشور» محکوم کرد. در متن حکم، اتهام حسین حسینی این‌ است: «چگونگی و نحوه بیان و عبارات به کار رفته درمصاحبه، موید قصد مشارالیه در خفیف و سبک جلوه دادن تصمیمات و اقدامات صورت گرفته از سوی رکن قضایی فدراسیون فوتبال پیرامون تخلفات رخ داده در مسابقه دو تیم آلومینیوم اراک و استقلال تهران می‌باشد.»

محرومیت حسینی در حساس‌ترین هفته‌های لیگ

حسین حسینی بعد از اعلام محرومیتش و به دنبال تأکیدی که کمیته انضباطی بر عذرخواهی او در رسانه‌‌ها داشت، در مصاحبه با کانال رسمی باشگاه استقلال گفت: «احساس می‌کنم سوءبرداشت شده است. حقیقت این است چون نیتم فقط حفظ آرامش و جلوگیری از تنش بود، از حکم کمیته انضباطی و جریمه سنگین مالی جا خوردم. بعد از بازی شمس‌آذر هم منظورم این بود که عیبی ندارد اگر به خاطر هواداران استقلال جریمه شوم و به هیچ وجه قصدم این نبود که به حکم کمیته انضباطی اهانت کنم.»

او درباره اتهام دخالت در کار مأموران انتظامی هم گفت: «لازم می‌دانم توضیح بدهم و خیلی شفاف بگویم؛ نه رفتارم در اراک و نه حرف‌هایم در میکسد زون ورزشگاه آزادی به قصد دخالت در کار ماموران نیروی انتظامی یا اعتراض به قانون نبود و فقط می‌خواستم از تنش جلوگیری کنم.»

براساس حکم کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال، استقلال در یکی از حساس‌ترین هفته‌های لیگ، دروازه‌بان اصلی خود را برای بازی مقابل تراکتور (چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت، ۱ می) در اختیار ندارد و محمدرضا خالدآبادی باید به جای او در دروازه بایستد.

این در شرایطی است که استقلال در حال حاضر با ۵۳ امتیاز و یک امتیاز اختلاف با پرسپولیس، صدرنشین جدول رده‌بندی لیگ برتر فوتبال ایران است و حفظ این جایگاه برای این تیم و هوادارانش اهمیت زیادی دارد.

Image removed.

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید