رفتن به محتوای اصلی

اسرائیل از رهگیری یک هدف هوایی در ایلات خبر داد، نصرالله گفت تهران مستقیم جواب می‌دهد+ویدئو

اسرائیل از رهگیری یک هدف هوایی در ایلات خبر داد، نصرالله گفت تهران مستقیم جواب می‌دهد+ویدئو

اسرائیل، از رهگیری یک هدف هوایی در شهر بندری ایلات خبر داد. اسرائیل هفته گذشته، پس از حمله به پایگاه نیروی دریایی این کشور در ایلات، به کنسولگری ایران در دمشق حمله کرد. دبیرکل حزب‌الله لبنان هم گفت تهران این بار مستقیم، اما نه با عملیات کلاسیک نظامی، جواب اسرائیل را می‌دهد.

سخنگوی ارتش اسرائیل گفت این هدف هوایی مشکوک وارد خاک اسرائیل شده بود ولی با استفاده از سامانه «گنبد آبی» با موفقیت رهگیری شد.

به گفته سخنگوی ارتش اسرئیل ین حادثه تلفات جانی و خسارتی نداشته است.

به نوشته تایم اسرائیل، موشک‌های رهگیر از یک ناو کلاس شش نیروی دریایی اسرائیل عصر روز دوشنبه در خلیج ایلات به سمت یک پهپاد مشکوک شلیک شد. این اولین رهگیری عملیاتی توسط سیستم گنبد آهنی است که به گنبد سی (C-Dome) معروف است و بر روی کشتی سوار شده است.

 

پیشتر خبرگزاری تسنیم، وابسته به سپاه پاسداران، در گزارشی به نقل از شبکه الجزیره قطر گزارش داده بود:«علت فعال شدن آژیرهای هشدار در بندر ایلات (ام الرشراش) واقع در جنوب فلسطین اشغالی، ورود پهپادهای تهاجمی به آسمان این منطقه بوده است.»

به نوشته تسنیم، طی هفته‌های اخیر بندر ایلات، بارها هدف حملات پهپادی تلافی‌جویانه مقاومت عراق قرار گرفته است و رژیم اسرائیل نیز هفته گذشته رسما اذعان کرد که پایگاه نظامی‌اش در این بندر هدف قرار گرفته است.

برخی منابع خبری، به نقل از مقام‌های دولت اسرائیل گفته بودند که حمله به کنسولگری جمهوری اسلامی در دمشق، به تلافی حمله به پایگاه نیروی دریایی اسرائیل در ایلات صورت گرفته است.

در حمله به کنسولگری جمهوری اسلامی، هفت عضو سپاه پاسداران، از جمله محمدرضا زاهدی، فرمانده سپاه لبنان و سوریه کشته شدند.

در پی این حمله، رهبران جمهوری اسلامی بر «مجازات» اسرائیل تاکید کردند و از انجام حملات تلافی‌جویانه به اهداف اسرائیلی سخن گفتند.

با وجود همه تهدیدهای لفظی، هنوز مشخص نیست که حمله احتمالی تلافی‌جویان جمهوری اسلامی چه ابعادی داشته باشد.

نصرالله: جمهوری اسلامی مستقیم جواب می‌دهد اما درگیری کلاسیک نظامی نمی‌خواهیم

حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان، مهم‌ترین و قوی‌ترین گروه نیابتی مورد حمایت جمهوری اسلامی، روز دوشنبه ۲۰ فروردین، گفت علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی تصمیم قاطع گرفته که جمهوری اسلامی این بار به‌طور مستقیم به اسرائیل پاسخ بدهد.

اما او نیز درباره ابعاد احتمالی چنین پاسخی توضیحی نداد و در عوض گفت:« «راهبرد صحیح مقاومت این است که درگیری نظامی کلاسیک شکل نگیرد.»

 

Image removed.
پخش ویدیو سخنرانی حسن نصرالله در مراسم حزب‌الله لبنان برای کشته‌شدگان حمله اسرائیل به کنسولگری جمهوری اسلامی در دمشق

دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت:« حمله به کنسولگری جمهوری اسلامی در دمشق تنها تجاوز به سوریه محسوب نمی‌شود بلکه به معنای تجاوز به ایران نیز هست و نکته جدید سطح ترور بود که سردار زاهدی رئیس مستشاران ایرانی در لبنان و سوریه را هدف قرار داد.»

خبرگزاری تسنیم که گزارشی مفصل از حرف‌های حسن نصرالله را منتشر و از او با القابی چون «رهبر بزرگ مقاومت» و «سید مقاومت» یاد کرده، به نقل از دبیرکل حزب‌الله لبنان نوشت:«دشمن صهیونیستی در هدف قرار دادن کنسولگری ایران دچار اشتباه محاسباتی شد و پس از بررسی اطلاعات، مشخص شد آمریکایی‌ها، خود اسرائیل و تمام دنیا پاسخ ایران به این حمله را پذیرفته‌اند و این یک حق طبیعی برای ایران است که پاسخ بدهد. آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها فهمیده‌اند که پاسخ ایران به این تجاوز صهیونیست‌ها در راه است.»

حسن نصرالله در این سخنرانی که در مراسم بزرگداشت حزب‌الله برای کشته‌شدگان در حمله اسرائیل به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سوریه، به صورت ویدیویی پخش شد، تاریخچه‌ای روابط طولانی محمدرضا زاهدی با حزب‌الله لبنان را بیان کرد.

او گفت ارتباط حزب‌الله لبنان با محمدرضا زاهدی، وقتی شروع شد که قاسم سلیمانی در سال ۱۹۹۸ میلادی به فرماندهی نیروی قدس سپاه رسید.

حسن نصرالله افزود که قاسم سلیمانی، محمدرضا زاهدی را به عنوانمسئول سپاه در منطقه تعییت کرد و او پیش از سال ۲۰۰۰ و پس از آزادسازی لبنان در کنار حزب‌الله بوده است.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

برگرفته از:
ابران اینترنشنال

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید